Inte ofta

Ja det är inte ofta direkt som man är här inne och uppdaterar. Det känns faktiskt lite tårkigt, för jag älskar att skriva av mig i bloggen och saknar faktikst det. Lite sjukt egentligen att man kan sakna en blogg, men det är så skönt att få skriva av sig lite även om den inte alltid är så vettiga saker :D Mycket har väl hänt sedan sist jag skrev så kommer dessvärre inte ihåg allt. Vi har iaf haft sjukstugan här hemma, vi åkte på magsjukan allihopa, förutom Alfons. Tack & lov! Det började med att jag och Elisabet åkte in till stan för att vi skulle kika lite och Aurora ville inte alls på stan så hon skulle vara hos mormor under tiden. Så vi skulle möta mormor på stan. Aurora klagade lite över magont när vi var hemma och jag fråga om hon hellre ville stanna hemma men de ville hon inte, hon ville till mormor och hon har rätt ofta ont i magen faktikst då hon äter alldeles för lite. Men vi åkte iväg och precis när vi kommit fram till stan så hör vi världens ljud i bak och det står som en fontän ur Auroras mun. Lill gumman vad jag tyckte synd om henne då! Men det verkade bara vara slem så ingen trodde att det var magsjukan, hon var hos mormor och mådde hur bra som helst, hon drack festis osv och ingen kräka alls på dom 2-3 timmar hon var där. När vi var färdig på stan så hämtar vi upp Aurora och åker hem. När vi närmar oss furuvik så säger hon att hon får ont i magen igen och jag tänkte oh no, inte i bilen igen! Men jodå, kommer världens fontän igen och hur de luktar i hela bilen ska vi nog inte ens tala om. Men då var vi nästan hemma så bara brumma på och sen väl hemma klä av henne allting och jag fick börja med att skrubba bilen och ta ut bilstolen och srkubba den i duschen. Åkte till preem och köpte tokrengöring till säte och den var kanon bra. Tog bort allting! Men för säkerhets skull så lämnade jag in bilen dagen efter på biltvätt, tog utvändigt på samma gång. Sen kräktes Aurora all day på fredagen. Dagarna gick och jag trodde verkligen att jag klarat mig denna gång, just då så vaknar jag på tisdag morgon kl 04 och tokspyr och andra vägen, sen får jag göra det heeeela dagen lång. Det här var den värsta magsjukan jag haft någonsin! Sen dagen efter så blir det mickes tur. 2 dagar senar så blev det pappas tur. Ja den gick runt runt men nu är vi fri från den. Men äre inte det ena så äre ju det andra. Efter magsjukan så kom mr förkylning på besök. Så nu är båda kidsen snoriga. Alfons lär jag ge droppar 15 minuter före måltid om han ens ska ha en chans att få i sig mat, lill gubben :( Har besiktat bilen oxå för första gången, men det gick bara bara, gick igenom galant. Men lär dock byta en lampa i fram då den icke lyser men dom lär man ju byta iaf. Får uppdatera mera senare för nu ska vi till bvc med lilleman. Så återkommer!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Bläh säger ja bara... vill inte vara med om det en gång till ...

2011-03-10 @ 08:41:20
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback