Blogg frågor!

1 - Hur länge har du bloggat? Hmm, jag vet ärligt inte. Men tror det är från 06.

2 - Hur såg din bild utav bloggar och bloggare ut en månad innan du började blogga? Jag har väl inte haft någon bild av det sådär. Men jag läste flera bloggar innan jag själv skapade min, tänkte att det kanske vore roligt att starta en egen blogg och sagt & gjort.

3 - Vilken var den första bloggen du förälskade dig i? Har inte förälskat mig i någon blogg alls, men jag har några favorit bloggar som läses nästan dagligen.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Hmm, har inte läst dom.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Det är betydligt mindre än från början. En del bloggar har på senare tid spårat ur så jag rensade ut blogg listan totalt. Så det är nog en ca 7-10 st bloggar som jag läser dagligen. Men jag känner inte alla dom som skriver bloggen, men dom är endå intressanta & roliga att jag vill läsa & följa. 

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar? Alla är nog dagboksbloggar.

7 - Nämn en bloggare ( OBS: Länka ) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?

8 - Nämn en bloggare ( OBS: Länka ) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Dom tycker att det är roligt. Många i familjen som läser och som gärna vill att jag ska visa mera bilder på vår allas Prinsessa och jag vet att jag är dålig på att lägga in bilder samt att uppdatera just nu, men de kommer :D

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen? Det har jag ingen aning om. Men jag hoppas det. För jag är alltid mig själv & säger vad jag tycker o tänker och står för det.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Ah den hittade jag redan från start. Jag skriver inte om det som är allt för privat i bloggen, utan det får dom som behöver veta utanför blogg så att säga. Nog för att man kan vara öppen i bloggen, men det måste finnas gränser på hur öppen för man vet aldrig vilka som läser och man vill inte att alla ska veta vissa saker. Lösenord på bloggen har jag aldrig gillat och gör det inte nu heller. Men ibland så funderar jag fasiken på om man inte skulle ha lösen endå, dock mest för att slippa skitsnack o onödiga kommentarer. Men det tar emot, då känns de lika gärna som jag kan lägga ned bloggandet.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför: Allt för privata saker. Det delar jag inte med allt & alla lixom, det får dom närmaste veta och det räcker.  

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Bloggar inte för att få någon bekräftelse alls. Bloggar enbart för min egen del. Dels för att det är roligt att skriva av sig någonstans, lägga in bilder & skriva om saker för att lättare minnas. Så jag kommer aldrig att avsluta min blogg men känner jag en dag att jag inte vill blogga mera, då låser jag bloggen med ett lösenord som bara jag har tillgång till för att alltid kunna gå tillbaka och läsa & kolla på bilder.  

14 - Tror du att man kan lära känna någon genom att läsa hennes/hans blogg? Nja, jag tror inte att man kan lära känna någon genom att läsa dennes blogg, men jag tror däremot att man komma personen rätt nära och iaf bilda sig en uppfattning om hur perosnen är, eller hur man ska förklara.

15 - Har du träffat folk IRL ( In real life ) efter att ha fått kontakt med dom via bloggen? Det har jag gjort.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa att blogga? Absolut, om det blir till ett beroende.

17 - Har du någonsin blivit sårad utav någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller andra bloggar? Sårad var nog att ta i. Men klart att man blivit förbannad många gåner.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nä, inte vad jag kan minnas iaf.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Nackdelen är väl eg att vissa personer lätt kan uppfatta om vad man skriver eller att dom tror att dom vet saker om en än vad dom eg gör.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Jajjemen.

21 -  Nämn fem bloggar som du vill svarar på enkäten: Katrin, Crazyangel, Nina, Sabina & Anna.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Ooorka? Hade gjort det om det gick att kopiera texten... men det ville sej inte hehe. Kram på da!

2010-11-21 @ 22:20:18
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Madelene

Hehe det går att kopiera texten endå! Vill du veta hur så kan jag förklarar det till dig på msn eller face, inte här så alla kan läsa å göra :D Kram på dej med

2010-11-21 @ 23:36:52
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Katrin

äääh.. orka hehe

2010-11-22 @ 08:39:58
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: lovisa

cool header!

2010-11-22 @ 08:57:04
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej, haft du haft en fin helg? :)

2010-11-22 @ 09:14:18
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback