Duktiga tjejen

Har haft bloggtorka ett tag nu, men har inte haft ork att skriva något då lilltjejen har/är förkyld. Hon är på bättringsvägen som tur är och har ingen feber längre, men dock jättesnorig och hosta. Sen så har hon även smittat sin mamma så nu är det min tur..
Iaf så har vi en duktig tjej här hemma! Tänk att det nästan händer något nytt varje dag, men det är så roligt :) Just nu så kan hon äta smörgås själv, fick visa en gång hur man gjorde och efter det så kan hon själv :) Sen tycker hon att det är jätteroligt att härmas, så hon härmar en massa ljud som man gör med munnen, gulligt :) Här kommer det lite bilder från morgondagens frukost då Aurora fick polarkaka å youghurt (Bojkottar numer gröt, är väl less på det, vilket e ganska förståligt).


Sen så är hon även duktig på att sova i sin egna säng i sitt rum!
Efter att ha samsovit med oss alldeles för länge så sa typ alla att det skulle bli såååå svårt att få henne å sova i sin säng å framförallt i sitt rum. Men det har gått förvånansvärt bra, faktiskt bättre än väntat. Tufft visste vi att det skulle bli då hon är van att sova emellan oss i vårat sovrum samt ammas på nätterna, så vi var beredda på några vaken nätter med skrik å grin som protest, men faktiskt så har hon nästan inte grinat något alls och vi har fått sova en del. Hon vaknar ju endå 3-4 ggr per natt då hon är van att få äta då (ammas), men jag/vi tar bara upp henne och låter hon få somna i våran famn och sen åker hon ned i sin säng igen, sen samma visa nästa gång hon vaknar. En enda gång har hon protesterat och vägrat, då fick jag stå och vagga henne i famnen 1 timme och 15 minuter! Jag vägrade att amma henne och hon vägrade att sova utan, vet iaf vart hon fått sin envishet ifrån hehe, men trägen vinner och hon insåg väl efter den där timmen att jag inte skulle ge upp så hon somnade till slut. Bara hon blir van med detta sätt så tror (hoppas) jag iaf att hon kommer att sova hela nätter.. Återstår att se, vissa sover inte hela nätter förens dom är runt året medan vissa sover hela nätter fårn någon månad. Nu vill jag bara bli av med mjölken men de verkar visst som den aldrig vill försvinna å det gör såå sjukt ont i boobsen när dom blir fulla å man får bara tömma lite grann, aj aj. Men snart så bör den ju ha försvunnit tycker jag!

Här kommer det 2 bilder på Aurora när hon sover sin lunch, hon sover alltid på mage.



Nä nu ska jag och min snoriga näsa lägga oss på soffan och kika på en film innan det är dax att sova, jag ska dessutom äta choklad, köpte en stor 200 gram non stop chokladkaka som jag ska mumsa på, det är ju faktiskt lill-lördag :)

Kommentarer
Postat av: ankan

Varför ger du henne inte välling när hon vaknar på natten? hon kanske e hungrig

2008-10-29 @ 21:58:59
Postat av: Madelene

Svar till ankan:

Därför att hon inte tar välling, hon vägrar både välling & napp och det enda hon dricker ur nappflaska är vatten. Har provat alla sorters välling å nappar å ersättningar men hon vägrar å har gjort från början. Så inte mycket att göra åt det. Sen behöver inte barn äta på nätterna.

2008-10-29 @ 22:34:06
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Har dessutom provat att ge ur mugg, sked osv för att se om det enbart var flaskan som hon vägrade, men hon ville iaf inte ha.

2008-10-29 @ 22:35:44
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

klas sover som en stock inne hos sig =) o ja sover bättre när ja inte hör varje små ljud han gör om nätterna.. he he

2008-10-30 @ 07:05:14
Postat av: Malin

Du är utmanad inne hos mig :)

2008-10-30 @ 12:19:31
Postat av: Emma

Ja, det stämmer så bra in på en person jag känner också...

Men tyvärr så får man ju leva med det!

2008-10-30 @ 22:23:02
URL: http://angelkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback