Piff & Puff

Dagen började helt underbar.
Aurora var så lugn och rolig hela morgonen, aldrig sett henne såhär "påhittig" eller vad man ska säga, hehe. Hon hittade på det ena buset efter de andra och katten var inte sen att haka på. Dom är som piff & puff och det var så himla roligt att se hela morgonen. Dom leker med varann och ska härma varann. Zimba vill leka med bollen och Aurora kastar den till honom, sedan så hittar Aurora mammas tomma godispåse på bordet från kvällen innan som hon tydligne tycker är skitkul för hon leker med den hela morgonen, de prasslar och sen så hittar hon ju såklart på mammas godispapper som oxå ligger på bordet, så dom plockar hon i påsen en och en, sen tar hon ur dom en och en ur påsen och så håller hon säkerligen på i 1 timme, lättroad? :) Sedan så har lilla damen en förmåga att stoppa in skallen i påsar, bunkar och höra ekot, så hon säger alltid "Dääääääääääääääääääär" med en basröst och man skrattar varje gång. Såkalrt skulle skallen ned i godispåsen på morgonen och sedan så slänger hon iväg den, då är det kattens tur! Haha, då stoppar han i skallen i påsen och sedan så sitter påsen på skallen å han springer omkring för att försöka bli av med den, vid det här laget så låg jag på golvet å skrattade så jag nästan fick ont i magen, sen kom jag på att jag måste fan ta fram kameran å knäppa ett kort innan jag hjälpte katten att bli av med påsen, så bild kommer i slutet av inlägget.
Piff & Puff lär sig av varann tror jag, gulligt!

Alla som var så oroliga över hur det skulle gå med katten när Aurora kom då han nästan alltid är så elak mot alla andra människor, förutom oss. Vi själva var inte så jätte oroliga över det då vi förstod att han skulle känna att Aurora var en av oss, men tanken fanns ju endå där att vi kanske skulle bli tvungna att göra oss av med honom om han inte var snäll mot Aurora, men vi hoppades ju såklart på att han skulle vara snäll och inte göra henne något. För innan Aurora kom så var ju katten våran bebis och vi har haft honom i 4 år nu. MEN det går otorligt bra med katten, det märktes redan tidigt att han accepterade Aurora å nu är dom Piff & Puff och leka å härma varann. Hon kastar bollen å han hämtar, hon stoppar skallen i påsar och han gör likadant, han vill alltid vara med, även om han ibland vill vara lite ifred men endå ha full koll så ligger han under hennes säng så hon inte når han, eller ligger på fönsterbrädan för där når hon han inte heller, så ska han alltid vara i närheten å "vakta" henne. Hon kan dra han i svansen, sätta sig på han och allt, han gör precis ingenting! När mamma kommer å ska klappa han så vill han gärna hugga direkt, han e som värst mot mamma, haha.

Den övriga dagen har varit kul med. Under tiden som Aurora sov lunch så messade jag till Emma å hörde om hon vill åka in till stan för jag behövde handla lite på willys samt kika på färg på rusta då jag vill måla Auroras byrå och göra en liten mera barnbyrå av den än å ha den i en tråkig träfärg, men jag hittade ingen färg som föll mig i smaken så jag åker fram till färghandeln här i centrum på måndag istället så blandar dom den färg jag vill ha. Iaf så slutade det med att vi hamnade på leklandet på kryddstigen och vi hade skitkul! Det var mycket mycket bättre där än på brynäs, så det blir inga flera besök på brynäs. Så vi lekte i bollhavet, hoppade i hoppborgen och massa annat. Man kände sig nästan som ett barn själv, hehe. Barnen åt även middagen där =) Nä dit måste vi fler gånger inom kort. Jag & Pappa (min pappa) ska dit inom kort å de ska bli kul, då får han se hur galen lilla damen är där =)

Nu ikväll så gjorde jag tacogratäng som jag å darling åt till melodifestivalen. Men jag ska nog bojkotta den där festivalen för det blir fna sämre å sämre för varje år som går. Dom sämre bidragen går ju alltid vidare med, men men det är som det är. Nä nu börjar jag få kramp i fingrarna, det blev ju nästan en novell det här. Så nu tänker jag avsluta med lite bilder på Aurora & Zimba. Fortsatt trevlig helg på er!

PIFF


PUFF






Måste bara tillägga att för 3 veckor sen då Aurora fyllde 1 år så fick hon ju ett par kavat skor av sin farmor i julklapp och så fort man tog på henne skorna så började hon att grina å vägrade att gå i dom. NU älskar hon att gå i skor och vill även göra det inne, haha. Barn e roliga dom :) 
(Det är dock inte kavat-skorna som är på bilden)

Kommentarer
Postat av: johanna

Sött.

Ida leker lika så här hemma med hennes djur.

Alltid roligt när dem har nytta av varandra.

Dressen hon har, Ida har en precis lika.

Vi köpte den på barnmarknaden i bomhus.

Mycket fin.



Sover roran i ert rum nu? men i hennes säng?



2009-02-08 @ 13:01:00
Postat av: Sabina

Ja, Bolt var en mysig film :)

Roligt att Aurora tycker om skorna nu.

Puss

2009-02-08 @ 13:29:41
URL: http://sabinaal.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Ja leklandet på kryddstigen brukar vi vara på - gillar det bäst.. Hanna älskar den stora klätterställnigen =) Där har man sprungit många gånger själv med hehe o Klas brukar leka i de mindre =) o har hur roligt som helst

2009-02-08 @ 17:12:24
Postat av: Madelene

Johanna ~ Ah jag tror att mamma köpte den där oxå, men den finns även på klädjätten i sandviken. Det mesta som dom hade i bomhus finns på klädjätten + lite till. Kanon billiga kläder så åk dit å shoppa :) Jag köpte nyss en pyjamas til laurora där med byxa å tröja o rosa med nallar på för bara 59 kr, det e ju nästan gratis.



Hon har sovit i sin säng i vårat rum, tills igår. Då jag bar in hennes säng i hennes rum för att se om hon ville sova där. Det gick bra enda till kl 23, sen ville hon komma å sova mellan oss. Får se hur det går ikväll.

2009-02-08 @ 20:09:10
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Ok.

Hoppas att det blir bättre.

För jobbigt i längden.

2009-02-08 @ 21:07:49
Postat av: Elisabet

Var sak har sin tid ;) o de e ju ens barn så spelar ju ingen roll man ger ju dom den tid dom behöver =)

2009-02-08 @ 21:21:55
Postat av: Madelene

Johanna ~ Varför skulle det bli jobbigt i längden?

2009-02-08 @ 21:41:51
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

En del som har haft sina barn sovandes i samma rum i några år dem har svårt att sedan sova i eget rum för dem saknar mamma och pappa.

Så jag menar... men det går nog bra.



Vart klippte du dig?

Blev så jättefint.



2009-02-09 @ 13:36:14
Postat av: Madelene

Johanna ~ Hon ska inte sova i några år, hon ska sova iaf ett tag till, tills hon lär sig att sova hela nätter. Klippte mig på haircity inne på 9an

2009-02-09 @ 15:13:47
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Madelene

håller med jojo det måste bli jobbit i längden

2009-02-09 @ 23:21:00
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: MORMOR RITA

fel komentar det va jag som skrev å inte madde inget illa menat men det är jobbit når barn inte sover hela nätter Det vet jag som bara har haft kolikbarn kram enndå hjärtat ÄLSKAR ÄR

2009-02-10 @ 15:39:34
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback