Dag 3 ~ Mina föräldrar

PAPPA



Det här är då min pappa Owe och han är född sommaren -56. Han är uppvuxen här i skutskär faktiskt och inte alls långt ifrån där vi bor nu, nämnligen gatan upp bara som heter vintervägen. Vi brukar rätt ofta gå förbi huset som han växte upp i och kolla läget. Han har 3 systrar varav 1 bor en bit härifrån, henne har jag dock aldrig träffat, bara sett på bild. Han är väldigt omtänksam och försöker hjälpa allt & alla så gott han kan, han ställer alltid upp! Jag skojar inte om jag säger att han inte ens kan ha ihjäl en mygga. Pappa är väldigt lugn av sig och tar saker & ting i sin egen takt, snäll, omtänksam, förstående m.m. Om man ska skriva något negativt så är han ingen impuls människa, allt måste för det mesta planeras in i det minsta detalj och ibland kan betänke tiden även bli lång, med lite skämt & sido :D Han är även en hejjare i köket och lagar kanon god mat, jag älskar verkligen hans tortillini & köttfärsås, men det finns inget som slår tortillinin. 



MAMMA



Det här är min mamma Carita och hon är född sommaren -57. Hon är född & uppvuxen i Norge. Flyttade som 18 åring till stockholm där hon fick jobb som kallskänka. Har i skrivande stund glömt bort hur hon & pappa träffades men jag tror att dom båda hade jobb i stockholm och på den vägen är det, ska låta det vara lite osagt men iaf. Dom träffades på något sätt och mamma flyttade till pappa, så mamma har även hon varit skutskärsbo ett tag tills dom flyttade till Gävle. Hon har 2 bröder varav 1 tyvärr inte längre finns i livet. Även mamma är omtänksam och försöker alltid att hjälpa till så gott hon kan och även hon ställer alltid upp! Hon & pappa är egentligen motsatsen till varandra då pappa är väldigt lugn av sig och mamma är tvärtom, hon stressar jämt vad hon än ska göra så henne får man säga åt att ta det lite lugnt ibland :D Även mamma är en hejjare i köket och lagar oxå väldigt god mat, hennes kantarell sås & kalopps är mums mums!

Mamma är verkligen en kämpe, det ska hon få lite extra creds för.
Hon har under sina år fått genomgått/genomlida en hel del. Vad tänker jag inte gå in på något djupare såhär i bloggen, mina närmsta vet. Men jag kan säga så mycket som att hon inte har haft det lätt, varit mycket sjuk men tagit sig igenom det. Hon fick i relativt tidig ålder livmoderhals cancer som hon fick kämpa med i många många år med cellgifter, strålbehandling, operation och så, men hon var stark och övervann cancer! Hon har kärlkramp och därmed varit mycket sjuk och med sin "unga" ålder redan genomgått många hjärtinfarkter & hjärtoperationer, men även det har hon klarat av. Fick förra året göra en sån magoperaton som hjälper än att gå ned i vikt då hon behövde det för hennes hjärta och enbart motion & rätt kost skulle inte hennes hjärta orka med, så även det har hon tack & lov klarat! Hon skulle inte heller kunna få några fler barn efter det här med cancern då hon även fick operera bort livmodertappen, men min lillebror kom till och mamma fick veta det i 6e månaden. Det var för 11 år sedan.

Så även där är mamma & pappa motsatsen till varandra, mamma har/är mycket sjuk och pappa är frisk som en nötkärna. Men tur det, vet inte om en annan skulle klara av om dom båda var dåliga. Mina föräldrar ska nämnligen leva för alltid!


Mina föräldrar betyder så otroligt mycket för mig och jag verkligen ÄLSKAR dom!


Kommentarer
Postat av: INFINITETERNITY

Din blogg är mysig. Smycka den med lite bilder så kan man se vad inlägget handlar om ungefär, och då kan man se om inlägget handlar om något som intresserar en. -> då läser man och kommenterar :>



Dina föräldrar verkar vara fina människor, ta hand om dem!

2010-11-24 @ 20:34:12
URL: http://infiniteternity.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jag ska ta hand om mina föräldrar :)



Jag vet att det är dåligt med bilder och borde bli bättre med kameran, men det var de där med minnet oxå :D

2010-11-24 @ 21:15:34
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback