Dans

Måndag idag och det var dax fär veckans dans, denna gång så hade vi morfar med oss som följde med in i dans rummet och kollade :) Hon hade en dans klänning på sig som lilla damen var sååå fin i och hon var överlycklig att hon fick dansa i en sådan klänning med volang eller vad det heter ;) Hon är så duktig min lilla dotter, svårt att tro att hon ibland bara är 3 år! Hon är väldigt duktig för sin ålder och hon har otorligt stolta föräldrar! Nu är vi inne i räkna rätt så mycket då hon älskar att räkna, skriva, stava osv. Fick hon bestämma så skulle hon lätt byta dagis mot skolan nu och så länge hon är intresserad av att räkna & skriva osv så är det bara för oss att hålla det uppe :)

Efter dansen så åkte vi till ica maxi med morfar och handlade lite, hon fick då vinterskor av morfar, Tack! Hade tänkt köpa sådana i ullared när jag åker dit nästa månad men dom var så rosa & fina och kanon pris så morfar ville köpa dom till henne och ingen blev nog gladare än damen själv :)  Vet inte hur jag ska göra till Alfons ännu, om han ska ha nå skor eller typ nå läder/fårulls tofflor. Minns inte riktigt hur vi gjorde till Aurora men tror att hon hade sådana tofflor året ut, sedan fick hon kavat skor av farmor i januari när hon fyllde år så hon hade tills hon började på dagis i februari. men hon gick ju själv från 23 december med, 11 månader. Så får se hur vi gör till lilleman.

Annars så har dagen varit mer än okej. Alfons har varit mer trött än vanligt men såna dagar kan man ju oxå. Så han har sovit otorligt mycket idag. Själv fick jag sovmorgon till kl 9:30 vilket var superskönt! Varit riktigt tråkigt väder hela dagen men jag & kidzen trotsade det och gick ut en stund iaf. Aurora ville ut och cykla och såklart att hon fick det. Det var bara att klä på regnkläder & gummistövlar så var hon redo för cykeln. Alfons i vagnen med regnskydd och mamman med ett paraply så gick vi ut. Var faktiskt riktigt mysigt att vara ute när det regna, tyckte nog barnen med :D Alfons var nog mest nyfiken på regnskyddet som han tog tag i och drog sig framåt för att få regndropparna på näsan, haha ;) Tittut lekte vi med honom. Hade inte sommaren varit över så had ejag tagit bort stödhjulen på Auroras cykel för jag tror att hon kan cykla utan, kollat på stödhjulen nu dom senaste dagarna och inte många gånger att dom åker i backen, men finns dom där så åker dom i backen lite automatiskt endå. Men nästa vår/sommar så åker dom bort iaf :)

Nu ska jag & mannen skriva handlingslista då det är dax att vecko handla i morgon igen, så skönt att veckohandla och skriva matlista och ha planering. Allt flyter på så mycket bättre då!

På lördag blir det som vanligt badhuset, brukar köra det varje lördag samt äta lunch ute någonstans efter det. Dock så hoppade vi över det i lördags då jag hade tant röd och då badar inte jag! Men vi pysslade hemma istället med Auroras rum så hon var nöjd endå!


Min fina älskade & underbara dans tjej!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta bort dom då... Spelar ju ingen roll kan cykla utan nästa sommar fortfarande iaf.. Länge kvar på cykelsäsongen..



2011-09-19 @ 22:43:26
Postat av: Sabina

Tack! :)

Nja, har typ glömt bort hur man gör :/ Tyvärr. Därför jag inte har ändrat min design nåt.

2011-09-27 @ 16:16:36
URL: http://sabinalande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback