ARG

Asså vad är det egentligen för fel på dagens människor??

Idag vid 15 tiden så hämtade mamma mig & Aurora, påvägen in till stan, närmare vid järvsta så är det en farbror som har ramlat i nedförsbacken full med grus, han kryper på alla 4 för att försöka ställa sig upp. Hela han var blodig då han slog ansiktet i marken med fallet, händerna var fulla med skrubbsår & även benen var fulla med skrubbsår då stackars farbrorn kryper på gruset för att på något sätt försöka ta sig upp på egen hand, utan att lyckas. Han hade tom krypit hål i byxorna vid knäna. Så jag säger till mamma att stanna bilen, vi måste hjälpa farbrorn. Vi svänger in så vi inte står i vägen för trafiken å jag kliver ur och går mot farbron å hjälper han upp, pratar med han å kollar hur illa han slagit sig. Men han hade tur i oturen. Det var mest bara skrubbsår och i ansiktet fick han ett jack, dock inte så djupt för att sys men tillräckligt för att blöda en hel del. Men det som gör mig så förbannad jäkla arg är att människorna bara går eller åker förbi, utan att göra något!! Men glo kan dom göra, utan problem. Fy fan rent ut sagt! Det fanns som tur var en till snäll bil som stannade å hjälpte till, denna killen skulle skjutsa hem farbrorn som bodde i närheten.

Farbrorn vart så glad för hjälpen å att det iaf ännu fanns några hjälpsamma människor kvar, han va så tacksam!
Jag kommer alltid att hjälpa människor som behöver det, även om det innebär att gå emellan ett slagsmål mitt på stan o själv få mig en känga.


Nu ska jag sova, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

bra gjort av dej!

2008-11-07 @ 09:38:18
URL: http://zannski.blogg.se/
Postat av: johanna

Jättebra.

Jag gjorde lika för några år sedan då en på stan hade svimmat eller hur det var.

Man måste ju kunna ingripa och inte bara åka.

Man har väl hjärta på rätt ställe som så många inte har.

Jättebra madde. "stolt"

2008-11-07 @ 13:35:08
Postat av: sabina

Gud vad hemskt. Jag förstår inte hur man bara kan gå/åka förbi när man ser sånt.

2008-11-07 @ 16:10:54
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Elisabet

många är rädda för att hjälpa -man vet ju inte vad som hänt.. kanske droger eller alkis... men de e klart man ska hjälpa

2008-11-07 @ 18:12:32
Postat av: Madelene

Elisabet - Ja är dom påverkade av det så är det ju superviktigt att hjälpa, då klarar dom sig ju aboslut inte själv. Jag är iaf inte rädd för att hjälpa.

2008-11-07 @ 21:00:49
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback