Familjen

Idag var familjen här på besök. Mammsen, Pappsen & lillebror.
Det var meningen att vi skulle dona å fixa lite i trädgården en sista gång för i år, men vi orkade inte de.
Vi fikade och pratade istället, sen så skulle Aurora sova sin middag men då frågade pappa om han fick ta en promenad med henne så hon kunde sova i vagnen istället, självklart så får han det. Det var hans första promenad alldeles själv med henne, men det gick superbra och hon sov sina 40 minuter, dom var dock ute i över 1 timme.
Min pappa e lite nervös/orolig av sig så han vågae inte riktigt vara ensam med Aurora, så för 3 veckor sedan tog vi en promenad tillsammans, fast han fick dra vagnen. Han tyckte att det var hur mysigt som helst å ville gärna gå själv, å nu när han såg att det inte var någon fara och allt gick bra så ville han gå flera gånger. Å jag var faktiskt inge nervös alls medan dom var borta, vilket jag alltid annars är när Aurora inte är i min eller mickes närhet, hehe.

Medan dom var på promenix så åkte jag å handla med mamma på hemköp & apoteket, sedan hjälpte hon mig att hänga lite tvätt i tvättstugan å startade en till maskin som jag hängde nu ikväll. Sen spelade jag lite biljard med micke. Pappsen vart oxå lite sugen på biljard så jag spelade en omgång med han oxå, måste tillägga att pappsen aldrig har spelat biljard tidigare men han har ett jäkla bollsinne å lättlärd, så jag behövde inte diekt tala om hur det gick till, det räckte med att han såg oss spela en gång, iaf, vem tror ni fick stryk, jag eller pappa??? Måste faktiskt erkänna att det vart ~JAG~ ! Gissa om jag gick å muttra om nybörjartur den nästkommande timmen, haha. Men han ska få revanch, jag ska öva!

Imorgon ska vi åka till jysk och välja ut ett nytt matsalsbord, då ni vet att jag skrev om att vårat exploderat. Vi skulle först få komma dit och hämta en ny bordsskiva, likadan. Men då vi sa att vi inte går med på det för att vi absolut inte tänker ha glas igen och ta risken att det händer igen, så hade dom ful lförståelse för det så vi skulle komma in imorrn så skulle dom lösa något annat åt oss, får se vad dom har att erbjuda imorrn, hoppas dom har något fint bara.

Sen blir det även en tripp till valbo, måste in på ikea å köpa lite mera bestick, är så dåligt med bestick här hemma så man blir ju tokig, 4 av varje är en aningen lite nu när man har diskmaskin å inte diskar varje dag som man gjorde innan. Sen ska vi även till metropolen eller vad det nu heter och kika på lite badrum. Jag e dock ganska fast besluten om vilket badrum det blir, men då mickes brorsa har likadant så känns det mindre kul. Men jag hade fastnat för det redan innan jag såg att dom hade valt det så jag e nog fast, men man kan ju alltid kolla om man fastnar för nå annat. Det visar sig, annars får vi ha likadana badrum :)
Jag slänger in 2 söta bilder på vårat lilla Busfrö!
Måste säga att det e dax att sänka sängen helt i botten innan jag törs ha busfröt sova i den, för som ni ser på bilderna så klättrar hon snart ur den. Ligger hon ned så sätter hon sig upp å sen tar hon tag i sängkanten å ställer sig upp. Hua vad fort tiden går, redan 8 månader lixom. Snart går hon väl själv oxå, hoppas hon gör det innan jul iaf, vore mysigt =)




PS: Lite suddiga bilder då dom togs med mörkerbelysning på på mobilen

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hoppas ni får något fint bord då, eller om ni får rabatt på något annat ni köper - de kommer nog bli bra =) Ja tiden går fort o de lär sig saker hela tiden =)

2008-09-19 @ 07:03:22
Postat av: Anonym

Ja jag blev så chockad :D Sängen har vi redan sänkt så hon tog sig en lååång bit upp, hehe. Ja de ska vi absolut göra.

2008-09-19 @ 11:20:45
URL: http://shamai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback