Gått bra

Jag har nu haft min introduktion på nya avdelningen och det har gått bara bra tycker jag :)
Hoppas bara att jag kommer in i det ganska fort men det tror jag nog, gick ganska fort på den förra avdelningen oxå. Men allt tar ju lite tid när allt blir nytt, ny personal, nya kunder, nya rutiner m.m. Men det kommer inom kort tror jag =)
På måndag börjar jag att jobba där, fått 5 dagar före mitt schema, sen ledig 1 dag och sen kör det igång på riktigt 1 september, känns så bra. Trivs bra hittills :)

Efter jobbet idag så hämtade jag Aurora på dagis, blev inte så överdrivet glad då jag kommer dit och ser att hon har röda utslag i ansiktet runt munnen & kinderna. Hon hade då ätit grahams gröt till frukost vilket hon aboslut inte får, det har vi sagt till dom. Då hon förra gången fick prickar på hela kroppen, svällde upp i ansiktet och det slutade med ett besök på akuten där hon fick kortison & tavegyl. Denna gång så gick det mycket bättre, tack o lov! Det stannade med bara prickar i ansiktet och det var väl kanske för att hon inte åt så mycket.. Men nu är man ju livrädd att hon ska få i sig gröt nå fler ggr då kommunikationen och kontrollen inte verkar fungera på topp där. Bara hålla tummarna, vägrar att vara med om den där allergiska reaktionen igen, jag var så livrädd då så jag bara skaka. Sa till ännu en gång till nu iaf att hon inte får äta grahams gröt så de visar sig.
Efter middagen så åkte jag och Aurora in till stan för att köpa blommor då det behövdes fräschas upp lite här hemma. Jag är helt kass på att vattna blommor så dom bara vissnar å hänger och ser allmänt fult ut. Så jag slänge skiten och köpte nya till alla rum och nu SKA JAG vattna dom, det är ju så fint med blommor :) Meningen var att jag ville ha med mig mamma till ica maxi men hon orkade inte att gå ut igen då hon precis hade kommit in från affärn, men hon ville ha Aurora så det sluta med att jag åkte till ica maxi själv å köpte blommorna så fick Aurora busa hos mormor vilket hon alltid tycker är roligt. I morgon kommer morfar och ska äta lunch med mamma och sedan så vill han cykla med Aurora, eller hon ska få cykla på sin cykel med morfar, så de kommer hon bli överlycklig för.


Nu ska jag gå och sova, är helt slut efter 2 nervösa dagar med måånga nya intryck och förösker få allt på rätt plats i skallen, hehe.

Så jag säger godnatt med ett självporträtt, det bjuder vi på :)

God Natt svenska folket och sov gott!

ZZzzZZzzZZzzZZzzZZzz

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Du ser de kommer gå jättebra på den nya avdelningen tjejen.. Synd ja inte kunde följa med men väntade precis främmande annars ´hade ja gärna följt med då ja med vill ha flera blommor här hemma ;) kram

2009-08-20 @ 07:13:34
Postat av: Elisabet

Ja ljus mjölkchoklad är de bästa som finns.. men man lär sig ganska snart o äta den andra o hålla sig till den.. iaf jag...

2009-08-20 @ 11:40:58
Postat av: Sabina

Hehe, jaa, den där tjejen är lite pinsam :p



Klänning köpte jag på Bikbok för 199kr :)

2009-08-20 @ 15:19:28
URL: http://sabinaal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback