Stockholm

Vi har varit i stockholm i helgen, från lördag till söndag :)
Grabbarna visste ju som sagt ingenting. Lördagen började med att Micke fick packa sin väska med dom instruktioner som han hade fått dagen före, något fint och något bad. Sedan så packade jag det nödvändigaste så som tandborste, underkläder, deo osv i min väska när han inte såg. Sen så åkte vi härifrån till mamma då Aurora skulle vara där. Micke försökte fråga mamma om vad som var på gång men hon bara flina. Vi gav Aurora lunch och sedan så nattade vi henne så hon fick sova lite, sen åkte vi. Vi tog våran packning och gick till tempo, där väntade Sara & Mange på oss. Grabbarna fick glatt sitta i baksätet och vi tjejer i fram. Vi styrde volvon mot stockholm och det var mycket roligt at höra deras spekulationer om vart vi skulle, till sist så fattade ju dom vart vi var påväg då vi lixom åkte mot sthlm och det stod på skyltarna. Vi sa dock ingenting förens vi parkera utanför hotellet där vi skulle checka in och sova över natten. Dom blev en aning chockad över att vi först åkte till stockholm, sen att vi skulle sova på hotell. Dom hade spekulerat i att vi skulle till stockholm och gå på gröna lund och sedan åka hem. Men icke. Efter vi checkade in på hotellet så blev det lite grogg, efter 1,5 timme så tog vi en taxi till gröna lund där vi började med att äta en mycket god (och dyr) middag inne på Tyrol. Efter det blev det åka av på gröna lund!

Vi hade så otroligt jäkla roligt så det går inte att beskriva med ord, en oförglömlig dag! Kan säga att Grabbarna var mycket nöjda över överraskningen och tyckte att vi gjort ett bra jobb! :)

Jag är inte så förtjust i att åka karuseller då jag blir åksjuk. Kan knappt sitta på en vanlig gunga, mår illa direkt. Men några karuseller kan jag åka men absolut inge berg & dalbana eller några som snurrar fort å mycket. Krock bilarna, kaffekoppen och sånt går prima. Men iaf så har jag åkt min första berg & dalbana, å jag kan även tala om att det blev den sista oxå, aldrig i livet att jag åker en sådan igen! Vilda musen hette den, vi trodde att den skulle vara lugn då den först bara hade 2 kuponger, brukar vara 3 till dom större, sen var de så många barn i köerna, så jag tog mitt mod för att åka, vilket jag ångrar nu, men men. Det var det värsta jag gjort i mitt liv, redan efter första kurvan så hade jag dödsångest och jag bara skrek mig igenom hela resan, höll micke i handen så stackarn nästan var blå efteråt. Jag skrek både "hjälp stanna släpp av mig, ropade tom på mamma" hahha. Det gick så fort så fort och så ryckigt. Vi var iaf tvungen att köpa fotot efteråt när vi såg hur min min var på fotot. Jag lovar att jag ska scanna in fotot och lägga in här på bloggen så ni andra får se, jag visste inte ens att jag kunde gapa sådär stort, försökte efteråt men de gick inte, så de var nog bara för jag skrek så mycket haha. Ni ska få se bilden sen så förstår ni vad jag menar :D

Efter gröna lund så tog vi en taxi tillbaka till hotellet där vi festade på hotellrummet, vid 3 tiden så åkte gluggarna igen vare sig man ville eller inte så då gick vi till vårat hotell rum. Då Aurora gillar grodor så vann jag såklart en groda i mjukisdjur till henne som hon fick direkt vi hämtade henne hos mamma, hon blev oxå nöjd :)

Söndagen började med hotellets goda frukostbuffè, jag åt nog alldeles för mycket men det är ju så gott! Efter det blev det en dusch för att vakna till liv. Sen ville såklart jag & Sara gå på stan och shoppa lite, det är ju ett måste när man är i stockholm. Finns ju så mycket andra klädesbutiker som inte finns här, å min favorit är en affär som heter Ohio. Shit vad snygga kläder dom har, så det var den första butik som vi gick in och den enda butik som jag shoppade på hehe.

Det var dagen i kort och gott. Måste dock säga att dom där badkläderna som dom skulle packa var ju bara för att förvilla bort dom lite :D

Måste bara tillägga att vi åkte rätt helg. Det var både sommarkrysset på gröna lund (säg till om ni såg oss), sen var det även pride festivalen och crusing. Kunde inte ha valt en bättre dag:)


Idag har jag och baby varit tillsammans i 8 härliga år :)


Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Emelie

Verkar som ni hade en riktigt lyckad helg. Va kul.

Lägg ut lite bilder så jag får se minen.=) Kram på dej

2009-08-02 @ 19:48:06
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Elisabet

<3 låter som ni haft de underbart - men de förstod ja redan igår av dina sms.. kramar

Ja killarna gjorde rätt i att uppskatta denna helg - Ludde uppskatta sin med han fick av mig

2009-08-02 @ 19:54:35
Postat av: Elisabet

grattis på er dag - glömde de innan <3

2009-08-02 @ 20:02:00
Postat av: Katrin

grattis till dom 8 åren =)

måste bara säga att vilda musen är 40 gånger hemskare än den vanliga berg- och dalbanan hehe. kram

2009-08-03 @ 00:40:27
URL: http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Madelene

Katrin ~ Haha jo det var vad micke sa efter oxå. Han älskar att åka berg o dalbana men vilda musen var den värsta han åkt någonsin.. Den fick stackars jag börja med, å sista gången. haha

2009-08-03 @ 11:06:07
Postat av: Sabina

Vilken mysig helg, jag blir lite avis faktiskt :) Hihi. Grattis till 8 år :D Puss

2009-08-03 @ 11:36:11
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag glömde att grattulera er på er 8 års dag. <3

2009-08-03 @ 17:34:41
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: Madelene

Tackar :)

2009-08-04 @ 19:54:59
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback