Dag 2

Dag 2 på inskolningen gick ännu bättre tycker vi. Hon var blyg i början och ville helst inte sitta i ringen med dom andra barnen och äta frukt, jag gick då och satt mig med henne å gav henne lite banan o då gick det bra och blygheten började att släppa. Men idag vågade hon att utforska lite mera, hon vågade att gå från ett rum till ett annat utan att vi följde med och där satt hon å lekte med några av dom andra barnen, så vi tänkte att vi stannar kvar i rummet så hon får vara lite själv utan oss och det gick jättebra, så vi stannade där ett tag. Sedan så kom en personal o fårgade om vi ville gå till personalrummet o de sa vi att vi kunde göra, men då var vi tvungen att gå förbi lilla damen o då sprang hon ju såklart efter :) Så då stannade vi och satt i soffan som finns där och då lekte hon vidare. Jag fick en massa papper att fylla i lite uppgifter o så i så jag gjorde det på en gång. Vid halv 11 så var det dax att röra sig hemmåt, men det ville inte damen. Hon började att grina när jag skulle ta på henne overallen så jag tror inte att hon ville hem. Men vi ska ju dit imorgon igen å resten av veckan. På torsdag tror jag att vi skulle få prova att vara ute och på fredag ska hon prova att äta där. Det ska bli spännande.

Igår så försökte jag att lura Aurora med maten, men inte ens de gick. Dom små är ju inte direkt dumma, dom är riktigt smarta! Vi åt spaghetti & köttfärsås å de är hennes favorit på burkmat då vill säga. Så jag tog halva hennes burkmat och halva utav våran hemmagjorda köttfärssås & spaghetti o la på hennes tallrik. Gav henne först några tugger av hennes burkmat så hon skulle känna igen att det var gott, sedan tog jag halva skeden med hennes mat å halva med våran. Men tro på fan att hon spottar ur å vägrar, jag provar olika sätt om å om igen men så fort våran mat är med på en tugga så spottar hon ut, haha. Så hon fick till slut äta upp sin burk med mat då. Hon såg riktigt nöjd ut efter det vill jag lova. Men vi får helt enkelt kämpa på, förr eller senare så kommer hon att äta våran mat.


Blir tråkigt för er läsare att läsa om inskolning dag in å dag ut, haha. Men det är en del utav våran vardag som händer nu och det är roligt att följa hur Aurora tar det dag för dag :) Men inte ska jag enbart skriva om det varje dag, blir ju såklart annat oxå hehe.


Får se vad jag å damen hittar på när hon vaknar, pappsen ska renovera så då äre inge roligt att vara hemma för de bara bankar å dunkar så vi åker väl ut på något äventyr några timmar så får pappsen banka banka ifred och vi slipper förhoppningsvis få huvhudvärk :) Nu ska vi vila lite innan damen vaknar, hörs å syns!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack :) Jag har tänkt lägga ut en bild på henne, men jag har inte fått till det än riktigt :)

2009-02-03 @ 16:30:04
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: carro

Japp jag var där i dag, på Mattisborgen, men vi var ju inte ut förrän efter lunch...

2009-02-03 @ 18:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback