Förlossningen

Det var vad vi fick starta morgonen med.
Jag vaknade av att jag var kissnödig strax före kl 7:30, gick på toa som alltid och sen la jag mig igen då vi var barnlediga, Aurora sov hos mamma. Men när jag la mig igen så började jag få värkar, vad nudå var min tanke, inte redan! Men jodå, dom kom var 4-6 e minut och efter 45 minuter så väckte jag micke som ville att jag skulle ringa till förlossningen på en gång, sagt o gjort så klev vi upp och ringde. Värkarna höll i sig i ca 50 sekunder så det gjorde rätt så ont. Vi fick komma in på en gång och börja med en ctg kurva, men den gick knappt att ta då det var full fart på krabaten så gick det inte att registrerar några värkar eller hjärtljud, till slut fick jag ligga och hålla i dom där apparaterna så dom låg stilla på magen så då fick dom deras ctg kurva som dom behövde, fick även lämna ett urinprov. Det visade sig att jag hade urinvägs infektion och det som startat värkarna. Inte så konstigt att jag har mått dåligt i veckan och haft ont i svanken, men det svider aldrig när jag kissar så lite svårt att veta om man har uvi, får kissa oftare nu oxå men det är vanligt när man är gravid oxå. Så nu ska jag äta antibiotika 3 ggr om dagen i 5 dagar. La mig på soffan när vi kom hem och vilade och efter det så slutade värkarna, någon timme efter första tabletten oxå, hoppas det blir bra nu. Lite tidigt för lilla krabaten att komma redan nu tycker vi.

Efter förlossningen så åkte vi till mamma för att ta med oss Aurora hem. Men då skulle dom precis åka iväg på loppis, men vi gjorde henne klar och gick till bilen o åkte runt hörnet. Då blev Aurora ledsen att hon inte hann att följa med mormor på loppis, så vi irngde mamma och det var bara att vända runt hörnet så fick hon följa med och vi fick åka hem själva. EFter någon timme så kom dom tillbaka, då kom även morfar med. Så vi gjorde potatisgratäng & kassler med god sallad här hemma och bjöd på. Åt i vardagsrummet och tände lite ljus, supermysigt och kanon gott. Till efterrätt blev det glass & melon, gott det oxå! Dom åkte hem för snart 1 timme sedan och jag har precis nattat Aurora så snart blir det soffhäng och sedan en tidig kväller då vi är helt slut efter denna dag.

Måste bara peta i mig något ätbart snart då jag ska ta antibitikan och den måste tas i samband med mat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Räcker ju att ta den med två skedar joggi

2010-11-07 @ 20:10:21
Postat av: Madelene

Jag vill ha lite mera i magen då man annars kunde må riktigt illa & kräkas, så tar med en skål fil & flingor istället.

2010-11-07 @ 20:12:31
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Varför blir dina kommentarer alltid anonyma?

2010-11-07 @ 20:14:57
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: elisabet

Alltid? Namnet ramlar bort ibland. . De klagas många över. . Inte bara jag :-)

2010-11-07 @ 20:49:11
Postat av: Madelene

Oki doki. Tycker ofta att ditt namn inte kommer med. Inte för det gör mig något, vet ju att det är du iaf men roligare med namn :D

2010-11-07 @ 22:12:26
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Katrin

ibland får man trycka in namnet en gång till efter man skrivit färdigt.. innan man trycker på skicka. har också varit med om det men nu ser man opp lite extra. vilken tur att det "bara" var urinvägsinfektion och att inte bebis verkligen tänkte komma. bäst om dom ligger kvar lagomt länge =) kram

2010-11-07 @ 23:27:41
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Madelene

Katrin ~ Visst är det så. Inte undra på att jag mått skit typ hela veckan och haft skitont i ryggen så knappt kommit ur sängen, känns inte som man får kissa färdigt o så. Idag med 2a dagen med antibiotika så känns det redan bättre. Dock ont i ryggen har man nog tiden ut då det blir en belastning för kroppen som får bära lite extra tungt :D

2010-11-08 @ 09:23:35
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback