Sjukhus m.m.

Ja man kanske skulle ta och uppdatera lite igen, men det blir bara lite för jag e såå sjukt trött!

Iaf så har jag varit på sjukhus, fick sova över 1 natt då dom ville ha mig kvar.
Började med att jag fick poff pang ont i magen på torsdag eftermiddag vid 18 tiden, försökte gå på toa men hade endå int efteråt så jag la mig ned på soffan å vilade, micke nattade då Aurora och jag somnade till en kort stund, vaknade när han kom tillbaka och då var smärtan borta .. Trodde jag. Gick å sat tmig lite vid datorn å plockade bort lite tvätt, tills den hemska smärtan kom poff pang igen, fast den gång i mer styrka och gick aldrig över. Jag kunde varken sitta, ligga eller stå. Det gjorde så förbannat ont så jag bara skakade. Jag ringde snabbt rådgivningen som tyckte att jag skulle komma in på en gång, så Irene skjutsade in mig. Väl inne så blev det en rad med undersökningar o prover. Jag var nästan säker på att det var spiralen och mycket riktigt så vare den, men dom trodde inte de från början, för dom hade ingen aning. Men dom ville ha mig kvar över natten för att se hur de gick och ta nya prover, men till slut så besätmde dom sig för att ta ut spiralen och 5 minyter senare så var den ute, gjorde inge ont alls att ta ut det, med tanke på hur jäkla ont det gjorde att sätta i den, samtidigt som jag kanske inte kände något av de för jag hade ju förbannat ont endå! Efter att dom tagit ut den så började smärtorna att avta, men hade endå ont så dom ville ha mig kvar över natten för observation å hade de tex varit blindtarmen eller nå annat så var jag på plats, så jag fick åka upp till 108 på gynavdelningen och fick då ett rum där som jag dock fick dela med 3 andra. Natten gick iaf bra och jag hade inge ont alls efter att dom tog ut fanstyget (spiralen). Så den satt med andra ord inte som den skulle. Känns dock lite pissigt, först betala 1076 kr, sen blöda varenda dag i 2 månader och när det äntligen går över, ja då ska spiralen flytta på sig så man får förbannat ont och det var bara att plocka ut den som gällde för att bli av med smärtan.. Så de va de! Mår som vanligt nu och tänker aldrig mer sätta några prev. i min kropp som jag inte själv kan kontrollera. Så nu bojkottar jag prevmedel tills det finns något som faller mig i smaken. Så nu vet lite mer om den historien.

Efter jag kommit hem från sjukhuset så fick vi besök av Ankan, Ante å lille Hampus. Det var både trevligt och på tiden ;)

Idag har det verkligen varit kanon vädur!! Så vi har varit ute i princip hela dagen och verkligne haft fullt upp. Jag å lilla damen åkte dock till valbo med mormor på skorjakt, till mig. Jag jagade skor till brölloppet som en dåre, helt otroligt att jag kom hem med ett par pumps! Men det var fan med nöd å neppe. Mina fötter har tydligen krympt? Har aldrig eller väldigt sällan kunnat ha skor i storlek 36, nu till det roliga. Alla fina pumps eller ballerina som jag hittade i alla sko butiker i valbo var för stora! Dom bara glappa å var allmänt för stora, kul tänkte jag. Ska man ha skor i strl 35 så ska man till barnavdelningen, vilket det där inte fanns ett enda par som fall mig i smaken, det var lixom barnskor.. Men jag hade hittat ett par pumps inne på scorett som jag verkligen ville ha, så gick tillbaka dit i hopp om att skorna hade krympt lite under tiden, men icke. Men frågade personalen om vad man kunde göra åt det, och dom hade faktiskt något som hete frotesula, så provade att lägga in en sådan i skon och gissa vad?? Den passa som handen i handsken! Så jag köpte både skorna å sulorna, så nu var det problemet löst. Kan meddela om att jag även provade med sulor i på dom övriga sko butikerna oxå, men dom var endå för stora. Frotè is the shit :)

Nu är jag såå himla trött och har skallebank, värmen gör sitt och skallebnaken e för att jag druckit för lite. Har bara sett till att lilla damen har druckit massor då vi lekt ute hela dagen, å man glömmer ju så lätt bort sig själv. Viktigast är ju Aurora. Så jag har hinkat i mig vätska nu på kvällen å de börjar ge med sig, men jag e så trött så går å lägger mig iaf. Måste vara pigg till mormors 75 års kalas imorgon! Grattis mormor =) Och om 11 dagar så fyller jag 25 år, weee!

Natti

Kommentarer
Postat av: Katrin

aha fyller du 6:e maj? jag fyller 7:e hihi

2009-04-26 @ 01:23:50
Postat av: Elisabet

Ja som tur var så gick de bra till slut :)



Ja de första man ser till är att barnen dricker man glömmer bort sig själv..



Ja men vad skönt att du hittade skor =) Det är ett elände när man har små fötter..

2009-04-26 @ 09:46:30
Postat av: Crazyangel [mamma tll Milton]

Hört många som fått precis som du - jätteont i magen pga spiralen. En blogg jag läser hn fickåka akut in med ambulansen, fick morfin å allt innan dom upptäckte att dte var den. Verkar helskumt.



Detdu kan göra är att anmäla personen som satte in spiralen..

2009-05-04 @ 11:13:57
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback