Sista dagen..

Idag hade Aurora sin sista dag på trillingboda dagis. På tisdag börjar hon på jungfruholmen med en ny inskolning.
Det är faktiskt med blandande känslor. Det ska verkligen bli skönt att vi får nära till dagis samt promenad avstånd, även vintertid. Men vi kommer att sakna personalen som hon hade på mumindalen sjukt mycket! Dom va helt underbara. Synd att inte dom oxå kan flytta till jungfruholmen, hehe :D Personalen där är säkerligen bra oxå, vi hoppas iaf på det.

Jag hoppas verkligen att vi inte kommer att ångra dagisbytet, hon är ju ännu så liten och barnen är ju mycket anpassningsbara. Men det känns endå lite taskigt måste jag säga. Men hellre att byta nu innan hon kommit in sig ordentligt än när hon har gjort det, så det blir nog bra i slutändan endå :) Vi köpte iaf med glass till dagis som en liten avslutning och det tyckte dom var gott, tom Aurora hade ätit glass! :)
Idag var vi bjudna på mat hos min mormor & morbror så vi åkte dit till kl 16 och åt kalopps med potatis & sås. Det var sjuukt gott. Vi älskar kalopps men har aldrig gjort det hemma, varöfr vet jag inte? Kanske för att det e ibland är godare att äta borta än hemma, å då är det ju dumt om man ska äta sig trött på kalopps hemma :D hehe.


Nä nu blir det sängen, jag e sjukt trött.

Trevlig helg & glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe ja kallops är underbart gott, men jag har inte heller gjort det hemma... men det kan ju inte vara så svårt att få ihop så det ska jag nog styra upp tror jag =)

2009-04-09 @ 23:49:23
Postat av: Katrin

oj... fick inte med mitt namn på inlägget =)

2009-04-09 @ 23:50:15
Postat av: Elisabet

Glad påsk på er!!!



Klart ni inte kommer ångra dagisbyte.. nu blir det ju enklare för alla parter o sen kan även A cykla till dagis senare.. det blir kanon.. Tror nog att de e minst lika bra personal på de nya dagiset =)

2009-04-10 @ 07:37:03
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Madelene

Katrin ~ Nä det är inge svårt alls att göra. Har bara inte blivit att vi gjort det, tror vi nöjer oss med att äta det hos mamma & mormor ibland, så man inte tröttnar på de :D

2009-04-10 @ 12:15:33
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Nä jag tror inte heller att vi kommer ångra oss, ska bli super skönt att få nära. Men nu är man ju lite fäst vid dom här "fröknarna" som Aurora hade så kanske bara tar lite längre tid att ta till sig dom nya, de visar sig. Med tiden så blir det iaf bättre. Nu kan ju micke gå med henne till dagis när jag jobbar istället för att jaga skjuts som han tidigare fick göra.

2009-04-10 @ 12:17:01
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback