Utvecklings samtal

Idag hade vi utvecklins samtal på dagis, det gick som vanligt bra :)

Jag kan börja med att säga redan nu att dom som inte tål att man skryter om sina barn kan sluta att läsa NU!

Jag/Vi är stolta över våran dotter och jag tänker inte hålla tyst om det, det är min blogg där jag skriver vad jag vill m.m. Bara att take it or leave it, är icke svårare än så!

Iaf så fick vi mycket beröm, som varje gång. Hon är ca 1 år före sin utveckling och hon gör avancerade saker på dagis som inte så många gör. Vi blir naturligtvis både glada & stolta över det. Hon pratar tydligt vilket vi redan visste om. Allting går bara bra, hon äter bättre på dagis, hon leker med barnen bättre på dagis och hon är även "lill fröken" på dagis. Hon vill gärna vara med & bestämma och gör barnen något man inte får göra så är hon snabbt där för att tala om att så får man inte göra. Hon har även en grymt minne, men de visst vi oxå om. Det finns inte en chans att hon glömmer bort någonting, dagis sa helt otroligt. Hon kan berätta storys som hänt för längesen och säger dom tex något så kommer hon ihåg det. Det har vi oxå märkt här hemma, om vi tex säger att om du är duktig att sova nu så ska vi åka o bada i morgon. Direkt hon vaknar på morgonen så det första hon säger är då "Åka och bada nu" m.m. Det var bara ett exempel.

Nä men vi är helt klart glada & stolta som så många andra föräldrar är! :)



Annars idag så har vi varit till boda lekparken med Elisabet, Hanna & Klas, Emellie & Nova samt Stephanie och hennes grabb Alexander. Det var trevligt. Full fart på Aurora, vad skulle hon göra utan sin hink & spade? hehe.

Nu blir det true blood, bästa serien! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback