Dag 8 ~ Mitt drömjobb

Hmm det här inlägget kommer inte  att bli särskilt långt.

Jag vet ärligt inte exakt vad mitt drömjobb är. Jag vet iaf att mitt drömjobb inte är att jobba som Undersköterska hela livet. Fast jag älskar så klart mitt nuvarande jobb, men vill vidare. Så planen är väl i framtiden att plugga några år på högskolan till något annat, men vad är den stora frågan. Har alltid vela bli sjuksköterska / barnmorska, men vissa dagar känner jag att jag vill göra något annat än att arbeta i vården. Så efter jag varit föräldraledig med kommande barn så lär jag ta mig en ordentlig funderare på vad man vill bli, åren bara går oxå. Tror jag kommer att behöva gå ut på lite praktiker för att kanske prova på vad som känns rätt så man får en lite mera inblick. Jag har 2 utbildningar idag, barnskötare & undersköterska, men känns som att det inte räcker.

En sak som jag absolut vet är att jag vill arbeta med människor och hjälpa dom på något sätt. Jag vill inte sitta som en instängd nisse på ett kontor bakom en dataskärm dag in & dag ut iaf. Behandlings assistent verkar intressant så får vi se vad som sker i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback