Påsken

Då var påsken kommen och snart förbi :)
Jag tycker att påsken är sisådär, roligt för dom mindre att få klä ut sig till påsk kärring och få påsk ägg :) Det tyckte man ju själv var roligt när man var liten, men vore det inte för barnen så har man kunnat hoppa över påsken för min del. Aurora har fått massor av påskägg, 3 st. Hon fick av farmor, mormor & morfar. Dock inget godis såklart, å de hoppas jag att det dröjer många många många år innan hon får det. Hon fick bl.a pengar, kläder, barnservis & boll :) Bollen sparkar vi fotboll med för fullt här hemma, även jag å micke sparkar till varann så ska hon föröska ta bollen, det tycker hon är skitkul :D Jag däremot saknar ibland att vara liten då man fick leta påskägg o så, de va roligt :D haha.
Jag blev faktiskt lite smått besviken på låtsas att jag inte fått något påskägg i år, men när jag kom hem från valbo idag så hade svärmor ordnat det, jag å micke fick nämnligen ett påskägg med godis i, kan säga att godiset e slut nu :)

Idag har jag haft egen tid. Det var verkligen läääängesen och det var faktiskt skönt att få göra något på egen hand. Så jag åkte till valbo med mamma, lillebror, mormor & morbror. Var även förbi 2 loppisar och kikade lite men hittade typ ingenting. Jag köpte mig iaf ett par nya solglasögon, fast dom var dock helt nya. Precis såna som jag har letat efter, stora och fula, ser ut som en humla i dom, haha =) Ni som känner mig vet nog säkert redan att det vissa saker ska bara vara så fula som möjligt, typ mössa och solglasögon som jag inte tycker att det finns några fina. Så därav hade jag en skitful grön mössa i vinter med, köpte den fulaste som fanns på dollar, men nog fan värmde den :) Å solbrillorna har jag redan invigt och nog fan skyddade dom från solen med :) Huvudsaken de fyller sin funktion så är jag nöjd! =)

Snart är det äntligen tisdag, som jag har längtat!!
Ska bli spännande att ha intro och sjukt skönt att kunna få jobba kvällar med å inte bara dagar. Det som kommer bli jobbigast är väl att när man jobbat kväll så slutar jag kl 21 och är hemma runt 21:30, för att sedan dagen efter börja kl 7, å det innebär att jag lär åka härifårn strax efter kl 6. Men det är bara i början som man kommer att vara slutkörd, sen blir man även van med det. Men jag tar mycket hellre det än 7 - 16 måndag ~ fredag, sådana arbetstider är jag mycket allergisk emot, haha :) Jag tycker faktiskt om att arbeta helger, tycker det e mysigt :)


Lilla damen bestämde sig för att strula inatt och samtidigt ha God Morgon 05:30, så man e lagomt trött å slut nu kan jag erkänna, så jag funderar starkt på att krama om kudden strax. För jag känner att jag verkligen behöver att sova ut, men att hoppas på en sovmorgon har jag helt ärligt gett upp på, det är lönlöst... Så jag får istället börja med att gå å lägga mig när Aurora gör det.
God Natt :)


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ja påsken är helt onödig förutom att de ger lite extra klirr i kassan om man jobbar o man har oftast några dagar extra ledigt med familjen o de e ju bra :) Vi har bara tagit de lugnt o skönt.. var till svärmor o åt igår - kanongott!! Barnen fick påskankor som lät =) sen fick Hanna en docka i sitt påskägg av oss o Klas fick picknickset... inge godis här heller.. Men på kvällen fick ja påskägg av hjärtat med massa godis i o en trisslott..ja glömt skrapa kom ja på nu hehe..

2009-04-12 @ 10:28:22
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Madelene

Bäst att skrapa den då, annars blir man inte miljonär :D hehe. Vi har inte ens ätit nå påskmat som vi annars iaf brukar göra, hehe.

2009-04-12 @ 11:13:41
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej Madde! Jag tänkte fråga dej om du har lust att prata med din kompis som fixade din blogg om hon vill hjälpa mej med min?

Skulle vara supersnällt om du hade lust med de.

Kram kram Emelie

2009-04-13 @ 13:32:08
URL: http://emelie.andreasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback