Familjedag :)

Idag så har vi haft en riktig familjedag och det har varit sååå underbart att få spendera dagen tillsammans med familjen! Utan jobb och så.

Dagen började med morgon bio. Det var Auroras första bio och hon var exemplarisk, så vi kommer aboslut att gå på flera biobesök, nästa blir ev mumintrollet :D
Filmen var 1 timme och 21 minuter lång men den kändes som typ 30 min. Nicke Nyfiken såg vi och den var faktiskt bra. Det roliga med Aurora när man kollar på film är att hon frågar under tiden, det tyder ju på att hon verkligen följer med i filmen och inte bara "kollar" utan att förstå vad som händer. Så hon hade lite frågor under bion som hon såklart fick besvarade å blev nöjd :) Hon fick ta med sig lilla apan som eg är herr nilsson från pippi men idag var det nicke nyfiken och han skulle minnsan med, sen så fick hon ta med sig sin pippi plånbok där vi hade lagt i pengar så hon fick köpa varma chips & festis själv, då vare någon som var stolt! Hon tog en festis ur kylen och sa till "kassörskan" att hon ville ha varma chips, liten och betalade. Hon är så lill gammal säger alla och det stämmer nog, hon blir snart 3 år men kan så mycket mera.

Efter bion så ville hon först äta korv & bröd, men det åt vi igår så hom fick snällt välja något annat och då valde hon hamburgare, så vi stannade till på max på vägen hem för lite lunch krubb i magen, mycket gott!

När vi kom hem så lekte vi och gjorde kojja i hennes rum, tog filt & påslakan och gjorde kojja ut fårn hennes pippi tält och halva rummet, det uppskattades av både Aurora & katten ;) Så det fick inte plockas ned för hon skulle minsann leka med det i morogn så de fick stå kvar.

Aurora sa sedan från ingenstans att hon ville baka muffins. Så vi åkte till affären och inhandlade mjöl & margarin som var slut och åkte hem och gjorde muffins med dumle i, kola kakor & negerbollar. Hon fick hälla i ingridenserna och knåda degen och sen rulla negerbollarna o doppa i pärlsocker och jag behövde inte hjälpa till med mycket alls, hon älskar verkligen att baka! Gott blev det oxå :)

Sen gick vi ut på gården och hade lite snöboll/slask krig. Vi kastade snöboll & jaga varann och Aurora skratta så hon nästan kikna, vi gick även på bakisdan då Aurora ville spela fotboll, men de sa jag ifrån för jag var redan dygnsur om fötterna :D Men vi hade roligt och det som var huvudsaken. Aurora älskar verkligen snö medans jag inte gillar de alls typ. Men klart hon får vara ute o leka i snö, det är bara för en annan att gilla läget :D Roligast är ju att åka pulka, men så mycket snö är det ännu inte, dessutom så åker inte jag nå pulka i år iaf utan det får hon göra med pappsen, men jag följer gärna med o kollar :D


Nä nu måste jag ned i källaren och slänga in lite ved i pannan så de fortsätter att brinna så jag kan skicka ut värmen på elementen snart så blire varmt & skönt tills man kliver upp i morgon :)


Älskar min familj så mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback