Happy Birthday

..to katten Zimba som fyller 4 år idag, hurra hurra hurra! :-)
Tänk att vi har haft katten i 4 år, hoppas såklart på att han ska bli den äldsta katten någonsin :) För utan honom skulle ingenting bli sig likt här hemma, han tillhör ju familjen han med och han är en riktig mysbosse. Tänk att han ligger emellan mig å micke i sängen varje natt (bra p-piller tänker många) skämt å sido, (är trött så jag är på mitt skämt humör) haha. Sen så är han väldigt duktig på att visa vad han vill, vi vet exakt när han vill gå ut, när han vill busa, mysa ja allt, för han visar det. Så roligt när vi släpper ut honom på morgonen och mot eftermiddagen så går man ut på altanen och ropar "Ziiimbaaa", några minuter senare så kommer han med en jäkla raketfart :D Kastar man en boll eller råtta så kommer han tebax å lägger den vid fötterna å sitter där å väntar tills man kastar iväg den, hur många katter gör så? Säger man "karamell" så går han in i köket till mattan å lägger sig där å snurrar runt å tassar, för då vet han att han ska få gotta, haha.. Ja han e för go helt enkelt.


Annars så har det varit en lugn å skön dag/kväll. Var till pappsen en sväng å försökte hjälpa honom med datorn men den levde sitt eget lilla liv så det gick inte, micke får fixa den nädsta vecka. Sen har vi bara varit hemma å tagit det lugnt, lekt & busat och kikat på idol.

Morgondagen längtar jag faktiskt till, ska bli superskoj!!

Nu sova, natti!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till missekatten =)



Våran katt Pepzi blir 11 år.

Han har vart i familjen under hela min uppväxt, känns mysigt.

En helt underbar katt.

Nu har vi 2 st Maine coon här hemma.

Men dem är bara 6 och 7 månader.

2008-11-15 @ 00:10:45
Postat av: Elisabet

grattis katten=)

2008-11-15 @ 12:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback