Kanon Helg!

Jag har verkligen haft en kanon helg och den har spenderats med min familj! :)

Har varit ledig hela helgen, fredag, lördag & söndag! Fredagen blev bara lugn & skön. Städade och donade. Aurora sov över hos morfar från torsdagen till fredagen så fick sovmorgon, behövdes! Sen så städade jag lite som sagt men så ringde en snubbe om x box annonsen och ville ha den direkt, så åkte in till gävle och mötte honom där så nu är det sålt. Känns lite trist men samtidigt onödigt att ha då det bara stått och samlat damm i 1 år nu minst. Räcker med det första hederliga nintendo 8 bit samt nintendo wii. Jag har alltid varit en nintendo älskar så fortsätter att hålla mig till det. Hade x box från början bara för att det fanns fleeera huuundra spel på hårddisken som alla super mario spel osv. Men nu har jag alla iaf :)

Lördagen var vi i furuvik och min pappa var oxå med, han fick nämnligen det i present då han fyllde år :) Så vi hade en kanon dag där och tok varmt var det oxå, nästan lite för varmt!! Men hade endå tur med vädret med tanke på att det regnade på morgonen. Men vi chansade endå och alla trodde att regnet gått förbi och vi hade rätt! Knäppte en massa massa bilder, typ 75 st! Men dom finns på facebook så får ni skutta er in där för att kolla :D Ingen aning om vilka som läser min blogg eller inte, men jag känner defintivt inte alla men super kul att ni vill läsa endå! Vore trevligt om ni skrev en rad och får gärna lämna eran blogg så jag kan läsa den, älskar ju att läsa bloggar!! Efter att vi kollat p+å djur & åkt karuseller så gick vi till badet, underbart! Kl 16 var vi hemma igen och andades ut. Vi orkade inte göra mat alls så det blev staffans, den avnjöt vi på nya altanen. Äntligen kan man sitta där och äta osv nu, snart grill invigning tror jag :D Lovat grannarna det med hehe.

Söndagen (idag) Började med en tripp till stan och till Åhlens parkeringen där det var loppis, är varje år och varje söndag i några veckor, så ville inte missa premiären :) Där mötte vi mamma, pappa & min mormor. Men det var alldeles för varmt och Alfons var rätt trött så han blev lite gnällig. Han fick mat och så en liten promenad så sov han gott sen, då gick vi till buddys med pappa som bjöd på lunch, kanon gott! Åt fläsknoisett med pommes & sallad. Beasåsen hoppade jag över. Aurora & jag delade på en portion och fick endå lämna typ halva, pappsen fick tom en köttbit av mig, inte små portioner där inte eller så är en annan liten i maten :D Efter det så åkte vi hem och lekte i Auroras rum.

Efter lite lek med Alfons i knä, eller han sitter på golvet men jag håller i, så känner jag att han har nog fan balansen själv och så släpper jag, tadaa så satt han sj'lv och lekte, en liten stund sen blev han trött och lutade framåt och då hade han ingen balans alls. Men det är på gång iaf och sitta korta stunder själv är endå bra jobbat av lilleman som snart blir 6 månader.

Han har även flera tänder påväg, så nu är han lite strulig med maten och så. Dessutom så vill han äta det vi äter. Provade ge han lite potatis & kalopps idag och det tyckte han var super gott. Så måste införskaffa mig en mixer så kan han få äta samma mat som oss, bättre det än burkmaten som han endå inte vill ha. Han äter bara potatis & majspuren och alla efterrätter, resten grimaserar han bara åt haha.


Jag har sjukt ont i magen, på höger sida rätt långt ned. Hade inte blindtarmen suttit på denna sida så har jag icke varit orolig. Men gör inte ont hela tiden, det bara kommer & går och håller i sig en stund och sen går det över. Och så om och om igen. Haft skitont i ryggen dagarna innan så har gått på alvedon. undra om de har något samband?? Hoppas det går över iaf då det är jobb dag i morgon igen, 7-15 kör vi på då. Sen ledig 2 dagar igen och sen så jobbar jag torsdag - lördag. Så ser jobb veckan ut. söndag blir bara lugn dag och packa och fixa allt inför Gotlands resan, längtarr nu kan jag säga!!

Gå in på www.kneippbyn.se så förstår ni varför vi längtar men snart så är vi där!!


Bjuder på några bilder men sen finns resten på facebook!
























Snyggaste mannen i världen och han är min! ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag läser =)

2011-07-12 @ 22:52:13
URL: http://ecbw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback