Ny Mobil (Jaaa igen)

Yepp då har jag en ny mobil. Jaa igen! Haha. Såhär ligger det till.
Har redan en ny mobil (som jag köpte under cityveckan) med comviq kontantkort (dock haft comviq i alla år, fast i abonnemang). Men nu har jag gjort om det comviq abonnemanget till ett kontantkort och skaffat mig ett telenor abonnemang istället, som jag bara ska ringa ut för och ha vid behov, samt att man har teckning överallt om man tex åker bort, då menar jag typ norge osv där inte comviqen fungerar. Men det e dryyygt att byta kort i mobilen hela tiden så därför köpte jag en till mobil så kan telenor kortet sitta där i hela tiden, fiffigt va? :D Samt så har micke, mamma å bror telenor oxå så då ringer jag gratis till dom, ännu bättre. Så vare med de :D

Annars idag så har vi varit till Auroras farmor å hälsat på.
Efter det vart det mat hos mamma, ääälskar hennes mat å jag måste erkänna att jag saknar den. Fick iaf äta hennes goda carbonara idag, samt se hur hon gjorde den så nu kan jag själv =) Älskar oxå hennes stuvade makaroner å de kan jag inte heller göra (haha) så de skulle hon visa mig någon dag oxå.


Nä nu ska jag fiffla lite med nya mobilen, lägga in nummer, ringsignal å allt sånt där fjolleri ;)

Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

he he en anna bryr sig inte om man inte har täckning överallt.. he he när man är på semester så är man :) var såå skönt o vara utan mobil uppe i stugan. men visst är det bra på sitt vis o ha en som skulle fungera men näää.. vad vart de för mobbe denna gång då???

2008-10-02 @ 07:22:46
Postat av: jessica

Telenor är jätte dyra. Tog du det där abonomanget när man ringer för månadskosnaden?? Både jag och karln min har det men nu har vi bytt till comviq, hade telefonräkningar för MINST 1500 när båda hade det. Och då ringer vi mycket för hemtelefonen också. Men bra att du och karln din ringer billigt till varandra iaf.. :)

2008-10-02 @ 07:35:18
URL: http://jessicana.blogg.se/
Postat av: johanna

KAn säga en sak. Telenor har inte bra täckning alls.

Telia är BÄST.

Jag har haft telenor i snart 2 år och kommer jag utanför stan mot åmåt osv så fungerar det inte medans comviq och telia fungerar.

Så du kanske gjorde en tabbe.

Jag betalar en fast kostnad på 800 i månaden och få ringa för 6000 kr.

Men telnor är inte ett bra.

Min går ut om någon månad då tar jag telia direkt även om dem är lite dyrare, men det är en sökerhet av att Ha bra mottagning.

Ingen annan har telenor som jag vet, ja brorsan me ingen förutom det.

Varför tog du ny tele?

2008-10-02 @ 09:48:26
Postat av: Elin

Visst finns det ingenting som är godare än sin egen mammas hemmagjorda mat? :) Jag verkligen älskar min mammas mat och det är sant det du skrev att man saknar den ;)

2008-10-02 @ 10:08:31
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Madelene

Johanna ~ Jag har bra teckning med telenor iaf och har en räkning i månaden på hela 99 kr! Jag ringer inte för mer än så, tankar comviq kontantkortet för 75 kr månaden och har alltid kvar på den oxå. Så länge man håler sig inom gränser så blir inte telenor dyrt. Jag avskyr telia istället å skulle aldrg ha dom, det är comviq som är billigast å bäst.

2008-10-02 @ 10:53:30
Postat av: Malin

Jag har telenor och det är verkligen inte bra täckning. Jag kan sitta hemma och så blir täckningen dålig.. Mitt i stan, dåligt. Det enda som är bra är att man ringer gratis till andra med telenor.. Längtar tills mitt abonemang går ut! Men hoppas att din funkar bra iallafall :)

2008-10-02 @ 13:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback