Jobb helg

Jag jobbar helg denna helg och det känns helt okej. Jag älskar att jobba helger faktiskt, men så är jag inte som alla andra heller och tack gode gud för det! Så länge jag slipper att jobba monsterpassen som vi eg har på jobbet på helgerna så är det helt okej, vill inte jobba sådana pass medan Alfons är liten. Vill se han om dagarna oxå fast att man jobbar och det kan jag nu. Jag är så nöjd med mitt jobb och trivs så bra! Synd bara att stället ska rivas om ca 2-3 år så då får man åter igen söka sig nytt jobb och inte få jobba med mina underbara arbetskamrater, tråkigt men så är livet ibland. Vi får försöka hålla kontakten endå och det har ju gått bra hittills, inte så längesen som dom var hit :) Jag skulle vilja ha en natt jobb, alltså bara jobba nätter. Så man kanske får söka sig på något sådant i framtiden.

Även fast jag är van på min avd och varit där nästan 2 år nu så känner jag mig som "ny" nu när jag började jobbade igen i måndags. Shit vad man glömmer fort och så är det ju såkalrt nya boenden att lära känna med, men jag tycker att det går kanon iaf och efter dagens pass då jag fick dela medicin så är vi på spåret igen, blir roligare då :)


I morgon blir en stressig dag. Först så ska vi på dop och sedan åker jag därifrån till jobbet, så jag hinner inte vara med tiden ut. Hinner kyrkan och lite av fikat efteråt men huvudsaken man är med i kyrkan där själva dopet är. Så det bli en rolig dag iaf. Får äntligen jobba med Malin i morgon och det gillas!


Alfons är ett riktigt matvrak och man märker att han vill äta det vi äter, inte ett dugg intresserad av flaskan längre annat än på natten & morgonen. Alfons är såå trött på morgonen fast att han kan sova till kl 9 så han orkar inte äta nå gröt eller så då, blir en flaska och sen sover han oftast någon timme till. Sen är han piggelin :) iaf så fick han smaka spaghetti idag och det var ju kanon gott, hajen ville ha mera. Fick smaka lite köttfärsås (burk hade vi idag) och det var ju kanon gott, så han blev mätt & nöjd och mamma är nöjd med att han vill äta, Aurora är ju tvärtom och det är inte ett dug roligt. Hellre att dom äter och man vet att dom får i sig det dom behäver och lite till än att man ska truga i dom och Aurora kan ofta vara riktigt trött om dagarna bara för hon inte alltid äter. Hon kan äta som en häst hon med, men det händer mer sällan.


Nedräkning till gotland pågår för fullt, fan spola fram tiden! vill bada bada bada på deras vattenland och se Aurora såå nöjd igen över att träffa pippi och gå omkring i huset och allt mera som vi gör, längtan nu är enorm!!


Nä det får räcka som dagens uppdatering då jag strax ska ta en dusch och lägga mig på offan och kolla på ommarkrysset eller vad det heter, älskar sommaren och sommarkrysset, lotta på liseberg occh allsång på sången, det hör lixom sommaren till på nå sätt :D


Trevlig Helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback