Terrorist :D

Aurora har sovit allt annat än bra inatt.
Hon vaknade kl 03:30 och vägrade att somna om, fick välling och slurka i sig hela men tyckte endå att det var go morron, hon skulle då inte somna om i sin säng iaf. Några få gånger när hon har vaknat runt kl 05 tiden å vägrat att somna om då med så har hon fått sovit med oss, så jag gissar på att hon förväntade det sig nu när hon vakna å inte vela somna om, men icke. Man kan inte få det varje gång för då får hon ju det till en vana och hon har varit såå duktig på att sova i sin säng nu så jag vill behålla det så. Hon har sovit med oss i 9 månader och det var heelt underbart, men dax för egen säng nu. Visst vi tycker att det e skitmysigt när hon sover emellan oss och vi saknar det som sjutton, men det e egen säng som får gälla, hon sover bäst där och även vi sover bättre om man får plats i sängen :D
Så det fanns inget annat val än att få go morron kl 03:30 en fredags morgon, mindre roligt!

Men så är det ibland att ha barn, hehe. Det är inte glammigt all the time, även om många inte vågar eller vill erkänna, men det är inte alltid en dans på röda rosor att ha barn, men det finns inget heller som är bättre än barn, det är helt underbart oxå och det väger mer än vakna nätter m.m, Och det är det som är huvhudsaken!


Jag har iaf varit duktig, om inte annart så känner jag mig duktig! :)
Jag har plockat in tvätt, startat en ny maskin med tvätt. Plockat i en diskmaskin å startade även den. Plockade undan i köket efter en massa fika besök igår. Orkade inte att göra det igår för det var så sent. Sen har jag plockat lite iornding i Auroras rum.. mmmm den ni, mitt i natten lixom. Måste erkänna att jag själv e chockad! Haha

Nu har min lilla söta terrosist äntligen somnat så jag tänkte göra likadant. Nästa gång hon vaknar så får micke kliva upp så jag får sova vidare (förhoppningsvis), för han sover ännu å gjort hela natten så då får jag sova igen den förlorade nattsömnen nu på morgon kvisten istället, så då vet ni vad jag gör denna morgon, förhoppningsvis :)


Ha en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Elin

Nej nu är det inte långt kvar alls :D Men snacka om att man blir less på att vänta ;) Ojojoj är hon redan så stor? Ja usch vad tiden går fort!

2008-11-28 @ 08:59:16
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Johanna

Prova att låta henne gråta och lämna henne i sin säng. För annars kan det bli svårt att vänja av henne att ligga hos er.

2008-11-28 @ 11:03:21
Postat av: Madelene

Johanna ~ Hon sover redan i sin egen säng i sitt rum, inga problem. Men ibland när hon vaknat så har jag tagit in henne till oss, men ingen av oss kan sova då för hon ligger inte still för 5 öre så hon sparkar o slår på en i sömnen. Vi får dock vagga henne till sömns å lägga ned henne när hon somnat, hon vill inte somna i sängen själv ännu, å jag tänker inte stressa på henne det, det kommer av sig själv. Just nu går det inte iaf för hon skriker i panik om man bara lägger ned henne och går ut.

2008-11-28 @ 16:41:17
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ok.

Men Ida börjar att gråta hon med när vi lägger henne i sängen, hon gallskrek riktigt förr men vi lät henne va eftersom de gör så för uppmärlksamheten, iaf Ida.

Men efter några minuter så somnar hon.

Nu vet Ida att hon skall sova och att det inte hjälper att skrika som en stucken gris, men visst,. slutar hon inte alls så tar vi upp henne en stund och lägger sedan henne igen.

Men går man hela tiden in till dem och "daddar" för mkt så vet dem att om jag skriker så här högt så kommer mamma och pappa, men Ida vet som sagt att vi är utanför och hon kan sova lugnt och tryggt,

Hon sov i eget rum och säng sedan hon var 2,5 månader.



2008-11-28 @ 19:57:08
Postat av: Madelene

Johanna ~ Vi har inge problem med Aurora och hur hon somnar, det enda som e lite smådrygt är att hon inte sover hela nätter. Jag skulle inte kunna låta henne skrika som en stucken gris i sängen, tycker det e ghemskt. Dom ligger å skriker efter trygghet å ingen kommer, nä aldrig i mitt liv. Å vi daddar inte heller med henne, hon vet att det är vi som bestämmer. Hon somnar oftast under tiden som hon får välling, om inte så får hon somna i våran famn å sedan lägger vi ned henne, inga problem. Den dagen kommer då man bara kan lägga ned henne o gå ut, utan att hon skriker som en stucken gris först. Jag har inte hjärta att höra det å veta att hon vill ha trygghet å inte kunna gå in å ge. Vill hon somna tryggt i våran famn så får hon absolut göra det! Det har inget med nå daddande att göra.

2008-11-28 @ 21:46:03
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej.

Det jag menar med daddande är just att om man hela tiden springer till dem så fort dem skriker till även om dem springer i gåstolen.Inte sängen.

Men självklrt så skall dem upp om dem skriker mkt.

Inte lämna dem.

Men när Ida skriker så brukar vi kolla på henne om det är att hon skriker för vi går eller för att hon vill upp. Det brukar räcka med att smeka henne över pannan så somnar hon.

Men vi har ju aldrig lämnat henne skrikandes som en gris så som man kan se på tv, ex nanny med flera.

Det skulle mitt hjärta inte klara av.

I början grät ju jag när hon grät, och kan ju även göra det nu... så..

Hon skriker när vi går ifrån sängen, men sedan slutar hon.

Många barn skriker ju så fort dem ej är i famnen på mamman eller pappan även när dem är runt 5 år.

Men som sagt Ida får skrika lite och sen tar vi upp henne.Hon skrker för hon är så trött och så, men även att man skall vara hos henne. Men vi är Alltid i samma rum som henne,hon ser oss när hon skriker men går inte ifrån henne när hon skriker mkt.



Hon gallskrek när vi la henne i sängen men när vi kramade om henne så gick det bra.. och ja det är av trygghet, men tyvärr måste de små förstå att mamma och pappa inte alltid kan vara till hands.

Ida får vara i famnen hur mkt hon vill, men gallskriker gör hon inte mer, det var länge sedan nu, men då skrek hon i ca 1min och sen kom hon upp.

För hon skrek och slutade dvs somnade till och sedan skrek igen. Skrikit sammanhängande har hon kanske gjort 3 gånger.

Gallskrik nu ifrån Ida är endast om hon är hungrig eller sjuk.

Men det är ju rätt det ni gör, tycker jag.

Panikskriker gjorde hon som sagt när hon var yngre, men då hann man ej lägga henne utan fick vara hos oss i famnen.

Vi lämnar aldrig henne gallskrikandes, endast om hon skriker efter mat och man gör iordning den så får hon vara i sängen och leka,

Men småskriker gör ju alla barn.

Gallskrik/panikskrik= ta upp för oss

Små skrik = vara hos dem tills dem somnar eller ta upp.

Men även låta dem vara en stund för att tränas att ligga ensam, men som jag sa har Ida sovit ensam i över 7 mån. Men det där vet man ju och känner sitt barn så man hör och vet vad hon vill =)

Allt bra annars

hehe.. långt inlägg.

2008-11-28 @ 23:47:01
Postat av: Johanna

Glömde. När vi lät Ida var i sängen när hon skrek mkt så var det för att se hur hon reagerade när vi bara stod brevid henne och kollade.

Men det fungerade inte så hon fick komma upp till oss.

Kan ju inte lämna de små när de skriker så mkt.

Skillnad när dem blir äldre och ska lära sig.

Men för oss har det fungerat bra.

2008-11-28 @ 23:50:33
Postat av: Madelene

Klart att alla barn skriker, mer eller mindre. Vi låter Aurora skrika ibland oxå, såklart. Man kan inte alltid få sin vilja igenom lixom, man måstre visa rätt å fel å iböland passar det inte henne så då skjriker hon, men då får hon göra det. Men just det här med att lägga ned i sängen o att hon ska somna där själv så skriker hon i ren panik, å de tänker jag inte tollåta henne göra för jag klarar inte av det själv, den tiden kommer då hon somnar där. Nu somnar hon i våran famn och det fungerar jättebra, oftast somnar hon med vällingflarran i mun så äre bara å lägga ned henne i sängen efter de. men när hon varit i gåstol, babygym osv så har vi inte tagit upp henne så fort hon gnällt, aboslut inte. Då lär dom ju sig direkt att så fort jag gnäller får jag komma upp, så de har vi inte gjort. Men sen är det ju skillnad på att gnäll i gåstol/babygym m.m. än att skrika i panik när man ska sova. Aurora skriker mest när hon e hungrig, sjuk eller riktigt jä'kla trött, och när hon inte får som hon vill, då skriker hon och stampar med benen så man skulle kunna tro att hon lafdda för ett maraton lopp :D

2008-11-29 @ 11:09:45
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja. Ett barn som panikskriker då man lägger henne SKA enligt min mening vara i famnen tills dem somnar.

Men Ida skriker aldrig så utan hon kan somna själv, och det är jätteskönt, men i början var det ju tufft.

Men men, våra små barn börjar bli stor nu =)

Vad skall ni göra i helgen då?

kram

2008-11-29 @ 14:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback