En Prins :)

Ja det har nu nästan gått 10 dagar sedan våran efterlängtade prins Alfons anlände!

Det kommer att komma en närmare uppdatering/liten förlossningsberättelse framöver när orken kommit tillbaka.


Men jag kan säga att allting gick superbra, förlossningen gick mycket bättre än vad jag vågat hoppats på så jag är supernöjd med den denna gång och relativt fort gick det med :) Men oxå skönt att man har det avklarat, nu har jag gjort min del utav befolkningen till världen :) Man ska dock aldrig säga aldrig (är ju inte så gammal ännu så man kanske hinner att ändra sig) men jag känner mig super nöjd med våra helt underbart fina barn som vi nu har! Jag kan oxå säga att det gjorde f*n så dubbelt så ont nu 2:a gången än 1:a, jisses! Värkarna var mer intensiva och höll i sig i evigheter, jag fick verkligen andas igenom dom och sedan så var utdrivningsskedet ännu värre, det gjorde mera ont denna gång än förra, det kan iofs bero på att Alfons var mycket större än vad Aurora var. Men jag varken sprack eller fick den minsta bristning, med Aurora fick jag sy 4 stygn.

Men vilken upplevelse det är att föda barn, i love it! Man får ju något superfint för all smärta så det är verkligen värt det utan tvekan. Det är fascinerande hur kroppen fungerar och så fort barnet lagts på magen så är all smärta poff borta, fascinerande som sagt. 





Förälder:
Madelene Söderin, Mikael Söderin
Datum: 2011-01-15
Tid: 7:55
Vikt: 3782
Längd: 53
Kön: Pojke
Hemort: Skutskär
BB-ort: Gävle
Äntligen så är våran efterlängtade Alfons här! Aurora är numera en stolt storasyster.


Kommentarer
Postat av: Katrin

Jättegrattis!!! vad fin han är =)

2011-01-24 @ 20:30:26
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback