Nyfiken?

Många är väldigt nyfikna på hur det har gått på nya jobbet samt dagisbytet, har ni bara lite tålamod så kommer det uppdatering :D Hör du det Marie, tålamod :) haha  De måste vara något som stockholmare inte har :D
(De där kommer jag få äta upp av Marie, men de bjuder jag på) hihi.

Det har verkligen gått kanon på nya jobbet, jag kom in i det snabbt (har ju endå sisådär en 8 års erfarenhet inom vården). Jag lärde mig tom namnen på dom boende redan första dagen, å andra dagen så kunde jag sätta namnen till rätt person oxå =) Nä men det har verkligen gått bra och jag tror till 99,99% att jag verkligen kommer att trivas där, härliga människor överallt och dom boende var alla trevliga å pratglada, så det känns bara toppen!
Nu vill jag dock bara ha juni så jag får gå på ett schema! Veta när man ska jobba o så, lovely!

Inskolningen på dagiset går oxå bra!  Hon är ju något van å vet vad det handlar om, hon hann ju att gå 2,5 månad på det andra dagiset. Men nytt blir ju endå nytt men barn e så anpassningsbara så då kommer in i saker å ting väldigt fort.
Idag blev det nog en aning miss eller vad man ska kalla det. Vi var med den första halvtimmen sen så gick vi in i personalrummet och skulle vara där en ca 20 - 30 min, sen skulle vi komma tillbaka. Så långt gick det bara bra! Men sedan så skulle ju Aurora oxå äta där, å då hade vi ju kommit tillbaka, så vi satt i soffan när hon sattes sig vid matbordet o då frågade jag om vi skulle sitta kvar eller gå, då kunde vi gå till personalrummet igen. Men vi förstod att det aldrig skulle gå. Vi skulle antingen ha gått innan dom började att ta inta platser eller inte kommit tillbaka förens dom ätit klart. Kan ju säga att vi hörde Aurora enda till personal rummet, så hon grinade en del. Men de e lätt att det blir så, men imorgon så skulle vi vara med en ca 20 minuter och sedan gå hem, sen hämta henne när dom ätit klart. För då är hon där ensam ett tag utan oss innan det är matdax, så då går det nog bättre! Fast det blir Micke som får sköta inskolningen imorgon då jag jobbar på hotellet då.

Det var iaf en liten uppdatering om det nya för oss, hehe :)

Annars så har vi haft fullt upp idag.
Efter dagis så somna Aurora direkt vi kom hem, när hon vaknade så åkte vi till pappa och kopplade in hans dator som vi hade installerat om åt han samt tagit bort viruset. Efter det så åkte vi till mickes mamma för att det äntligen var dax för att prova brudklänningen! Ååh den kommer blir så fin när det e klar! Den var dock något lite upptill så de skulle hon fixa till, sen ska jag dit imorgon efter jobbet och kolla om den sitter bra då. Då kan hon snart göra den färdig :)
Tiden går dock så sakta, så de kommer dröja en evighet tills jag får ha den på mig, men har ju en del jobb framför mig nu så tiden kommer nog att gå fort endå.

Jag kan ju iaf avslöja att vi gifter oss inom 4 månader, för jag skickade in hindersprövningen förra veckan. Å den gäller ju i bara 4 månader från att vi fått intyget. Så nu vet ni det :D


Nu ska jag ta och duscha och sen sätta mig framför kaminen för där är det varmt å mysigt, å jag e väldigt fryssen idag!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

;) snart fru då.. hehe

Tiden går såå fort tjejen..



Ja du ser hoppas det ordnar sig med maten o allt.. de tror ja - ja håller tummarna :)



Ja alltid skönt med schema =)



Nattinatt o sussa gott

2009-04-16 @ 21:14:18
Postat av: Marie

Hmpf.... !!! ;)

2009-04-16 @ 22:09:35
Postat av: Marie

Hmpf...!! ;) ;)

2009-04-16 @ 22:10:50
Postat av: Katrin

nämen ska ni gifta er? och så har du inte sagt nåå... määäh! hehe ett stort grattis till er båda =)

kram

2009-04-17 @ 00:20:09
Postat av: Madelene

Katrin ~ Japp, han friade ju på julafton inför hela min familj & släkt. Datumet behåller vi för oss själva, inte ens familjen vet. Dom ska naturligtvisd vara med, men dom får en tid å plats å där ska dom befinna sig ;) Tackar tackar

2009-04-17 @ 08:04:04
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Snart å snart går att definera hehe. När kommer din blogg upp igen då?

2009-04-17 @ 08:07:12
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad gaggar du om då Madde?? ;) Tålamod har jag gott om ska du veta..hehe.. Ibland iaf..



Låter ju kanon att det går bra med både jobb och dagis.. Förstår att det kan vara mycket så här när allt är nytt... Tills man kommer in i vanan..

2009-04-17 @ 10:27:47
Postat av: Elisabet

Ang min blogg.. hehe vet inte hur länge den tänkt o ha semester.. Vi får se om den dyker upp snart eller om den tagit semester helt o hållet..

Men gillar o läsa din =) hehe så håll den uppdaterad :) fast oftast så vet ja de mesta iaf.. hehe kollade sms räkningen på tfn.. där de står hur många man skickat.. hahaha de var en del de ;) men de e ju gratis =)

Vad önskar sig fröken när hon fyller då?? Hehe snart får man skriva frun :)

2009-04-21 @ 12:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback