Aurora säger Mmaamma :)

Aurora säger Mmaammaa!!! Weeha, snart 8 månader och säger mamma, helt underbart! Hon säger det mestadels när hon är ledsen, då äre ju mamma som ska trösta såklart =) Lillstumpan.

Dessutom
Så kröp Aurora för första gången idag, inte mycket men hon tog några "steg" sig framåt. Hon har ju lääänge stått i kryp läge men har bara satt sig på rumpan när hon varit på golvet, i sängen har hon ålat sig fram på pannan. Men idag så vågade hon hela vägen :) Är ju så gulligt när dom kryper omkring, hoppas hon vågar mera så hon kryper för fullt snart. Fast ska jag säga vad jag tror så tror jag inte att hon kommer krypa för fullt eller isf inte så länge, jag tror hon kommer att hoppa över krypandet mestadels och gå ganska tidigt istället, för hon e redan så stabil och ska bara gå hela hela tiden när man håller i händerna, idag gick hon några steg själv med hjälp av gåbilen, vi behövde asså inte hålla i hennes händer. Men hon behöver inte heller gå tidigt för det, hon kanske blir lika feg med krypandet som att gå själv. Men man ser hur hon utvecklas mer å mer för varje dag som går, faktiskt ganska otroligt när man tänker efter. Barnen är bara några månader, men dom är aaaaallt annat än dumma! Dom e faktiskt riktigt smarta och har redan kommit på hur man kan testa sina föräldrar, eller vad man ska säga, ni kanske hajjar vad jag menar endå? ;) Vi har typ en barvagn i varadagsrummet med vinflaskor o så, den ääälskar hon att åka fram till i gåstolen, man kollar på henne och säger aj aj eller ajjabajja, då tittar hon på en och ler och förösker rycka flaskorna, verkligne lyser bus i ögonen på henne, hehe. Men många gånger när man säger aj aj så åker hon oxå bara därifrån. Hon vet mycket väl att hon inte får röra, men barn testar. Otroligt vad dom små rackarna kan.


Har hittat en bil som e sjuuukt fräsch, tänkte ringa på den imorgon och höra lite, så jag hoppas att vi åker och kikar på den och ev köper den. Blir dock en bit att åka men alltid roligt med roadtrip. Så nu ska jag gå och sova så det blir morgon och man kan ringa. Om det inte blir att åka å kika på bilen så blir det en tripp till valbo för att kika på lite kakel & klinker, badkar, toastol och handfat til badrummet. Jag e dock ganska säker på vilket kakel det blir till badrummet, men alltid kul att kika 1 extra gång så man e säker, man rustar ju inte badrum så ofta så man vill få de snyggt på en gång.

Nu ska jag sova, nu när man äntligen får sova! Aurora sover skitbra om nätterna nu när vi håller henne vaken til kl 21 istället för 19.. Hon vaknar endast 2 ggr! Innan var det säkert en 10 grr och typ varje timme. Får se hur länge hon sover såhär bra, men jag hoppas hon gör det hela tiden nu tills hon börjar sova hela nätter, å sova hela nätter börjar hon nog att göra när jag slutat helt med amningen, inte kommit dit ännu men är på väg, dock inte så lätt alla gånger.


Go`natt!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ja de går fort fram med de små - ibland för fort :/ men inser att de kommer bli stora trots att man inte vill de..

2008-09-10 @ 07:33:07
Postat av: charlotte

jasså? ja det var en jäkla synd, dom är ju svindyra :/

2008-09-10 @ 07:55:48
URL: http://charlotteholst.blogg.se/
Postat av: Sussie

Hej, jag ville bara säga att Aurora är ett kanon fint namn, jag har själv tänkt att döpa ett av mina barn till det. Nu har jag dock inga barn än och inga påväg heller.. men den dagen jag får barn så!

Kram

2008-09-10 @ 09:38:48
URL: http://metrobloggen.se/sussie
Postat av: johanna

Hej.Visst är det roligt när dem börjar att prata och gå.

Jätte mysigt.

Man vill att de skall vara små hela tiden men nu börjar det att gå undan och växer så man blir förvånad =)

2008-09-10 @ 11:40:01
Postat av: Sabina

Vad mysigt att hon kan säga mamma :D Hur mkt skulle det kosta att rusta badrummet? =)

2008-09-10 @ 12:08:08
URL: http://sabinaal.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback