Helt Enkelt

Där har jag varit och ätit nu under kvällen med tjejgänget :)
Hade bokat bord från kl 20 för att vara säkra på att få ett, tur var det för det var fullpackat med folk.
Det blev iaf god mat och tjejsnack med brudarna, super trevligt :) Jag åt en helstekt fläskfile med klyftpotatis och bea sås och drack vatten med citronskiva i, mycket gott. Kom precis hem och ska snart sova. Dom andra tjejerna sitter kvar för dom skulle ev gå ut sen. Lite tråkigt att åka hem, hade gärna följt med dom ut eller suttit kvar ett tag till, men jag börjar att jobba kl 7 i morgon så lika bra att åka hem i tid då jag är trötter av mig. Så ska lägga mig när som helst. Skönt att jag jobbar 7-13 både lördag & söndag, som resurs. Så jag få vara i hela huset, ska ringa runt till alla avdelningarna och jag går till den/dom som behöver hjälp. Är lite nervös samtidigt som det ska bli kul, aldrig varit resurs förut men det är ett bra sätt att jobba på så man får se hela husets avdelningar och lära känna fler folk, alltid roligt :)
Annars så fick vi besök av storebror och pappa idag. Brorsan hade hunden med sig och Aurora var för första gången rädd för den, haha de var så gulligt. Hunden låg i hallen precis utanför köket typ och vi satt i köket och fikade. Aurora ville gå in till sitt rum och hämta en bok, men hon vågade inte gå förbi hunden Melker så hon stod en bit framför hunden och pekade med fingret och sa akta akta akta, Melker bara viftade på svansen och rörde sig inte ur fläcken. Så Aurora tog första bästa i handen för att slippa gå förbi hunden ensam, haha så sött :)

Efter det åkte vi ut till laggabo och fikade nybakade kanel bullar, mycket gott. När vi skulle åka därifrån så grinade Aurora hela vägen hem, hon ville minsann inte hem, hon skulle stanna hos farmor. Hon fick nämnligen plocka svartbinär i en plastbytta och sedan så hade ju farmor en liten vattenfontän som sedan kunde fylla plastbyttan full med vatten och hälla ut vinbären som dom nyligen plockat, hon lekte med den där fontänen så det droppa om hennes tröja, haha. Tur att man hade extra kläder i bilen så man kunde byta.

Nu blir det sängen så man kommer upp kl 6, natti natti

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Låter som en toppen dag - nästa helg bokad o klar?? Om de inte blir jobb vill säga.. kram

2009-08-15 @ 08:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback