Bygg Max

Idag var Micke till byggmax med sin bror & far. Så nu är vi igång med nästa projekt, nämnligen att göra iordning den andra gillestugan, som just nu bara ser ut som ett mörkt betongrum, det är betong typ överallt. Dock inte så konstigt då det en gång i tiden har varit ett garage. Så idag köptes nästan alla saker till det, så som platonmatta, spånskivor, reglar m.m. Det enda som är kvar att köpa sen är isolering, gipsskivor, golv samt tapeter.
Tror ni att det kliar något i fingrarna på Micke? Haha, klockan är över 22 och han har lagt lite mer än halva platonmattan och spånskivorna. Så imorrn ska han börja regla upp. Ska bli kul att se hur lång tid dte tar att få rummet klart, känner jag min kära sambo rätt så är det klart inom kort, för det kliar såå. I veckan så ska han & Rob riva ut badrummet oxå, så här händer det grejjer, har bott här i 4 månader och har redan gjort massor, å mera blir det. Skoj som tusan är det. Jag ser mest framemot att riva tvättstugan och göra det till gästrum, jag ska inreda gästrummet så fint! Men först det pågående projektet och så badrum, sen så kommer mitt projekt :)

Idag fick jag besök av lite vänner, nämnligen Tezzan & Sandra med deras småpluttar Jack & Felicia. Det var riktigt trevligt. Lekte först i Auroras rum å sen vart det fika, tänk att hennes bollhav är så populärt av alla som kommer hit, jag som tänkte städa undan det snart, hehe. Får städa ner det i källaren så Aurora har en liten lekhörna när man är där oxå, vilken bra ide! Ska jag nog fixa redan imorgon, en liten lekhörna åt henne som hon kan leka i medan jag hänger tvätt å donar lite :) hehe. Jack är 2 år och Felicia 1,5 år och dom lekte rövare, vände upp och ned på Auroras rum och det var bara kul, barn ska leka ordentligt, var iaf Micke som fick städa upp det sen för jag å Aurora drog in till stan och tog en fika hos morfar istället, hahaha :) Skönt att kunna smita ifrån ibland.

Har nyss kikar färdigt på idol oxå och äntligen så åkte rätt person ut, han hade gjort sitt.
Min favorit bland tjejerna är Alice och bland killarna så är det Kevin. Tycker att det e rätt så dåliga "idoler" med i år. Likförbannat så sitter man där och kollar varje vecka, haha.


Nä nu ska jag kika på filmen Mamma Mia och sen så ska jag sova, för jag har sovmorgon imorrn, sköönt!!
ZZzzzZZzzz Gonatt !

Kommentarer
Postat av: Elisabet

skoj med barn =)

2008-10-11 @ 13:39:10
Postat av: Elin

Ja det är lite läskigt att det verkligen händer och att det finns sånna som håller på så. Okej, jag har inte sett Mamma Mia än :P

2008-10-11 @ 23:23:20
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Sabina

Angelica kommer hit o umgås med mig :)

2008-10-12 @ 15:11:01
URL: http://sabinaal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback