Däckad

Helt otroligt vad trött Aurora var igår!
Jag skojjar inte när jag säger att hon total däcka kl 18 i min famn, gick inte att hålla henne vaken för 5 öre så hade inte så mycket val än att göra kväller så hon fick lägga sig att sova. Vid 17 tiden började jag att se tecken på att hon börja bli trött, jag kollade på klockan å tänkte "oj redan" så vi gjorde oss iordning för en liten promenad, tänkte att hon kanske skulle bli piggare av lite frisk luft, men icke, hon höll på att somna flera gånger så var bara att gå hem igen. Väl hemma så gick vi in i hennes rum och läste en bok, hon fullkomligen älskar att sitta i ens knä och peka i nalle puh boken och så säger man vart e ugglan och hur låter den, då pekar hon på ugglan och låter "hohoh" för så har vi gjort, så himla sött! Men igår så orkade hon inte och hon bara nicka till med hakan ned mot bröstet några gånger, vad nudå!?

Gjorde som sagt iordning henne för kvällen med ny blöja, pyjamas, tog en temp för säkerhetsskull men ingen feber och sedan vällingen, men hon kunde inte ens äta vällingen för så trött var hon, så tror hon fick i sig 20 ml välling, woow eller inte. Gick å la henne i sin säng och hon sov innan jag ens hade hunnit att lägga ned henne.

Så jag gick in hundra gånger under kvällen och kollade till henne så att allt var bra, jag fick en klump i magen men hon var helt enkelt tvärslut, det här med dagis tar nog ut sin rätt. Det var första veckan efter inskolningen och då var hon där 9-14 hela tiden och på inskolningne var hon mest 9 - 12 och sov lunchen hemma. Så de var nog de som tröttade ut den lilla damen totalt. Jag trodde med att natten skulle bli en vaken natt eller att hon skulle vakna vid 23 och vilja vara uppe. Men lilla princessa sov på och vaknade endast 2 ggr under natten men somnade om lika fort och så sov hon till 7:20 men vi klev upp strax före kl 8. Hon fick dock sova inne hos oss från kl 01 då jag ville ha full koll så jag har däremot inte sovit så mye inatt, men de gör inget :) Barn kan verkligne skrämma livet ur en ibland!

Tacka fan för att det finns alvedon säger jag, det är ungefär vad jag lever på nu sen jag satt in spiralen!
Paaaaaaaaain ~ Paaaaaaaaain ~ Paaaaaaaaain ~ Paaaaaaaaain ~ Paaaaaaaaain

Idag sker inte alltför mycket, när Aurora vaknar från sin lunch så ska vi åka till stan å inhandla lite väl behövliga saker samt ta en fika med morfar. Skulle egentligen till leklandet idag på em men det får vi spara med tills nästa vecka eller vid ett annat passande tillfälle.

Nu blir det en bit kladdkaka för det e så gott !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som sagt inte avundsjuk på dej... hehehe

2009-02-20 @ 16:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback