Television

Kl 07:20 i morse stod jag i kön på media markt. Kändes något pinsamt men det var oxå roligt :)
Ställer mig i kön, ser alla folk, grym anläggning som pumpar musik och det var bara en sån skön stämning. Kan lova att det blev pris krig, expert som ligger alldeles brevid öppnade först kl 7, 1 timme före media markt. Dom hade en liten anläggning där dom ropade ut ett lägre pris på tv än media markt hade, såkalrt efter att dom läst deras reklam blad, innan var dom ju dyrare :D MEdia markt hörde väl det och hade från start pris på 32 tum 3333:- men när vi kom in i butik så var den nedsänkt til 2890 kr och det var billigare än expert, shii fick dom :) haha. Media markt var iaf så smart att dom inte ropade ut det i högtalarna så expert kunde inte sänka nå mera. Sen kom det personer från el giganten och började att dela ut reklam blad med deras priser, dom han dela till några innan dom blev utkastade, fick inte dela reklam till medias kunder i kön. Ja det var verkligen värt att kliva upp kl 6 och vara där tidigt och stå i kö både för att komma in och sen för att betala.

Väl där inne så var ju folk som galningar, dom plocka tv appareter som om det vore smågodis, jag skulle tippa på att efter 1-2 timmar så var tv appareterna slut sålda, eftersom jag var där igår på vip så visste jag ju att tv fanns på övervåningne och längst in så jag gick fort fort dit direkt och fick tag på den tv vi skulle ha :) Så nu står det en fin LG 32 tum tv i sovrummet som vi ska inviga ikväll med att kolla på film, det bästa var att den har inbyggd boxer, så det innebär att vi bara behöver ta ut vårat kort och sätta i den så kan vi kolla. Men vi funderar på om vi ska beställa ett till kort av telia så slipper man ta ut å byta och så kan båda kolla på tv isf, det skulle inte kosta många mer kr i månaden så det är värt att göra så.Skönt om båda vill se något program och sådär.

Brorsan är ju inte direkt den som skäms för att säga något, han kom å mötte mig vid kön strax före kl 8 och det första han gör är att verkligne vråååla att "Fan vilka fynd vi ska göra idag" och så händerna uppe i luften, just då ville jag nog vara osynlig, men lite roligt endå och många skrattade ju såklart, hehe.

Nu sitter vi och inväntar att bror och pappa ska komma och fika för att sedan dra och spela golf när dom öppnar, det ska bli roligt men jag vet att jag kommer sist, jag är kass på golf =)


Här kommer en bild på tv :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Är tvapparaterna slut där. Shit vi som satt och kollade i reklamen i morse och funderade på att åka i morgon. Haha de kan man ju glömma då.

Men kommer de fortsätta att vara billiga på Media Market? Eller de kanske du inte vet? Kul att ni han få en tv. =)

Vi funderar också på en 32 tum in till sovrummet. =)

Kram på dej vännen

2009-08-27 @ 16:09:21
URL: http://emelieandreasson.blogg.se/
Postat av: madelienet

sv.

yes det blev brunt och jag tänkte nog inte igenom det riktigt men det får gå ändå :D

aa precis ja skulle kanske få komma på intervju nästa vecka :)

så jag håller tummarna på att jag får det :D

jaså? har du lugg nu o?

2009-08-27 @ 19:54:47
URL: http://madelienet.blogg.se/
Postat av: Nina - Mamma till theo <3

Haha din bror e sig verkligen lik :P

2009-08-27 @ 20:09:34
URL: http://niinajansson.blogg.se/
Postat av: Elisabet

:) roligt med folk som bjuder på sig själva ;)



Madde - de säg att man inte ska ha tv i sovrummet hehe... Får då tittar man bara på tv o inget annat ;)

2009-08-28 @ 06:58:08
Postat av: Madelene

Jaså sägs det :D Låter bra det :)

2009-08-28 @ 08:30:07
Postat av: Johanna

hehe.. snacka om desperat =) måste in så tidigt och köa för lite saker.



Elisabet. Nej inga flera onödiga saker nu ifrån dig om att jag skriver igen.



För jag anser om man ej kan vänta på ngt utan måste köa osv för en sak så är man ju lite desp.

2009-08-28 @ 13:12:06
Postat av: Madelene

Johanna ~ HAHA!! Eller så är man smart och gör ett fynd, till skillnad från dig som är hjärnslut :)



Lite info: 1500 tv apparater hade gått på mindre än 5 timmar och du själv skulle aldrig vilja betala mer för en sak.



Anledningen till att jag stod i kön och inte du var att jag hade råd att köpa en ny tv.

2009-08-28 @ 21:13:52
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Öhh.. anledningen till att jag inte stod i kön var att jag inte behöver en ny tv eftersom våran 42 2 fungerar bra och behöver ingen ny varje gång en butik öppnar.. jag springer inte in i alla nya butiker för att fynda hela tiden.



Är inte så pengak*t på saker som vissa andra.



Bara för att man inte är hysterisk på saker är man inte hjärnslut eller hur



Den som spar han har.



Jag kan visst köa om jag är desperat att jag vill ha den.



men nu är jag inte det fast vi har flera tusen att handla för om vi vill,

men det behövs inte.

2009-08-28 @ 21:35:32
Postat av: Madelene

Johanna ~ Om ni så hade flera tusen att handla för så varför klaga du förra månaden att ni hade det tufft och inte hade råd med din var det nu var till taxi kortet iaf.



Behöver ingen ny tv varje gång en butik öppnar? Haha det var första ggn som jag köpte en tv i en nyöppnad butik :) Annars är vi väldigt nöjd med får 50 tum i vardagsrummet men nu ville vi ha en tv till sovrummet. Som jag skrev, tv apparaterna var slut inom 5 timmar så hade inte varit så roligt att komma dit då när man ville ha en tv, hur måååånga som helst som stod i kö för att köpa tv till bra pris än att betala minst 1500 kr mera någon timme senare.



Visste inte att man var pengakåt för att man ville ha en tv, men om du säger det så blir det kanon :)



Vad hade den som spar han har med det här att göra? Behövde en tv och köpte en tv, har endå penagr kvar så vad är ditt problem?



Till skillnad från dig så får andra lön, man sliter å kämpar för sina pengar. Bättre det än att sitta på arslet och leva på andra, skulle jag aldrig i mitt liv kunna göra å speciellt inte när man är i vuxen ålder och bör klara sig själv, Nej tack.

2009-08-28 @ 21:55:31
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

MADDE; det kallas svenska avundsjukan ;)

2009-08-28 @ 21:59:42
Postat av: Johanna

Jag lever inte på andra miss märkvärdig.



Ditt problem är att du alltid skall gnälla på andra som inte jobbar.

Låter som du inte har annat för dig.



Slog jag huvudet på en spik när jag skrev på skämt att man måste vara desperat som köar.. nu menar jag inte dig utan alla som var där.

Får min lön när den kommer så jag sitter inte och gnäller för det.

Varför gnälla när det inte går nöd på mig.

har alltid haft mat i magen och tak över huvudet.

men prioriterar annat framför saker.

Jag har inget problem men det verkar ju du ha.



Jag fixar mina pengar till båda räkningar mat och nöjen utan någon annans pengar. Går ingen nöd på mig. Den dagen jag börjar igla på ex henke så får jag panik.



Jag pluggar och så nu vilket många i landet gör.



Vi har alltid flera tusen kr över men till den jag behövde då hade jag ej råd eftersom vi ville lägga pengarna på annat.



Vi lägger hellre pengar på Ida än på en ny tv.

Tv ser vi ju knappt på, ett onödigt ting enl mig.



Jag sitter inte ner om dagarna även om jag är hemma.

Jag söker konstant jobb men eftersom jag ej jobbat inom vården sedan 2004 då jag haft andra anställningar så vill inte dem ha in mig och då måste man söka nya jobb och gå nya utbildningar.

Precis som du eller hur. Glöm det?



SKITER I DETTA NU.



2009-08-28 @ 22:13:07
Postat av: Johanna

Elisabet: Avundsjuk på att hon köpte en tv.

Please. Hade hon vunnit 1 000 000 så hade jag vart avundsjuk men ej på en jävla tv.

Suck.

Vissa.



Jag har allt jag vill ha i mitt liv. Jag behöver inte köpa en tv för att vara lycklig.

2009-08-28 @ 22:14:30
Postat av: Elisabet

LOL :)

2009-08-28 @ 23:08:12
Postat av: Madelene

Johanna ~ Jag gnäller inte på alla som inte jobbar, jag har själv varit arbetslös och kan lika gärna bli när mitt vick går ut, det är de ingen som vet.



Förstår att dom inte vill anställa dig inom vården, men det har inte enbart med att göra att du inte jobbat där sen 2004. Har man bara bra referenser så det inge problem. Dom har ju förståelse för om man varit föräldra ledig osv. Jag visade min referens til ldetta jobb o fick direkt, trots jag inte jobbat på 1,5 år innan, men men.



Det ska bli roligt att se att ni aldrig kan köpa en sak till hemmet för att ni lägge rju hellre pengarna på ida :D Haha, det var böand det idiotiska jag hört, men det kom ju oxå från dig så är inte särskilt förvånad. Det är inte direkt så att Aurora går utan blöjor, mat osv för att vi köpte en tv, hon har allt hon behöver iaf :)



Men jag håller med Elisabet :)

2009-08-29 @ 06:24:31
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Börja med hel och ren :)

2009-08-29 @ 08:05:48
Postat av: Elisabet

Har man råd och behöver en tv. Klart man köper den där den är billigast :) då har man pengar över till annat man vill unna sig :) de är ju lika självklart som att torka sig efter man varit på toa! Man kan både spara och köpa saker :) nu har man jobbat i sommar och känner att man både vill och har råd att köpa något ja då gör man de :) . Varför inte köpa en tv när den är mycket billigare än att köpa en som är dyrare. Förstår inte. . Madde vi är nog snåla och dumma och få ;) . Våra barn har nog allt de behöver och lite till :) hel och ren är dom med, både hemma och utanför dörren :-) kram ha en bra dag Madde :)

2009-08-29 @ 12:00:16
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Ja verkligen. Skönt att kunna göra nå roligt eller köpa något man vill ha när man jobbat å slitit hela sommaren :) Aurora har mer än vad hon behöver, hon får mer kärlek än saker iaf så jag köpte tv med gott samvete =) Ja hel och ren är dom oxå, vagnarna med =) Jag trodde det var vanligt folkvett men tydligne inte.

2009-08-29 @ 12:44:47
Postat av: johanna

Sällan madde sällan

2009-08-29 @ 17:40:49
Postat av: Elisabet

:) Madde, hur är de "grannen" ? ;) tror de blir så om allt vill sig väl :) kram

2009-08-29 @ 20:29:35
Postat av: Madelene

Johanna ~ Är du rätt person tycker du att säga sällan?

2009-08-29 @ 22:30:28
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Jag hoppas innerligt på det, så ge mig inte för mycke förhoppningar om de inte skulle gå hela vägen, jag vill, vore skit kul :) Så nu håller jag tummarna =) Kram och sov gott, vi höres i morgon

2009-08-29 @ 22:37:27
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Ja nu sova:) . Vi fastna framför wii :) så roligt! Men kanske totalt onödigt och köpa? Lol ha ha . Hörs imorgon! Natti. . . Önskar och hoppas :)

2009-08-29 @ 22:43:10
Postat av: Madelene

Elisabet ~ Ja helt onödigt med wii, fy på oss som köpte det. Nu går det ju nöd på barnen för att vi inte la dom pengarna på dom! Hur ska dom klara sig? :) Kramen

2009-08-30 @ 06:25:36
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Johanna

SUCK



Ja man kan ju undra i vilken värld ni lever i som inte kan annat än att stötta varandra.



2009-08-30 @ 10:54:02
Postat av: Elisabet

JOHAN (-na) vänner brukar "stötta" varann... men man gör ju inte de om man inte tycker de har rätt.. Man måste inte tycka lika...

2009-08-30 @ 13:05:54
URL: http://elli76a.blogg.se/
Postat av: Elisabet

JOHAN (-na) vänner brukar "stötta" varann... men man gör ju inte de om man inte tycker de har rätt.. Man måste inte tycka lika...



Men vi råkar tycka en del lika.. rent av ha lite lika saker.. hehe



I vår värld JOBBAR man så man kan köpa det man vill ha till SIG BARNEN o resterade familjemedlemmar..

Man lever o har det bra o unnar sig saker..

Ett normalt liv som de flesta vettiga människor lever :)

2009-08-30 @ 13:07:59
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback