Ny vecka

Ja då har det blivit en ny vecka och allt vad det innebär.
Jag jobbar bara denna vecka, helgen och 2 dagar nästa vecka på jobbet, sen slutar jag på den avdelningen :( Jag kommer att sakna alla mina kunder och personal på Norr 3, dom är helt underbara! Men kommer lätt gå dit att besöka dom eller jobba extra :) Jag byter ju avdelning den 1 september då jag fått en tjänst i 6 månader med ev förlängning, så då blir jag på Söder 4. Var dit igår och presenterade mig innan jag började att jobba kl 12. Så jag ska ha introduktion där nu den 25 och 26:e, det känns lite pirrigt. Men det gör de väl alltid när det blir ny avdelning med nya kunder och ny personal. Hoppas bara att jag kommer att trivas minst lika bra där som jag gör på Norr 3, men det tror jag säkerligen. Dom verkade hel mysiga där med på den korta tid jag var där igår, gick fort att presentera mig och nervös var jag innan haha.

Efter jobbet idag så hämtade jag ju såkalrt Aurora från dagis, å det var så skönt att få hämta, å inte bara lämna! Amnnars har jag gjort en del kvällar nu och då är det ju Micke som hämtar. Jag får hämta henne 2 dagar till och på fredag är jag ledig så då ska vi på sätra yran och kika lite :) Sen blir det att jobba i helgen så då ser jag henne knappt igen. hehe.
Sen efter maten så tog jag och en Aurora en cykeltur, så då cyklade vi förbi hos Emma & Savannah så barnen fick leka lite och vi babbla, det var trevligt och mycket längesen. Hoppas att vi ses snart igen, en loppis lär vi oxå styra upp.

Tänkte att jag skulle uppdatera er lite angående våra matproblem med Aurora.
Det går faktiskt bättre och bättre. Den här damen är lite tvärtemot världen känns de som. Man brukar ha lite problem med att få barnen att äta grönsaker/sallad, dom äter hellre maten. Men våran dam fullkomligen älskar grönsaker/sallad men har vägrat hemlagad mat. Men 2 veckor efter att vi slutat med burkmaten så har hon insett att man inte får någon annan mat om man inte äter den som serveras på bordet. Så nu har hon börjat att äta, äntligen!! Jag trodde aldrig att hon skulle äta hemlagad mat, hehe. Idag åt hon tom på dagis, för första gången!

Micke gjorde spaghetti & köttfärssås igår som hon först vägrade att äta, men hon fick inte gå från matbordet fören hon åtminstone hade smakat, så till slut så smakade hon, å då var det ju gott så då åt hon för fullt. Det blev massor med köttfärssås kvar då micke gjorde storkok så då gjorde vi lasagne idag. Hennes tallrik bestod av majs, gurka, tomar och den andra halvan lasagne, hon får alltid hälften mat och hälften grönsaker/sallad. Hon slängde i sig all sallad på en gång och ville ha mera, nej sa vi, det minns inge mera fören man har ätit upp maten, då får man mera. Det blev lite bråk o tjaffs och hon sköt undan tallriken. Då sa jag att då får du vara hungrig, om du inte ens tänker smaka. Jag sa att ta en tugga och stoppa i munnen och tugga lite, tycker du inte om så spotta ut, då har du iaf smakat. Hon tog en liten tugga och efter det en tugga till, en tugga till och till sist så var tallriken tom, hon åt även upp all mat! Så det går åt rätt håll och vi är så glada för det, då slipper vi att gå igenom utredning om vad som ska göras osv, skönt! När hon var så duktig så cyklade faktiskt till preem och köpte en mjukglass med lite lite strössel på. Vi vill ge lite belöning såhär i början bara.


Nä nu ska jag kolla på sista avsnittet av allsång på skansen, jag gillar sånt :D haha

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken duktig tjej ni har. Va skönt att hon har börjat äta "eran" mat nu.

Som du sa tidigare hon är bra envis. Gullungen.

Är helt frisk än då Madde? Kram på dej

2009-08-04 @ 22:11:44
URL: http://emelieandreasson.bogg.se
Postat av: Elisabet

Vad skönt att hon äter ;) så enkelt det blir då, visst. kramar - kanske syns på sätra yran :)

2009-08-04 @ 22:53:01
Postat av: Katrin

vad skönt att hon äter =) blir alltid mycket bekvämare när barnen äter samma sak som man själv =)

kram

2009-08-05 @ 00:43:23
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Madde!Är lite sugen på loppis själv o rensa ur lite skit hemma.

Har du koll på när det är o vad det kostar,och hur man går till väga?

2009-08-05 @ 11:24:19
Postat av: Elisabet

Ja huset ser super ut !! Hehe men de e lite hysch hysch ännu - vi har inte berättat för så många att vi ska ut dit o titta =) Men ja är full av förväntan - de var ett hus i fullt min stil.. vissa detaljer bör ändras men så är det ju alltid.. Ser fram emot de oerhört.. Men de tror ja vi båda är :) kram

2009-08-05 @ 12:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback