Mjölkstockning, igen

Ja då var det dax igen, ännu en omgång med mjölkstockning, dock på det högra bröstet nu. Räckte det inte med att man fick på det vänstra för 1 månad sen?? Neeej då, man måste ju ha på båda, tydligen.
Så nu mår man som en utsketen äppelmos, mår mycket sämre nu än förra gången. Har knaprat alvedon fan var 3-4e timme endå så är tempen på 39 grader och jag fryser halvt ihjäl, hackade fan tänder tidigare idag.
Allt började igår kväll då jag börja skaka å frysa som en tok, sen kröp resten på under natten så man var redan en äppelmos när man vaknade.  Förstår inte hur jag lyckas åka på 2 mjölkstockningar på 1 månad??!! Hoppas iaf att denna är den sista, när jag har pumpat & värmt bort mjölkstockningen så ska jag nog ringa till läkaren så jag får tabletter så mjölken försvinner, nu vill jag faktiskt inte amma nå mera, känns som 9 månader räcker. Endåå så har jag mjölk så det räcker säkerligen till fyrlingar utan problem. Sen när detta är över så är jag färdig med amning, för gott !

Micke har varit i sthlm idag och köpt en motor till bilen iaf så nu är det gjort, får se när killen kan byta då bara, Hoppas på snart. Så jag har spenderat hela dagen hemma hos mamma, då jag kände att jag inte orkade vara hemma med Aurora själv. Så jag tackar att det finns föräldrar vid sådana här tillfällen då man är sjuk och inte har all ork å energi själv som den lilla damen vill ha. Pappa kom oxå förbi mamma så han tog en promenad med Aurora i 1,5 timme så jag fick sova.
Det var guld värt!!

Vad skulle man göra utan sina föräldrar?


Nu ska jag ta kvällens sista alvedon och krypa ned i sängen och sova brevid min underbara dotter

Kommentarer
Postat av: Elisabet

krya på dej.. en kompis till mig har det med nu.. det är inte roligt.. hoppas de går över.. hua

2008-10-09 @ 07:31:26
Postat av: Elisabet

ja ju mera de kommer desto roligare.. he he låter såå gulligt :) hanna pratade hur mycket som helst o meningar när hon var 1år - klas han tar de lite lugnare men roligt är de.. barnen är den bästa medicinen i livet =)

2008-10-09 @ 07:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback