Farbror Doktor

Morgonen började med ett besök till farbror doktorn då Aurora inte gjort annat än att kissa dom senaste dagarna och på dagis igår så hade hon kissat 5 ggr på 1 timme, inte normalt! Så ringde hälsocentralen i morse och fick faktiskt komma på en gång då jag redan hade varit så duktig och tagit ett urinprov på Aurora med morgon urin och ställt i kylen, ordning och reda på dig sa ssk i telefon, inte så svårt när man jobbar med det :D hehe.

Fick en doktor som jag absolut inte gillar alls men bara bita ihop då man vill att dottern ska må bra och när man får akut tid så får man ta det man får. Det var iaf som jag anade, hon har urinvägsinfektion så nu blir det antibiotika 2 ggr om dagen i 7 dagar samt inge bad på 2-3 dagar, lill snuttan! Jag som skulle till badställe med kidzen idag inne i stan då mannen jobbat hela dagen, men det var ingen idè då hon inte får bada. Visst att man kan leka på stranden men det var inget som lockade dottern och det förstår jag, blir ju lite som "retandes" att vara nära vatten och inte få hoppa i, i denna värme. Vi tog oss en tripp till mamma då dottern var pigg i övrigt förutom många toabesök. Fick antibiotika när vi kom hem och sen åkte vi iväg. Vi tog oss en promenad från mamma till loppisen, erikshjälpen men då började Aurora bli riktigt trött. Så hon fick snålskjuts i mammas vagn som hon haft där då hon inte orkade gå. Det är helt acceptabelt en sån här gång. Väl på loppisen så fyndade jag en kjol bara, en rosa med nå grejs på. Den var fulsnygg! Vill säga att den både var snygg & ful haha. Aurora fick en glass och sen gick vi hm till mamma och bara softa. Även morfar var med :)

Vi gick på toa och slängde i oss lite vätska och packade hink & spadar osv då vi tänkte spendera några timmar i parken istället, men timmar böts ut mot ca 15 minuter! Aurora orkade inte leka, hon var såååå trött och slut. Så jag antar att det är antibiotikan som börjat göra sitt. Så vi packade ihop allt igen och gick till mormor med sakerna sen så åkte jag hem med lillsnuttan. Hon somnade som en stock i bilen och de händer sällan. När vi kom hem så gick hon och la sig i sängen och bäddade ned sig under täcket och när det händer, då mår hon inte bra! Så hon vilade en liten stund och jag gjorde pytt i panna till middag och efter den kvickna hon till litegranna och lekte snällt i sit rum och sen med Alfons. Men sen när kvällen kom så var det godnatt och hon somna direkt. Även lilleman var trött occh somna strax före kl 20. Så skönt med egen tid nu på kvällarna, man är ju van att han varit valen till kl 22-23 tiden och då har man ju lagt sig direkt han somnat, men nu får vi egen tid att mysa påå jag & mannen, behövs det oxå. Vi är inte bara föräldrar ;)

om 1 månad så har vi 10 års dag.. Herregud vad åren gått fort. Men vi har hunnit med det som vi hade tänkt oss, 2 kidz, hus & bröllop. Det var våra planer dom första 10 åren :D haha.


I helgen blir det att jobba, känns skönt! Jag gillar att jobba helger faktiskt, det gör mig ingenting! Hoppas på dåligt väder :D Snäll jag är va? Men det är såå otroligt varmt på jobbet, nästan olidligt! Finns lixom inge ventilations system alls så vi får ingen luft att andas och sen jobba fysiskt i det, det är precis som att springa maraton i en bastu, inte roligt alla gånger. Men bita ihop och göra jobbet bara och hinka i sig vatten så gott det går, man blir ju mätt på skiten :D

Nu ska jag fixa lite mera tvätt och kolla till Aurora så att hon sover lugnt. Jag blir så orolig när dom äter medicin så måste hålla lite extra koll. Man vet aldrig vad biverkningarna kan bli.. Efter mannens antibotika reaktion när han var mindre och hamna i pencillin koma så tänker jag vara på vakt så gott det går tills hon ätit några dagar.


Bjuder på några underbara bilder på mina älskade barn, dom är dom bästa! Älskar dom över allt annat :)

















Ser ni vad duktig jag blivit på att uppdatera bloggen, med både text och bilder! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback