Julafton m.m.

Ja då blir det lite uppdatering angående Julafton och lite mera!

Julafton började med att jobba 7-12, egentligen 7-15 men jag tog ut semester dom 3 sista timmarna så man hinner att fira jul med familjen och kolla på kalle anka, vägra anna anka!
Direkt jag kom hem så var det bara att byta om och börja med maten, dukning och lite små saker gjorde vi dagen före så gott det gick. Det enda tråkiga på julafton var att Aurora var sjuker. Hon blev sjuk på måndagen i feber och förkylning, den höll såklart i sig på självaste julafton oxå, men hon var väldigt snäll och lugn iaf.
Hon ville dock inte sova någon lunch den dagen vilket jag förstår.
Hon väntande ju såklart på tomten som vi pratat så mycket om!

Mamma, pappa, storebror & lillebror, mickes syster & hennes kille vaer vi här som åt mat, kollade på kalle anka, hade julklapps utdelning samt fika efteråt. Efter det kom mickes mamma & harald samt hans ene bror.

Julafton var lyckad och alla var glada & nöjda!

Aurora fick så mycket paket så hon inte ens orkade att öppna alla, hon fick faktiskt alldeles för många paket..
Jag är emot att man ska få så mycket paket..

Hon fick bl.a detta:
Säng ~ av oss.
Överkast till sängen som farmor gjort, broderat Auroras namn samt födelsedatum
Handduk där det står Aurora som farmor oxå gjort
Lek lera med tillbehörande verktyg
Kritor, pennor & målarblock samt vattenfärg med penslar
Kassa apparat med miniräknare & mic m.m
Foppa tofflor, rosa såklart :)
Jättefin "prinsess" klänning.
Kläder
Pengar
Tomte som sjunger å dansar
Filmer 6 st
Nån pling plong grej
 och en massa massa pippi saker.

Pippi huset, båten, filmerna (6st), väska, plånbok, kläder, figurer, så nu har hon precis alla figurer!

Jag har säkert glömt en massa då man inte kommer ihåg allt.
Men bilder kommer iaf på klänningen & tofflorna.
Samt bilder från hela julafton!

Vi trodde hon skulle bli rädda för tomten så micke ville först inte ta in tomten, ville att hon bara skulle se tomten gå ute på gården och ställa säcken med paketen på bron. Men jag sa självklart ska tomten komma in, får hon bli van med & gilla läget. Men hon blev inte de minsta rädd!
Så fort tomten knacka på dörren och vi öppna så vråla hon "hallåå hallåå tomten, kom in här"
Man blev ju alldeles tårögd, kunde knappt hålla tårarna borta men lära ju hålla "masken" för dom övriga hehe.
Hon satt i mitt knä, tog emot paket (inte alla för då skulle tomten sitta kvar än) och sen så gav hon även tomten kram, tog i handen och sa tack tack för paketen. Hon blev snarare ledsen när tomten var klar och skulle gå.
Men hon vinka och sa hejdå tomten!



Julafton avslutades med en omgång monopol city som vi köpte till oss själva!
Väldigt roligt spel och lite annorlunda mot för vad man är van med, det gamla monopolet.

Jag fick presentkort i valbo av micke och han fick en guld kedja av mig.
Åkte till valbo i lördags och gjorde av med mitt presentkort, köpte täckbyxor, blus & lite små plock.


God fortsättnig & gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Tusen tack för sällskapet på bussen ;) Läste bloggen tidigare när ja var i järvsta o skulle kommentera men då fungerade inte de i mobilen.. "nätet" fungerade bara blinkandes.. hehe så när man ska till skogen där man bor ;) men hellre de än i stan kram o nattinatt

2009-12-28 @ 22:38:52
URL: http://elli76a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback