Rubrik ?

Ibland är det faktiskt jäkligt svårt att komma på en rubrik, speciellt om man ska skriva om många olika saker.

Kan börja med mina lediga dagar som jag hade torsdag - söndag, dom var heelt underbara, trist bara att dom gick så fort men det gör dom ju alltid, hehe. I söndags så hade vi Elisabet med familj här på middag, det var mycket trevligt och maten var god :) Jag har inget namn på det vi bjöd på men vi kan kalla det för fläskfilè gryta. Man steker fläskfile som vanligt och vid sidan av så gör jag en sås på grädde, köttbuljong, salt & peppar samt några mat skedar dijon senap och vispar ihop. När köttet är klart så häller man i såsen i pannan eller allt i en kastrull så det får koka ihop. Till det så gjorde vi potatis, morot, röd lök, purjolök samt kålrot i en ungsform och in i ugnen, smaskens =)

Igår jobbade jag 7-15 och efter jobbet så åkte vi till svärmor på en fika, sen kom mamma förbi en sväng innan Aurora skulle sova och vi gjorde under tiden hemlagad pizza som för övrigt blev mycket god! Vi är bäst på att göra mat, haha skämt å sido, det är roligt att göra mat iaf :) Däremot att baka är inte riktigt min grej, kan typ göra neeg nej nej chokladbollar heter det ju :D kladdkaka och tårta, det är allt jag kan baka, hehe.

Idag blev det en tripp på stan med Elisabet igen, fast denna gång gick vi utan barn då dom var på dagis/dagmamma, kan vara skönt att få kolla i lugn & ro ibland med, jag hittade en jättefin klänning på gina tricot men köpte den aldrig, får sådan beslut ångest. Men nu har jag bestämt mig för att ha mitt glitter/paljett linne med inbyggt halsband och en svart kjol till tezzans fest, så nu får de bli så. Ska bara fundera ut om det bara blir kjol eller om jag köper nätstrumpor att ha på under, vill inte ha för mycket kaka på kaka så blir ev bara kjolen som jag för övrigt ska dränka i glitter. En stjärna ska glittra, haha den ni, idag har jag humor =) Sen efter stan så blev det jobb, och det gick bra idag med. Känns nu att man börjar komma in mer å mer på nya avdelningen, nu har jag ju jobbat där 2 pass och haft 2 intro. Men nu är jag ledig igen onsdag & torsdag för att sedan jobba helgen =) Tycker faktiskt om att jobba helger, det e skönt!


Sen är jag super nöjd med månadens lön, aldrig fått så mycket någonsin. Känns ännu bättre att det är den här lönen som jag kommer att få i minst 6 månader framöver :)

Nu ska jag betala räkningarna så det är gjort, hatar när dom ligger obetalda i pärmen. Får dock inte min lön fören på torsdag den 27e men vad gör det när mannen får sin lön den 25e och vi kan betala alla iaf. Vi har ju endå gemensam ekonomi. Hur har ni andra, oxå gemensam eller egen ?? Om man får vara lite Nicke Nyfiken :)

Hörs sen då ..

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Gemensam fast på egna konton hehehe..



Tack för idag, trevligt o ha lite o göra innan jobbet började ;)



Ses imon



Kram o godnatt

2009-08-25 @ 21:24:55
Postat av: Katrin

vi har egan konton men delar på allt.. utgifter och inkomster =) lättast så hihi. kram

2009-08-25 @ 21:37:29
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gemensam fast på egna konton som de andra. Delar på alla utgifter.

Kram

2009-08-26 @ 09:06:46
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Madelene

Verkar som om det bara är vi som har gemensamt konto med varsitt visa kort, hehe.

2009-08-26 @ 09:45:28
Postat av: madelienet

sv.

jaa skit snygga är dom!

men det var någon annan som vann dom :(

2009-08-26 @ 11:18:59
URL: http://madelienet.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Vi trivs o ha som vi har.. helt enkelt..



Min sallad var super god

2009-08-26 @ 19:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback