Roligt nästan jämt

Ja det är roligt nästan jämt, med bilar, höhö.
Just nu avskyr jag nog bilar och har promenerat mestadels av veckan å tänker nog fortsätta med det, å hörs sen :D
Är ju inte helt bil lös, vi har ju faktiskt fått lånat vår gamla ford, som numer ägs av Rob & Jennie. Å det tackar jag jätte mycket för! Slipper man att åka buss när man vill in till staden, här ute på byn så går jag gärna, dock lite för långt att gå in till staden, hehe. Iaf så fick vi tidigare idag veta varför våran pärla inte ville rulla på vägen något mera.

1. Remskivan har skavt in i blocket (motorn)
2. Ventilerna hade då i sin tur klickat sönder kolvarna

Så med andra ord så behöver pärlan en ny motor för att kunna rulla på vägarna igen. Det i sin tur betyder oxå att pärlan vill ha lite service, så som oljebyte, nytt luftfilter å tändstift m.m.

Vi har en jättesnäll kille som har tagit sig tid att kolla på bilen å det är även han som ska fixa den, han har jobbat på Mitsubishi i ca 10 år och har aldrig bytt en motor, nu blir det hans första gång. Han sa att vi hade maximal otur.
Å jag måste hålla med om det. Detta e ju inget man kan kolla upp på en bil innan heller, vi kollade allt som gick att kolla och det var kanon, var ju även besiktad dagarna innan utan problem. Så det var bara ren jäkla otur. Men det är absolut värst att kosta på pärlan en ny motor, det e hon värd :D

Men vi ska nu jaga ny motor och byta, sen rullar den nog på för fullt, hoppas jag =)


Nä nu blir det sängen
Natti!

Kommentarer
Postat av: Elisabet + barnen :)

ja otur kan man ju säga o kostsamt

2008-09-30 @ 07:43:13
Postat av: jessica

Kanske var det han vi hälsade på?? ;) haha..

2008-09-30 @ 09:59:17
URL: http://jessicana.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har självlockigt hår men bättrade på det lite med en trippeltång :)

2008-09-30 @ 11:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback