Tisdag

Har precis hämtat hem lillsnuttan från dagis.
Visste inte imorrse om hon skulle få gå på dagis idag eller om hon skulle få vara hemma. Micke är ju sjuker och legat däckad sen i fredags men vi har klarat oss och jag är inte ens snorig, inte än iaf. Men Aurora är lite snorig och var det innan Micke blev sjuk, men hon har inge feber och allmäntillståndet är väldigt pigg å glad, hon är bara snorig. Å att vara snorig är ju ingen större fara då många är de hela vintrar för det är ju en sådan årstid, så hon fick gå på dagis iaf men jag talade om att pappsen låg däckad men att hon mår bra förutom lite snor men dom skulle ringa ifall hon blev hängig eller så, men jag hämtade henne nu kl 12 och hon var lika pigg, men dock toktrött!

Aldrig varit med om att hon varit så trött, man blir nog trött av att leka på dagis :) Nya intryck och så var dom ute när jag lämnade henne och en massa barn att leka med. Jag hann knappt att sätta henne i bilstolen å spänna fast henne så sov hon, jag försökte göra allt för att hon skulle hålla sig vaken så hon kunde äta lunch här hemma innan hon skulle sova lunch då hon vägrade att äta på dagis idag oxå, men nix, hon tvärsov å gick inte att väcka henne, hjärta började nästan att dunka i 190 då de aldrig hänt, hehe. Kom in å klädde av henne overallen, skorna och allt, hon fortsätter att sova, jag bär in henne och lägger ned henne i sin säng å fäller ned hennes gnisslande persienner och hon fortsätter att sova, snacka om trött! Mammas lilla charmtroll. Gick dessutom bra att lämna henne denna gång med, hon grina ingenting alls, vinkade hej då ute på gården. Känns mycket bättre att lämna henne då när hon inte grinar.

Annars idag så vet jag inte ritkigt vad som händer, jag skulle behöva åka till clas olsson och köpa färgpatroner till skrivaren då jag behöver skriva ut lite jobb ansökan å cv samt en intresseanmälan & begäran om utdrag från belastningsregistret från polisen då man numer behöver det för att jobba på dagis. Så jag ska nog se till att få det gjort på eftermiddagen. Nu börjar det bli riktigt rastlöst utan jobb, går snart in i väggen. Jag vill inge annat än att jobba! Att bara gå hemma och stämpla är inte ett dugg jävla roligt. Jag förstår mig inte på att det verkligen finns folk som inte vill jobba, som bara vill gå hemma om dagarna och göra ingenting, men alla är ju olika och tur är väl det. Jag har snart varit arbetslös i 3 månader och har redan damp hehe. Så ge mig ett jobb nu tack, bara det som fattas :D

Tiden går och för varje dag som går så är det en dag närmare brölloppet, börjar faktiskt redan få fjärilar i magen. Men jag längtar och klänningen ska snart påbörjas, bara den är klar så kommer jag att känna mig mycket lugnare :)


Nu ska jag gå och äta min torra fullkorns macka, haha :)

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ja får man lite saker klara brukar man lugna ner sig lite ;)

2009-02-10 @ 13:21:05
Postat av: carro

Hur gick det med tele2 jobbet då?

Ska du börja vika på dagis?

2009-02-10 @ 15:23:44
URL: http://carroliinas.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja jag undrar oxå hur det gick med tele2 jobbet...??

2009-02-10 @ 16:34:37
URL: http://krumeluris.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

När har ni datum för bröloppet ?

2009-02-10 @ 18:26:58
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: carro

Ok,långt att sitta och åka till Uppsala

2009-02-10 @ 23:24:20
URL: http://carroliinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback