Kämpar på

Jag gör ett nytt försök med att uppdatera bloggen idag och hoppas på bättre tur, allt jag skrev igår försvann ju nämnligen då "webbsidan inte kunde visas", så jag blev lagomt glad då jag hade skriivt sisådär en novell..!

I övrigt så kämpar vi på med Auroras matvägran utav vanlig mat, å det går faktiskt framåt! Även om det är en lång väg kvar tills hon kommer att äta sig mätt, men hon sitter iaf och petar i maten och stoppar i munnen, vissa saker spottar hon ut och vissa saker går ned. Hon bara älskar grönsaker med morötter, ärter, majs osv så det är oftast dom som går ned före själva maten, men bättre än inget. Igår fick hon i sig lite potatis men vägrade pannbiffen, idag fick hon i sig lite ris å grönsaker men nuggetsen var mest rolig att kasta ned på golvet. Hoppas hon vill börja att äta ordentligt snart! Men hon får inge burkmat nå mer, så äter hon inte det som serveras så får hon faktiskt inge annat. Så jag kan väl tänka mig att hon är lite hungrig om dagarna. Men vi kan inte ge henne en burkmat om hon vägrar den vanliga maten, då lär hon ju sig att om hon inte äter den vanliga maten så får jag ju min burkmat och då kommer hon aldrig att vilja äta vanlig mat. Det är hårda bud i mellerud men det e tyvärr så vi måste göra för att hon ska lära sig att äta, det är inte lätt att handksas med en mycket bestämd liten dam, men man kan ju inte vika sig hur mycket jag än vill ge henne en burkmat ibland så jag vet att hon får i sig å bli mätt, men de går inte, då är allt förstört. Hon får ju såklart sina mellanmål och gröt å välling som vanligt på dagarna å till kvällen. Men äter hon inte lunchen eller middagen så får hon inge annat. Då får hon vänta tills det är dax för mellis eller så. Det gör såklart ont i mammahjärtat!

Här äter hon korv, potatis & grönsaker.
Hälften av tallriken består alltid av grönsaker.

Fick en kallelse till tandläkaren idag åt Aurora så hon ska dit redan på onsdag kl 16, spännande! Visste dock inte att dom gick tandläkaren redan vid 1 års ålder, men det kanske är för att hon har ca 15 tänder? Dit ska vi iaf.


Nu vaknade lilltösen så nu ska vi hitta på något, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Kimmizz

Allt går bara man vill faktiskt. Man mår jätte dåligt som mamma men lär ju sätta gräser. Oj tandläkaren så sent. Här får dom träffa tandis när dom är 9-10 månader. Emil ska dit nu i mars. Dom kollar inte ens i munnen på barnen, utan dom får en tandborste sen får man prata om socker, bullar osv vad skadligt de är..Ha en bra dag

2009-02-16 @ 15:36:00
Postat av: Elisabet

Snart äter hon nog vanlig mat.. lät jobbigt de där med att hon inte äter.. vet hur de var.. men de var ju innan då vi skulle få han o äta annat än välling - men sen gick allt bra.. puh.. men som sagt alla har vi våra saker vi lär tragla med .. är det inte de ena är det de andra.. alla barn har något..

2009-02-16 @ 16:29:29
Postat av: johanna

Jag tror inte det spelar någon roll om hon har 3 eller 20 tänder då man vill kolla hur det ser ut i munnen.



2009-02-16 @ 21:31:06
Postat av: Madelene

Johanna ~ Så ni har med fått en kallelse att Ida ska till tandläkaren då? Jag har kollat runt lite bland vänner och dom har då inte fått någon tid dit ännu, trots att vissa av deras barn är 1,5 år. Så de där beror säkert lite på från kommun till kommun och kanske tom hur många tänder dom har. Inget som varken du eller jag vet.



Jag vet bara att läkaren frågade hur många tänder hon hade på 1 årskontrollen och när jag sa att hon hade ca 14 st så såg han lite chockad ut, 3 veckor efteråt så får vi en kallelse. Ska bli spännande att gå dit iaf, varesig hon har 3 eller 20 tänder :D

2009-02-16 @ 22:59:25
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: L.

Gud vad söt hon är:)

2009-02-26 @ 17:17:55
URL: http://picturesofme.blogg.se/
Postat av: Elisabet

här träffar man en tandhygnist runt 8 mån sen går man till tandläkaren vid 2 år ;)

2009-03-01 @ 10:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback