1a dagen

Ja första dagen på det nya året kunde ju ha börjat bättre.

Morgonen började som vanligt. Aurora vakna vid 8 och kom in till oss. Slog igång bolibompa som vi kollade på till ca 9:30 då vi klev upp för frukost time. Åt frukost men damen ville bara äta en halv rostad smörgås vilket jag blev lite förvånad över men hon gick sedan in i sitt rum och började att leka så jag trodde att hon bråttom med det. Efter ca 1 timme så kommer hon och säger att hon inte mår bra och det syns att hon inte gör det. Hon har ont i huvudet säger hon så hon får alvedon. Hon liggar i min famn i soffan och så kollar vi på lite barn tv och efter en stund så är hon i full gång igen och säger att huvudvärken är borta och hon verkar & ser lika pigg ut som vanligt. Hon leker i sitt rum medans jag göra lite snabb lunch, blev korv & pommes. Hon äter upp allting vilket hon numera gör sedan 3 veckor tillbaka, annars är hon ju väldigt liten i maten och mycket svår att få i men sedan 3 veckor tillbaka så äter hon utan tjaffs & problem och lika på dagis oxå. Så det har varit kanon. Så hon åt som vanligt och ville sedan göra något. Då hon var piggelin så bestämmer vi oss för att åka till mormor en sväng och hälsa på. Där målar vi med vattenfärg och gör bokstäver med pärlor och har mysigt. Sen så ska hon precis få en kaka utav mormor, hon hinner inte ens ta den till munnen så säger hon att hon vill kräkas och sekunden efter så kommer det en cascad spya av dess like. Tur att det finns extra kläder hos mormor för det var bara att tvätta & byta om. En stund efter så säger hon att hon vill kräkas igen, denna gång så hinner vi tack o lov till toaletten så hon kräks i den, duktiga tjejen fast hon är sjuker. Sedan så bestämmer jag mig för att åka till affären för att köpa cola, blåbärs soppa samt fil som är bra att ha hemma. Så hon är kvar hos mormor medans jag gör det då jag inte vill ha med henne in på affären, dels för att riskera att smitta andra och dels för att hon inte ska kräkas där och hon skulle aldrig orkat. Kommer tillbaka till mamma efter en stund och hon har inte kräkits mera. Så jag tänker att vi packar ihop och åker hem direkt så kanske det inte kommer någon kräka i bilen. Tack & lov så kräks hon ingenting i bilen men efter 20 minuter hemma så kommer 3e kräkan. Hinner även till toaletten denna gång.

Efter det så verkar allting lugnt, hon får en tesked cola och får behålla den, i ca 3 timmar. Sen är det dax igen och varit nu under kvällen. Nu sover hon i våran säng sedan 1 timme tillbaka och inte kräkits på snart 2 timmar. Hoppas verkligen att lill snuttan är färdig med sin magsjuka nu och att hon får sova hela natten, för hon var helt slut när hon la sig. När denna lilla dam säger självmant att hon är trött och vill lägga sig, då kan jag tala om att då är hon verkligen trött. Denna dam erkänner aldrig någonsin annars att hon är trött, fast hon kan vara det.

Så nu vet väl en annan vad man har att väntat sig under morgondagen eller dagen därpå..


Så året kunde ju ha börjat bättre men tur att det endå går fort över. Tur att mannen inte har några problem med kräkor, för det har jag. Är det något som jag verkligen inte pallar så är det just det. Ser eller hör jag att en annan kräks så får jag springa själv. Nu sista gången som Aurora kräktes här på kvällen så fick jag springa iväg själv. Micke fick ta reda på alltihop, moppa, tvätta av damen och på med ny pyjamas, slänga i maskinen. Under tiden var jag på toa och hulka mig. Jag kan verkligen inte med sånt där, spelar ingen roll ens att det är min dotters :(


Nu ska vi lägga oss brevid snuttan som sagt redan sover i våran säng. Annars sover hon i sin säng nu mera hela nätter och kommer in till oss på morgon kvisten mellan 7-8:30 men när hon har kräkits så vågar och vill vi inte ha henne i sin säng. Mardröm om hon skulle kräkas i sömnen och inte vakna själv och inte vi heller. Nej fy, jag vill ha henne nära!


Natti Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback