Sjukhus

Det är ju rena mardrömmen när ens barn blir sjuk.
Aurora hade 40 graders feber igår och vi gjorde allt vi kunde för att få febern att gå ned, utan nå större resultat.
Ringde rådgivningen 2 ggr under kvällen för att höra vad vi skulle göra och för att få lite råd. Men även de utan resultat. Ringde rådgivningen igen som kontaktade barnjouren och läkaren där sa att vi skulle öka dosen till dubbel och ge henne det på en gång, sagt o gjort så gjorde vi de. Efter det gick vi å la oss för att försöka sova lite, vart sova å vakna av å till under någon timme. Klockan blev strax efter 03 och jag tog då ytterligare en temp och då var den på 40.5 grader, trots att hon 1,5 - 2 timmar tidigare fått den ökade dosen med alvedon. Hon började att kräkas och feberkrampa, den första i 5 sekunder och den andra i 10 sekunder, jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv! Jag började givetvis att skaka jag med för jag vart så rädd. Nu var det bara att åka direkt till sjukhuset och det gick fort, dock inte lätt att köra bil när man skakar så, men nu gällde det Aurora så man föröskte koppla bort att man skakade som en dåre. Kom til sjukhuste snabbt och fick komma till barnjouren på en gång, där fick hon en stoor dos med alvedon & ipren, fick stanna 1 timme för att se så tempen gick ned, vilket den tack o lov gjorde!! Så då fick vi åka hem.
Nu under dagen så har tempen hållit sig på 37,3 grader utan preparat, sååå skönt!

Nu hoppas jag att hon snart blir frisk igen!


(Jag hade innan skrivit ett längre inlägg, men då det så roligt försvann när jag skulle lägga ut det så blir det ett kort inlägg nu)

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hemskt när de e sjuka :(

2008-09-15 @ 07:06:10
Postat av: johanna

Vad skönt att det är bättre.

Man blir ju jätte rädd när ens barn blis sjuk.

De är så hjälplösa.



kram

2008-09-15 @ 10:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback