Söderin

Nu heter Aurora & Mikael Söderin i efternamn.. Pappren från skatteverket kom idag.
Så nu är de bara jag som fattas då, men jag får vänta ett tag :D


Var till Gimlins idag igen på eftermiddagen för ett nytt försök med att knäppa 1 års korten som är en aning försenat då vi varit sjuka dom 3 tidigare tiderna som vi fått. Jag va där igår eftermiddag men Aurora ville inte samarbeta alls, hon ville inte alls vara med på bild. När denna lilla underbara dam har bestämt sig för en sak, då äre bara så. Fick snällt en ny tid och vi gick därifårn alldeles svettig, eller snarare att jag gick därifårn alldeles svettig haha. Idag tog vi pappsen med oss och det började inte bra, jag fick tom lämna rummet för att hon inte skulle sitta i min famn hela tiden, men de gick inte iaf. Tills Micke kom på att en av dom som jobbar där gick nyss in med en hund, så han sa. Hämta hit hunden så kommer hon bara att peka på den och skratta och då kan ni knäppa kort, sagt å gjort så hämtade assistenten där hunden och mycket riktigt. Hon blev helt fascinerad som hon blir varje gång hon ser en hund, skulle kunna tro att det var färsta gången hon ser en hund varje gång, hehe, men hon älskar hundar! Hunden kom in och Aurora sken upp som en stol och började att peka på hunden och säga "Däääär" och efter det så kom det underbara skrattet, fotografen såg denna gång nöjd ut och vi hörde inga suckar och han sa att nu är nöjd med bilderna och hon skrattade på dom flesta, SKÖNT!
Så nu var det avklarat och dom hör av sig när vi ska dit och välja ut några bilder, spännande. Aurora hade ju såklart sina vinterkängor på sig till henne söta klänning, hon vägrade ta av sig dom så vad gör man? haha

Jag har precis lagt in alla telefon nummer på den mobilen från den förra mobilen. Jag brukar alltid alltid spara nummren på sim kortet för då ligger dom ju kvar där när man byter telefon, vilket jag gör sisådär några gånger om året :D haha. Men jag ville ju ha samma nummer som tidigare så då gjorde jag om mitt kontantkort till abonnemang och därmed så fick jag ett nytt sim kort. Bara att sätta sig i soffan det och börja knappa, så nu har jag verkligne ont i fingrarna, har ju en sisådär 50 nummer på mobilen så de tog ju en bra stund att få in dom, men nu är dom där, tack o lov!

Annars så har jag jobbat idag, blev en relativt kort dag då jag hämtade Aurora på dagis halv 2 då pappsen hade fullt upp med jobbet. Det e inte ofta det händer men ibland kör det ihop sig. Som i söndags då vi båda skulle jobba, men då löste det sig genom att mamma tog Aurora tills jag slutade. Skönt att det fungerar att göra så ibland med =)


Nä nu ska jag vila mig på soffan och sociala lite med sambon, eller han e ju rätt inne i hockeyn då AIK spelar, så social var nog inte det rätta ordet hehe. Men soffan blir det iaf då min rygg strejkar, har skitont i den och kan knappt böja mig. Jag tror att det beror på att sängarna e lägre på våning 2 där jag var idag, jag e annars på våning 3 och får då inte ont i ryggen, men det här var 2a gången som jag var på våning 2 och 2a gången som jag får såhär ont i ryggen så de måste ju bero på något? Aja, här biter vi ihop och kör :)


Ser ni va duktiga jag va på att uppdatera idag igen, dock något sent men de spelar ingen roll, jag sa aldrig vilken tid bara att jag skulle uppdatera 1 gång om dagen hihih :D Natti Natti !! ZZZzzzZZZzzz

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har bara bott i min lägenhet i år så jag åker på dubbelhyror jag :P

2009-04-02 @ 21:37:46
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Katrin

tjoho... hade missat att du hade en blogg hehe =)

tänkte höra... vad kostar det att fota en unge på gimlins?

kram på da

2009-04-02 @ 23:35:44
Postat av: sabina

Vad blev det för mobilen den här ggn då? ;)

2009-04-03 @ 12:51:59
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Carro

Näe har jag inte heller hört talas om, men hon blir ju ledsen och det låter som att hon gråter, bara det att det inte kommer tårar. Har pratat med BVC och dom har inte heller hört talas om det, dom har ju frågat olika läkare som inte heller vat nåt, dom borde ju kolla vidare, man kan ju inte bara nöja sig med att man inte vet..



Klart att inte Aurora börjar äta när hon bytt dagis, är ju inte det de beror på, men ibland verkar det som dom på BVC bara lyssnar på hälften av det man säger. Är nog lättare att ta reda på saker på egen hand, skulle jag tro...

2009-04-03 @ 17:41:54
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Full rulle - har med jobbat idag,,, hoppas ni får en trevlig helg. Åå snart heter ni lika hela familjen ;)

2009-04-03 @ 19:23:37
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Madelene

Katrin ~ Jaså, den har jag haft läänge :D hehe.

Nja, jag vet inte vad det kostar i vanliga fall att knäppa kort på Gimlins. Vi hade sånt här erbjudande nu som vi fick när Aurora bara var någon månad, då fick man först knäppa kort vid 6 månader och dom var kostnadsfria och sen måste man knäppa kort vid 1 år som blir 1 års kort typ, då får man betala 500 kr. Så jag tycker att det e bra pris. Du måste väl med fått sådant erbjudande?

2009-04-03 @ 19:33:21
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Carro

Vi har också tagit sånna kort med samma erbjudande, vi fick betala 500 när vi tog korten sen 450 när vi hämtade korten, säker att du inte hörde fel eller nåt?

Förstår att det blir jobbigt med maten hmm...

Eva-Lena har vi, men hon är ofta borta.

2009-04-03 @ 22:38:31
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: Carro

Ok men du kan ju alltid ringa och höra, jag kan svära på att när dom ringde så sa hon att man skulle betala 100 när man tar korten och resten när man hämtar, sen när vi var där sa dom 500 när man tar korten, så dom kan ju tydligen säga fel.

2009-04-04 @ 12:51:59
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: Mickis - Mamma till Lilly

Tack så mycket :)

Nä har inte läst innan men kommer göra de nu :)

Ha de gott ! :)

2009-04-05 @ 02:24:30
URL: http://lillyfreja.blogg.se/
Postat av: Elin

Hehe jasså? Det visste jag inte att dom va :P

Hos Telenor så får jag betala 199:- för abonnemanget som jag sedan får ringa för, sen så får jag betala 30:- i månaden för mobilen.. Sen har jag försäkring på den som kostar 39:- i månaden, men den är valfri :)

2009-04-05 @ 10:39:45
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Sara Mälby Gladh

Jo vi skulle kunna heta Gladh allihopa men jag vill inte släppa Mälby, det är ju bara min släkt som heter så. Det är så himla tråkigt att inte kunna få ha båda! Hoppas att allt är bra med er och korten på tjejen blev säkert kanoners! :)Kram

2009-04-05 @ 19:18:02
URL: http://saramg.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Hmm Milon har vart så i perioder.. Smakportionerna gick bra, sen slutade han äta allt från gröt till mat. All fast mat med andra ord.

Sen vändedet och nu harhan ätit jättebra senaste 5-6 veckorna. Ätit precis allt jag gett hnom.

Men sen 3 dagar tillbaks har han börjat strula igen.. vet inte vad ja ska ge han istället. Äter han dåligt på dagen, sover han dåligt på natten.. :/

2009-04-05 @ 20:22:05
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

ja m det är nu laar jag redan all mat åt honom.. Men får se om den här perioden går över. Hoppas!



ursh vad jobbigt det låter för er.. Om hn blir jättehungrig då?

2009-04-05 @ 22:23:46
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Jaa.. Jag hoppas han blir bättre snart. Som det är ni vägrar han allt.. Suck.

2009-04-06 @ 09:07:00
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Elin

Okej.. Jag ringer också till alla för 69 öre, sen kostar smsen 69 öre också så jag tycker inte att det är så dyrt..

2009-04-06 @ 10:59:16
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag ringer 69 öre per samtal inom Telenor och 69 öre i minuten till alla andra.. Och eftersom att de flesta som jag pratar med har Telenor så blir det billigare för mig..

2009-04-06 @ 15:15:14
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Marie

Dags för uppdatering nu va ??

Nä då skojar bara...förstår om du har annat att göra än att sitta vid datorn ;)

2009-04-06 @ 22:26:02
Postat av: Madelene

Marie ~ Det kommer uppdatering idag :)



Men jag vill ha en uppdatering på din blogg oxå hehe

2009-04-07 @ 09:15:17
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: charlotte

haha okej :) ja där gick vi igår iaf!

2009-04-07 @ 12:50:14
URL: http://charlotteholst.blogg.se/
Postat av: Marie

Min ?? haha..nä det är inte lika roligt.. Jag är ganska så lat av mig ;)

2009-04-07 @ 19:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback