Dag 1 ~ Presentera mig själv

Madelene var namnet och jag är en glad, positiv och sprallig tjej på hela 26 år.
Bor i en liten ort vid namn Skutskär som ligger utanför Gävle. Trivs riktigt bra här ute och saknar inte staden allt för mycket. Om jag säger att jag inte saknar den alls så ljuger jag. Bor i ett lagomt stort hus tillsammans med min man Mikael & våran dotter Aurora, som snart fyller 3 år. Vi väntar även tillökning med BF 9 januari. Från början så är jag uppväxt på Brynäs i Gävle, men har även mina rötter i Norge, hamar.  Så jag är norsk medborgare. Mannen i mitt liv träffade jag på en fest med gemensamma vänner i slutet av sommaren 2001 och blev ganska snabbt tillsammans då det verkligen var kärlek vid första ögonkastet, helt obeskrivlig känsla men helt underbar. Sedan dess så har det rullat på. Vi blev sambo 6 månader senare då han ville att jag skulle flytta in till honom, men jag var ännu inte 18 år så mamma sa nej :D Men på min 18 års dag så flyttade vi ihop :) 1 september 2002 efter 1 år tillsammans så förlovade vi oss. 6 år senare den 17 januari så kom Aurora. Efter nästan 8 år tillsammans så blev vi man & fru på min 25 års dag den 6 maj 2009, en helt underbar dag! Svärmor gjorde en sådan fin brölloppsklänning så jag kände mig verkligen som en prinsessa dagen till ära! :) Nu har vi snart varit tillsammans i 10 år och jag älskar honom mer än någonsin, känner fortfarande det där pirret i magen.

Är utbildad både barnskötare samt undersköterska. Jobbar dock som det sistnämnda på björkegrenska gården där jag trivs riktigt bra! Men i framtiden så vill jag utbilda mig till sjuksköterska/barnmorska men just nu så trivs jag med mitt yrke och vill utvecklas inom det innan jag känner mig redo att gå vidare till nästa steg, skolbänken.
 
Mina intressen är att pyssla om man ser resultat :D Umgås med familj & vänner, älskar att spela tv spel då jag är en super mario nörd :D Ser en bild framför mig då jag är 80 år gammal och sitter på ett äldreboende och spelar tv spel, för det är vad jag ska fördriva mina dagar med som gammal, haha. Har oxå ett intresse utav bilar, min drömbil är en subaru impreza och en sådan ska nog stå här på gården en dag i framtiden.


Det var lite kort & gott utav mig, man kan inte dela med sig utav alla godsaker, lite lär man spara :)

Kommentarer
Postat av: Ida

vad gör du? :)

2010-11-22 @ 20:59:40
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback