Trött & Stolt

Idag är jag trötter efter Auroras mindre roliga natt, hon sov inte särskilt mycket om man säger så, varför vet jag inte för nu på senare tid så har hon ju börjat att sovit jättebra och bara vaknat 1 gång under natten. Men hon ville inte sova någon middag igår så jag tror att hon var övertrött, och det kan ju resultera i att dom inte sover alls istället. Så det är vad jag tror iaf. Just nu sover hon lunch och verkar ta igen all förlorad sömn från inatt, men snart får hon inte sova mera så då får jag väcka henne. (Ja jag vet att man egentligen inte ska väcka barn som sover, men om hon sover flera timmar nu på lunchen så vill hon inte sova middag och så är hon vaken inatt igen och så går allting för runt å bara blir en ond cirkel). Då tycker jag att det är bättre att begränsa lunchen till max 1,5 timme och sen en middag på typ 1 timme, då kanske hon kommer tebax i rutinen sen och vill sova på natten.

Jag gick omkring här i natt och Aurora pratade på, hon prata å prata å hur trött man än är så kan man inge annat än att le, går man in i köket så viskar hon "titta ampa" och så pekar hon på kökslampan, hur sött är inte det? Då säger man bravo eftersom hon va duktig att säga det då klappar sötnosen händerna :) (Vi brukar klappa händerna om man visar henne något och hon gör likadant) Hon säger även "där" och pekar hej vilt på det med pekfingret. Det är så roligt nu när hon lär sig en massa saker å börjar att prata mer å mer, hon är inte gammal men kan endå säga några få ord, dom som hon säger så man verkligen hör vad hon säger är mamma, pappa, titta, ampa (lampa), där och till katten säger hon KA. Sen om man säger hur låter bilen då låter hon brrrrr, hur låter katten, då fräser hon, haha. Hur låter pappas rumpa då gör hon pruttljud, hahha så himla sött! Jag är mycket stolt & imponerad av hur mycket hon egentligen förstår och kan för att bara vara 10 månader, och det tror jag att alla föräldrar är över sina barn, iaf så borde dom vara det. Klart man är stolt över sitt/sina barn, annars är det nå fel. Å alla barn gör saker å ting i sin takt, precis som det ska vara. Inget barn är ju den andre lik. Alla barn är underbara på sitt vis :)


Får se vad som händer senare idag, tror jag ska in till barnens hus och köpa det där köket innan det blir slut sålt, någon som vill med? :) Sen ska jag nog få mamma att färga mitt hår ikväll så det e fint tills imorrn =)

Kommentarer
Postat av: Elisabet

klart alla föräldrar är stolta ;)

2008-11-21 @ 09:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback