Shopping !

Idag har vi varit till valbo och shoppat en massa, alltid lika kul :)
Det är så skönt att ibland kunna gå å shoppa utan att behöva kolla på prislappen eller tänka att om jag köper det där nu så har jag inte råd att köpa det osv. Vi hade en sådan dag idag, köpte det vi hade lust på helt enkelt!
Det är dock inte alltid som man kan göra så, vissa månader har man mer räkningar än andra osv.
Först å främst så skulle vi köpa nya bestick som jag skrev i det förra inlägget, då vi bara hade 4 av varje och det börja att bli drygt å diska just bara bestick, för det går 4 gafflar på 1 dag alla gånger, å så ofta kör vi inte diskmaskinen för de finns ingen anledning, den får bli full först :) Besticken som vi hade var fårn ikea så vi kollade där, men dom fanns såkalrt inte kvar, synd tyckte jag för jag gillar deras bestick och så är dom inte allt för dyra. Men micke sa att då går vi till cervera å köper bestick, guuulp tänkte jag, där har man ju knappt råd att gå in, nästan så dom vill ha inträde :D Men vi gick dit och hittade en "låda med jättefina bestick i 24 delar och dom var inte så dyra faktiskt, 499 kr. Billigt enligt mig för vi var ju trots allt inne på cervera. Sen shoppade vi typ bara saker till Aurora. Från ikea vart det en vägglampa som hon ska ha på sidan av sängen, den är rosa (såklart) och är formad som en blomma, superfin! Sen vart det även å tingel/tangel som vi tänkt hänga över skötbordet, (bvc har sånna å hon gillar dom skarpt) så självklart skulle hon få en sådan, sedan så vart det en snuttefilt med någon inbggd groda, lite som gosedjur oxå. Sen gick vi till toys`u`rus eller hur de stavas och köpte en nyckel grej som spelar olika melodier, skallror osv samt så något "plopp" sak, man sätter tex fast den på bordet, gåstolen osv. Kanon bra tycker jag, för då kanske en sak iaf inte åker ned på golvet! haha :)

Det gick superbra på jysk oxå, så nu har vi ett superfint stort matsalsbord med 4 nya stolar!
Dom var verkligen kanon schyssta där, bara bordet kostar 3000 kr och stolarna 600 kr st! Det var asså betyydligt mer än vad vi gav för vårat, men med tanke på hur det såg ut här efter explosionen och vad som kunde ha hänt OM vi varit hemma så känns de inte mer än rätt, inget bord har kunnat ersätt dom skador som kunde ha blivit då, men det var nog någon mening med att vi var på just vårdcentralen. Jag tror på sånt där iaf, (vad det nu kallas?).
Lika så är Aurora född på den dagen som mickes morfar gick bort, den 17 januari. Så jag tror seriöst på att han skyddar henne och att det var meningen att hon kom på just den dagen. Men alla tror vi på olika saker, å jag tror på det och ödet. Spöken o sånna grejjer tror jag däremot inte på, programmen man ser på tv känns som bluff o båg.


Nä nu ska vi kolla på film och göra iordning en baguett med ost å skinka å tomat på i ugnen, smarrigt!!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

skönt ni fick nytt bord =)

2008-09-20 @ 21:47:49
Postat av: Elin

Tack :) Nej det är inte ett dugg roligt när allt går åt skogen :( Man mår så dåligt och känner sig så stressad och allt då :( Nej det får absolut inte hända! Skulle det hända så vet jag inte vad jag gör! Kram

2008-09-21 @ 17:10:49
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Sabina

Tack, hehe :)

2008-09-21 @ 22:38:12
URL: http://sabinaal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback