Eget rum

Från och med idag så sover Aurora i sitt rum, samtidigt som jag slutar att amma. Hittills har det gått mycket bra och det märks redan att hon sover betydligt bättre, har hittills vaknat 1 gång. Hoppas bara att det fortsätter lika bra! Så just nu får hon somna i famnen å sen lägger jag ned henne i sin säng. Tidigare har hon ju bara somnat vid amning, men det funkar ju inte i längden och hon är 9 månader och behöver inte amningen nå mer. Ibland måste man bita i det sura äpplet och ta ett par vaken nätter å där är vi nu. Håll tummarna på att det fortsätter lika bra, men jag tänker inte ge mig. Nu har jag bestämt mig för att det inte blir någon mer amning, sen får den lilla bestämda damen tycka vad hon vill, det är faktiskt inte hon som bestämmer. Å hon har ju fått sin envishet utav mig, å jag är mer envis så det här ska vi nog allt bli två om :)


Var och hämtade hem nya tv idag, å jäääklar vad fet den är, Jisses! Kan ju säga som så att man inte behöver nå glasögon för att se å man kan faktiskt sitta ute på altan å endå se texten, haha. Men såå mye skönare med en större bild, för 32 tum var faktiskt lite liten, men det hade helt kalrt räckt med en 42 tum oxå. Men nu vart dte 50 och är mycket nöjd!

Bjuder på en "provosoriskt" bild av tv, den ska inte stå såhär med den andra tv uppe på väggen bakom osvb, ni förstår när ni ser bilden, hehe.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

de kommer gå bra =) skoj med nya prylar

2008-10-22 @ 07:28:57
Postat av: Madelene

Ah alltid roligt :) Ja jag hoppas på att det kommer gå bra

2008-10-22 @ 08:16:37
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej dom gör ju inte det. Barnet ska ju egentligen bara sova i samma rum som mamman medan mamman ammar sen kan barnet "flytta" till eget rum.

Jag ska kolla upp det här med att överklaga och sen får vi se om jag gör det.. Det lutar åt det hållet iaf :)

2008-10-22 @ 09:37:43
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: sabina

Naaaajs ;)

2008-10-22 @ 12:12:31
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: sabina

Det var pinge som fixade den åt mig faktiskt, han fick den på köpet när han skickade efter nåt, kommer inte ihåg vad :p haha :)



Jag döljer mitt ansikte för att jag såg ut som ett mongo hah :)

2008-10-22 @ 12:40:04
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: sabina

Flytta ihop i en liten etta? Hah, nej tack. Usch! Men jag kommer ju säkert vara där ofta, men jag tänker inte ta dit mina grejer (för det får ju ändå inte plats). Haha :)

2008-10-23 @ 10:47:33
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: sabina

Ja, men då är det två som delar på en. Själv skulle jag kunna bo i en etta, men inte tillsammans med nån. Sen har jag inte ens pengar till hyra, och så finns det inte ens plats. Utan mina grejer känns det inte som mitt hem. Så nej, jag får vänta tills jag har råd så flyttar jag själv vettu :p

2008-10-23 @ 12:45:45
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Anonym

fy då.. hoppas de går bort.. värme utslag?? i knäveck är de väl böjexem eller va de kallar de.. hoppas de försvinner

2008-10-23 @ 20:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback