Helgen

Ja nu är snart helgen slut, fort går den som alltid.
Fast för mig så kvittar det numer om det är helg eller inte, alla dagar ärju likadana, blir så när man bara går hemma och när killen jobbar hemifrån oxå, då behöver man inte direkt längta till helgen som man annars har gjort. Det enda sköna med helgerna är att alla andra är lediga så då kan man umgås lite med dom :)

Hmm vad har hänt under helgen då tro, börjar få dåligt minne tror jag :D
Renoveringen pågår ännu iaf, men har kommit långt med rummet. Grunden förgolvet och väggarna är klara. Så nu ska vi bara köpa gips skivor & isolering i veckan och sen slå upp de så är väggen klar och vi kan börja att tapetsera och sätta upp träpanelen, efter det lägga golvet, skoooj :) Så micke har nog haft mer fullt upp i helgen än vad jag och Aurora haft, vi har nämnligen inte sett så mycket av pappa då han har fixat iordningne rummet i källaren, hehe. Men det har gått fort endå och han har inte hållit på från morgon till kväll utan någon timme om dagen bara.

Idag kom mammsen, lillebror, morbror & mormor på besök, hade även en sötnos på besök, nämnligen Melker! Det är brorsan & Jennies hund, en stor bjässe. Tror att det är en blandning av labrador/boxer. Gissa om den gick å lukta precis överallt då vi har katt, katten fick vara ute under tiden och gissa om han i sin tur gick och luktade efter att Melker varit här, haha! Hundar är riktigt söta och goa, men ack så glad jag är att jag har katt, iaf när det e tråkigt väder, och det är det ju mestadels. Har man hund så måste man ut med den när det e snöstorm med massa kalla minusgrader, spöregn å rusk m.m.. Nä skönt med en katt som går till sin lilla kattlåda å göra sina behov där, hehe. Inte alla som tycker om att göra rent kattlådor heller så, hehe. Men det finns för å nackdelar med det mesta


Nu sover Aurora så jag ska slänga ned mig på soffan och kika på filmen sex and the city :)

Kommentarer
Postat av: Elisabet

skönt helt utan husdjur med.. men håller med hellre katt =)

2008-10-13 @ 07:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback