Tuffa leksaker

Aurora har fått två skit tuffa leksaker av mormor, en lek & lär stol. Jag tycker nästan att den e minst lika rolig som Aurora tycker, jag är helt fascinerad av den, haha. Det är en stol med ett bord vid sidan av typ, allt sitter ihop. På bordet är det en lampa, klocka och en bok. Lampan har 3 lägen, lyser röd, grön och gul när man drar i lampans snöre, den pratar, sjunger å skrattar. Vrider man på klockan så räknar den från 1-12 och låter tick tack. Boken har 5 bilder som man ska bläddra mellan. Bild på hund å när man bläddrar till den så säger den hunden låter "voff voff", katten låter "mjau mjau" osv. Sen så är det även en grej på stolen så när man sätter sig på den så sjunger den alfabetet, kliver man av från stolen så säger den "Du sitter inte längre på stolen, hejdå" Kliver man på stolen så säger den "Hejsan, du sitter nu på stolen". Det är lär läget. Sen finns det en knapp bakom stolen som man kan ändra till lek läget och då sjunger den massa olika när man klickar å har sig på lampan, klockan, boken och sätter sig på stolen.
Verkligen en tokmysig leksak och Aurora ska leka med den konstant. Slänger in en bild på den här :)





Sen fick hon även en tvättmaskin oxå, av mormor & min morbror. Man fyller på med vatten å även tvättmedel om man vill det, men vi har bara provat med vatten eftersom det inte är någon fara för Auroras del. Sen så ställer man in hur många grader man vill ha, sen väljer man program och sen startar man. Den tvättar å centrifugerar precis som en riktig maskin, låter dock väldigt illa tycker mamma & pappa, men Aurora bara ler å diggar (diggar alltid när hon hör musik & ljud). Jag lärade ju prova att tvätta något i den så jag slängde i hennes vantar, och det vart faktiskt kanon!
Asså vilka leksaker det egentligen finns nu för tiden, sånna här fanns inte när man själv var liten. Så nu blir man ju själv nästan barn på nytt :) Haha. Slänger in en bild på maskinen oxå.



Kommentarer
Postat av: jessica

Kul grej det där med tvättmaskinen. men jag ser mig barn uppåt min sons ålder som förmodligen skulle slänga in sina husdjur där ;) haha.. eller nytvättade tröjan som man lagt fram för att ha på sig... ;) kram!

2008-10-09 @ 12:21:01
URL: http://jessicana.blogg.se/
Postat av: Sabina

Haha, fan vilka coola grejer det finns nu för tiden :D

2008-10-09 @ 14:05:00
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Elisabet

ja de finns lite annat o leka med nu förtiden

2008-10-10 @ 07:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback