Badrums renovering

Yes nu är vi äntligen igång med renoveringen av badrummet! :)
Micke började att riva badrummet häromdagen och har väl kommit sisådär halv vägs, man kan säga att badrummet ser allt annat än bra ut, snarare kaos där inne! Men det ska bli så jävla skönt när det är klart, och fint såklart =)
Vi har äntligen bestämt oss för vad det blir där inne, som vi har velat å velat men nu är vi överens. Det blir en toalett & tvättstuga. Vi ska asså inte ha nå dusch/bad möjligheter som det var tidigare, då hade vi badkar men de fick vi ju iaf inte använda då det var spricker i våtrumstapeten. Å eftersom vi ska riva tvättstugan i källaren då det ska bli "mitt rum" så tänker vi flytta upp tvättmaskinen till badrummet här uppe samt köpa en torktumlare dit med, bra att ha. O så blir det toalett och handfat. Golvet kommer att bestå av klinker och väggarna blir i en vävtapet (typ sån vägg som sjukhusen har, ser nästan ut som lite nät, fast vi ska inte ha de i vitt) fy så tråkigt med vitt. Sen blir dte något fint handfat med nå fint skåp och fin spegel, jag vill gärna ha spotlight så vi får se vad det blir, men det e påbörjat iaf så de känns skönt!



Idag var vi till morbror på sjukhuset en sväng å hälsade på, han såg mycket mycket piggare ut, skönt!
Så han får antagligen åka hem imorgon eller på fredag. Han har dessutom slutat att röka, eller ja han har iaf inte rökt en endaste cigg sen han kom in och han är bestämd att han ska sluta, å jag tror och hoppas på det. För rökningen kan betyda liv och död, slutar han inte så blir han säkerligen inge bättre heller. Så nu hoppas jag på att mamma kan sluta oxå....



Nä mina kära läsare, nu ska jag hoppa i lopplådan och försöka sova lite grann innan lilla damen vaknar inat toch vill pussas, hehe. Hon e så gosig när hon vaknar på natten och vill över till våran säng, hon kryper skit nära mig o så ska hon pussas så de bara smackar ett ex antal gånger innan hon kan somna om, som förälder så äre väl kalrt att man smälter, även om det är mitt i natten :)


Imorrn blir det äntligen öppna förskolan med Emma & Savannah!! :) Så barnen ska få leka massor!

God`Natt

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Härligt snart har ni allt klart i nya huset - vad fort det gått för er =)

2009-01-15 @ 15:53:32
Postat av: Madelene

Ja det viktigaste är iaf snart klart. Ja man vill ju få ordning så fort som möjligt och så är det ju roligt att hålla på :)

2009-01-15 @ 19:03:24
URL: http://tanteluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback