Egen Design

Som rubriken lyder så hade jag tänkt att jag skulle designa min brudklänning :)
Jag tycker att det blir roligare så och jag vet precis hur jag vill ha den, så jag kommer få leta ihjäl mig om jag ska leta efter en, så då desgingar jag den mer än gärna själv så får man den precis som man vill ha den!
Jag vill ha den enkel, fin & stilren, det e vad jag tycker om. inte en massa krims krams!
Så min svärmor ska sy den :) Hon e jätteduktig på att sy och syr i princip allt, så jag känner mig trygg, hehe.

Jag tänkte åka ned på stan när Aurora vaknar och kika på lite tyger, lär ju börja i den änden.
Jag vill nog inte ha en knallvit klänning, utan något mellan vit/beige. Men vi får se vad jag hittar för tyg först å främst.
Måste kika efter en tiara oxå, sådan vill jag ha i skallen :) Jag vet precis hur jag vill ha håret med.

Här har ni tjejen som vet vad hon vill och är mer än nöjd med livet! :)

Kanske inte så konstigt att Aurora är så envis å bestämd av sig, hon har nog fått det efter sin mor :D hehe


Hej svejs så länge

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer bli sååå tjusig ! :D

2009-01-09 @ 15:58:42
URL: http://shamai.blogg.se/
Postat av: kimmizz

Åh, ni kommer bli såååååå fina.. Hoppas du hittar de du vill ha. Kram

2009-01-09 @ 16:55:02
Postat av: johanna

Vad roligt.

2009-01-09 @ 18:13:39
Postat av: johanna

Är det nu jag skall gnälla och så ang ni ska gifta er? så som du och emma gjorde för oss ;=)

2009-01-09 @ 19:19:49
Postat av: Madelene

Johanna ~ HAHA, är du seriös?? Det enda vi gnällde på var att vi tyckte att ni gjorde det för fort. Jag & Micke har iaf varit tillsammans i snart 8 år! Viss skillnad va? Jag tycker det e alldeles för fort att gifta sig, föröska få barn, skaffa hund å radhus å hela kittet inom 1 år.

2009-01-09 @ 19:42:28
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: johanna

Men snälla.

Vart finns lagen om när man skall gifta sig mm.

Vi tycket det blev bra.

Finns inget som säger att dett äktenskap håller eller blir bättre för man väntar i 8 år.

Ni gick ju barn nästan samtidigt så...

hund har vi men det är fel skitsamma.

Rashus, ja för man vill bo större, och inte i vanlig lägenhet, varför köpte ni hus för?



Om man ska gnälla så kan man väl säga att "folk" tycker man inte ska ha barn utanför äktenskapet så...

bara för ni gör en sak betyder det inte att man måste göra som ni.

2009-01-09 @ 19:50:40
Postat av: Madelene

Johanna ~ Nu får du seriöst ta att lägga ned. Har du verkligne inge förstånd eller spelar du bara dum? Jag hoppas då på det sist nämnda.



När fan sa jag att det fanns en lag?

När fan sa jag något om att det håller längre bara för man varit tillsammans längre?



Fan börja förstå vad jag skriver eller så låt bli att säga något alls om du inte förstår, eller så fråga hur jag menar!!



JAG tycker att det e tidigt att gifta sig när man varit tillsammans såpass kort tid, likadant tycker jag att det är tidigt att försöka skaffa barn då med. Men jag ahr då fan inte sagt att det e någon lag på det eller att det inte håller, eller hur? Det är VAD JAG TYCKER, om man endå vet att man vill leva med varanhdra livet ut, varför ha så jävla bråttom med att gifta sig än att vänta tills man verkligen känner varanarda? Man känner inte varandra fårn topp till tå inom 1 år. Fast du förstår väl säkerligne inte hur jag menar nu heller.



Det där med barn utanför äktenskap är gammalt, ligger långt långt bak i tiden. Men vists du får köra med vilken stil du vill, de skiter jag helt ärligt i. Jag säger alltid vad jag tycker å tänker, sen om det inte passar dig så är det inte mitt problem.!



Du blev tex ledsen när du fråga om jag tyckte din klänning osv var fin, å jag svarade nej. Kan man inte hantera svaret så bör man inte ställa frågan. alla människor som finns i denna värld kan inte tycka lika, det måste man bara acceptera.

2009-01-09 @ 22:23:33
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tror att när du har designat klart klänningen och fått den precis som DU själv vill ha den kommer det att vara den vackraste klänningen på en vigsel någonsin... Hoppas verkligen att jag får se en bild på den sen...=)

Färgen "benvit" är ju himla snyggt på vigselklänningar... Det är ju lite mittemellan vitt å beige...

2009-01-09 @ 23:21:05
Postat av: johanna

jag förstår mer än vad du tror, vi har det bra och har alltid haft det, all grav är planerad, man gör som man vill med giftemål och barn, så de så.

over and out.

blev ej ledsen över att du ej gillade min klänning, utan över att du och Emma försäkte styre henke och att säga att han inte vill och jag tvingade honom till giftmål, osv osv osv, hur ni satt och gnällde på mig den gången glömmer jag aldrig.

Men se... vi har en fin dotter och ett underbart liv tillsammans, vad mer kan man begära?

Vi har det bättre än dem flesta och vi göra llt för varandra.



Man känner ALDRIG en person till 100. Inte ens efter 8 år.

Så..

Men skit i detta nu.

Vi hade inte så jävls bråttom med giftemål.

Varför så JÄVLA bråttom med HUS.

MAn kan alltid köpa ett hus om 8 år och inte nu.

Eller hur.

Jag la mig inte i hur ni gjorde med erat osv.

Om du nu tycker att vi gifte oss så tidigt, då undrar jag varför ni gifter er efter så många år och allt???tvekade ni på erat förhållande eller så?

Eller är du kanske avundsjuk på hur bra vi har det eftersom vi älskar varandra och vi vet vad vi vill i livet mm. Så är det bara.

En del gifter sig aldrig en del efter 1 år.

That´s life, and thats us.





Nu talar jag ej mer om detta.

Past and let it be.



2009-01-09 @ 23:37:03
URL: http://alskadeida.blogg.se/
Postat av: Anonym

ojojoj, låter som om nån är avundsjuk på nån här :0)

verkar inte bättre.

madelene du är en toppentjej bara så du vet.

2009-01-09 @ 23:44:17
Postat av: johanna

Den som skrev avundsjuk-

Jag är INTE det på maddiz, varför skulle jag vara det?

jag är lyckligt gift,har världens finaste barn, och har allt jag någonsin behöver här hos mig, min familj.

Vårat bröllop var mycket vackert, så varför skulle jag vara avundjuk på henne?

Hon är ju en helt annan person och jag skulle inte ens i misstag köpa hus i skutskär utan att det var en stor gård tillhörande och inte bo så nära grannarna.

Har aldrig vart avundsjuk på madde och kommer ALDrig vara det heller, finns inget att vara det på som hon har eller haft, så...

That´s it.

2009-01-10 @ 09:15:10
Postat av: Marie

Det är nästan så att jag tror att inlägget den personen skrev om avundsjuk träffade dig rätt så bra Johanna...!! Varför tar du annars åt dig och kommenterar ??? En undran bara...

Det bästa vore väl om du helt lät blir och kommentera Maddes inlägg.. Det är ju du som börjar hela tiden...

I MINA ögon låter det som påhopp mot Madde...

2009-01-10 @ 10:38:32
Postat av: johanna

Klart det är påhopp.

Hon skall alltid kritisera vad jag gör eller vad min man inte fick göra när vi träffades, hon och en tjej till sa att han vill göra si och så.

Så fort man gör ngt madde inte tycker är bra så ska det gnällas.

Så klart att man gör det tillbaka.

2009-01-10 @ 14:45:50
Postat av: Marie

Johanna~Du gör självklart som du själv vill...Men det är knappast moget... Riktigt riktigt barnsligt..

Är det inte bättre att växa upp??

2009-01-10 @ 14:55:05
Postat av: Elisabet

Öh värsta grejen?? hajjar inte

2009-01-10 @ 15:44:50
Postat av: johanna

Men snälla MARIE.

Hur moget är det ifrån MADELENE att sitta och säga att henke inte får gifta sig med mig, eller att jag skall göra vissa saker osv.

Jag är inte barnslig.

Är nog mer mogen är vad de flesta är.

Den som ger sig på mig får lika tillbaka, jag är inte den som bara sitter och tar emot skit utan att den skall få veta att den gjort fel.

Madde och Emma försökte enligt dem stoppa vårat bröllop eftersom dem tyckte att vi gifte oss för tidigt.

De sa saker som inte ens henke tyckte om.

Jag tyckte dem va dryga som höll på att bestämma om hans liv.

Det är idioti och förbannat jobbigt att lyssna på.

Dem har alltid vart emot oss.

Men säger man ngt till madde så blir det blixar

Så vilka är barnslig nu?

INTE VI IAF.

De som inte kan glädjas åt att 2 gifter sig dem har allvarliga problem.

Eller avundsjuka för att sin partner kanske inte vill mm.

Vad vet jag.

Vi är iaf lyckliga, det som räknas.

Eller hur.



Men jag vill Aldrig höra mer skit ifrån nån.

jag tar åt mig eftersom jag anser att det är fel.



Maddis gnäller så fort inget passar och så har det alltid vart.

men alla är ju inte som henne.

2009-01-10 @ 17:41:18
Postat av: johanna

elisabet- Maddiz och en till snackade skit om mig mm och försökte styra min mans liv och våran lycka tillsammans.

Vi gifte oss 1 år efter förlovningen, han och jag har kännt varandra sedan jag va yngre osv osv osv.



Hon trodde hon kunde med hjälp stoppa oss ifrån våran kärlek och vårat bröllop.

Varav jag skrev i hennes blogg om att ni är det min tur ( skojade med henne ) att gnälla på dem.

2009-01-10 @ 17:43:35
Postat av: Marie

Hm...

Jag har iaf lärt mina barn att INTE ge igen när någon gör något... Detta för att då är det inget kul att fortsätta...

Och kan barn lära sig det så borde väl även "vuxna" kunna det..eller?? Annars är det omoget !!



Men fortsätt gärna du.... Då får du ju själv oxå tåla att dom håller på med dig... Eller hur???



Men jag har nu suttit här och läst igenom inlägg från dig...Och du kritiserar ju i nästan allt du skriver i Maddes blogg.... Hittade även in till din blogg och inte kan jag se att Madde kritiserar dig där !!!!

Fast det är ju klart "delet" finns ju...

Men madde gör ju rätt i att behålla allt =)))

2009-01-10 @ 17:52:42
Postat av: Madelene

Johanna ~ Nu får du fan ta att ge dig, nu blir jag riktigt jävla förbannad på ditt skitsnack, för det är precis vad dte är! Jag har aldrig försökt att stoppa erat jävla bröllopp, å inte Emma heller för den delen. MEN vi har sagt vad vi tycker, att det är för tidigt att gifta sig inom 1 år. Det är det enda som jag har sagt Johanna, å jag står än idag för det. Jag tycker att det är tidigt att gifta sig efter 1 år. Vi har aldrig tvekat på våran kärlek till varandra, vart har du ens fått det ifrån? Fan du hittar ju på egna saker du. Vi väljer att gifta oss nu efter snart 8 år tillsammans för att vi känner varandra utan å innan, har en underbar dotter tillsammans som är vårat liv, dessutom så har vi inte haft bråttom då vi vetat från dag 1 ätt vi vill leva med varandra, då behöver man lixom inte gifta sig på dag 2! Du kommer nog att få drömma vidare om att bo i hus du, för det krävs först å främst att man har en fast inkomst, å det har inte du och du är inte villig att ta ett jobb heller. Förresten, hade inte banken skrattat åt er när ni gick dit och föröskte få huslån, för ni hade redan lån på för mycket.. Sen så gäller det att passa på och köpa hus när man får bra ränta på lånet och köpa huset i ett område där man trivs och får mycket för pengarna, man kan ju inte köpa ett ruckel i stan för flera miljoner bara för att ha ett hus i stan, det är inte själva grejjen att ha ett hus, utan man ska ju trivas i det. vi trivs som fisken i vattnet här i skutskär, det är så lugnt och skönt. Dessutom så tycker jag att meningen med hus är att man kommer bort från stan, så jag skulle aldrig i mitt liv vilja ha ett hus i stan. Du verkar inte trivas med dig själv, för då skulle du inte bry dig om att tala om hur jäkla bra du har det, för då skulle det synas på dig, å de gör det aboslut inte. Å jag vet vad du har sagt till mig på msn, å det kallar inte jag för att trivas med sig själv. Jag vill inte direkt skriva ut dte här för det e för taskigt mot dig, men du själv vet mycket väl vad jag menar.



Alla förhållanden har upp å ned gångar, ingen är perfekt. Inte ens du johanna.



Men att hitta på och ljuga om saker, det är bland det värdsta jag vet. Så det kan du lägga av med blixt snabbt innan du retar upp mig ännu mera.. Fär nu är jag bra jävla less på ditt skitsnack om att föröska förstöra erat bröllopp, säga vad henke ska göra osv. bullshit. Jag tycker att det är för tidigt att gifta sig inom 1 år och som jag skrev tiidgare så står jag för det, om det är att förstöra ett bröllopp så får du kalla de det, men det är en personlig åsikt å inge annat.



Du kan ju försöka inbilla dig själv om att du är mer mogen än så många andra, jag tror ingen som läser min blogg å dina kommentarer tror på det!

2009-01-10 @ 20:45:52
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet



johanna; MIN kommentarvar tilll madde ;)

2009-01-10 @ 21:44:25
Postat av: johanna

Vi har inte ens sökt ett lån på hus.

Så du kan inte säga ett jävla skit madde.

Vad snaackar du för skit om att jag inte vill jobba??

är du knäpp? klart man vill jobba och ha ett jobb. Hur ska man annars kunna leva?

klart jag vet om min övervikt mm.Det vet ju folk om att jag har kämpat med den i flera år och att den blev värre efter graviditeten.

Inte alltid man trivs med sin kropp men det har inget med allt skit du och emma satt och skrev, osv osv osv osv, kan göra listan lång.

men jag trivs med mig som person.

All mobbing i skolan har fått mig att insett att man skall inte ta åt sig all kritik om den inte är bra, eftersom att de ofta är skitsnack och de gillar jag ej.

vill veta vad du har fått de ifrån att vi sökt huslån och jag ej vill jobba.

Har du en liten "nisse" som smyger runt och kollar mig eller?

för sist jag kollade vill vi bo i lägenhet samt jag sökte jobb senast idag och väntar på svar samt



kanske redan fått en tjänst.



Du skrev:Förresten, hade inte banken skrattat åt er när ni gick dit och föröskte få huslån, för ni hade redan lån på för mycket..



Svar: NEJ NEJ och åter NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så skitsnack fröken.

Inget huslån på antal år.

Vi har ej stora skulder,

va fan fick du att dem skrattade åt oss ifrån?

hjärnspöken eller?



Klart ni känner varandra men man känner aldrig ngn till 100%

Visst är det kul att ni ska gifta er mm.

Grattis till det,.

Kommer drömma om ett hus, men ej som ert, utan bättre och så.

men ni har ert och det är väl bra det då.



Jag retar ej dig utan det är på ditt sätt du tar emot det.

Allt jag sa i början var att om jag skulle gnälla på er eftersom ni gjorde det med oss innan vigseln,

och sen satte du igång.

_________________

Och du Marie.

Jag kommer att lära mina barn att inte ta skit av andra utan att stå på sig UTAN våld.

men tyvärr så blir det för många som blir mobbade för dem ej kan stå på sig.



Jag tål kritik, men när man snackar osanning om ex att banken skrattade åt oss för ett lån vi ej sökt, eller att jag inte vill jobba fast jag söker jobb och har ev nu fått jobb.

SKITSNACK.

HAtar skitsnack.

Är det ngn som inte tål att man påpekar saker är det då kanske madde, eller så är vi lika hon och jag varav detta inte leder till ngt.

Hon kritiserade mig över MSN ej blogg, så denna är ny. Men hon gjorde det före bröllopet osv.

2009-01-10 @ 22:56:22
Postat av: johanna

Tänker inte skriva mer om detta skit, eftersom ingen av oss vinner på det?



Tack och hej.

2009-01-10 @ 23:05:17
Postat av: Marie

Johanna~ Om det är via msn.... Det är ju toppen.. Då är det ju bara för dig att blockera henne eller hur???? Då slipper du ju madde...om du vill slippa henne förstås???

2009-01-10 @ 23:14:15
Postat av: Madelene

Johanna ~ Du skrev till mig för några månader på msn att ni gick till banken men dom skrattade åt er då ni redan hade lån på antingen 200 eller 300 tusen, jag minns faktiskt inte beloppet du sa. Å det var lån på typ ingenting, jo bilen hade ni väl kvar. Det var så du skrev på msn iaf att ni inte fick något huslån för ni hade redan så mye på lån, sen om du ljög om det eller inte kan inte jag veta, jag vet bara vad du skrev.



Hahah bättre hus och så, kanske skulle köpa ett hus först å främst innan man ens kan säga så :) Men såklart alla gillar olika och tur e väl fan det!



Jag känner micke till 99,9 %, å han lika med mig. Men för 7 år sen så kände jag han kanske till 40 %, så jag tycker inte att man ska gifta sig förens man känner sin partner väldigt väl, å de hinner man inte att göra på 1 år. Men det är min åsikt å alla gör som dom vill, har jag aldrig sagt emot. Å de där skitsnacket om att jag å emma försökte förstöra den valsen kan du dra för rödluvan med, för det är skitsnack! Vi sa vad vi tyckte, var ju nämnligen flera som tyckte att ni gifte er för tidigt, eller hur? Snackar vi allihopam skitsnack då eller? Alla har väl rätt att säga sin åsikt, jag menar, vi bor ju i ett fritt land. Sen får du tolka den åsikten precis som du vill, men det var verkligne ingen som ville förstöra brölloppet, å kan man göra det av att säga sin åsikt så vet inte jag vad.

2009-01-10 @ 23:36:26
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi har

2009-01-11 @ 10:08:10
Postat av: johanna

VI HAR ALDRIG SÖKT ETT HUSLÅN.

OM DEM HADE SKRATTAT ÅT OSS HADE JAG STÄMT DEM.

Vi har inte ens så höga lån idag, så fattar inte va du fick det ifrån.

Men men..

Det Jag sa till dig att om vi skulle gå till banken så skulle dem säga neh eftersom jag ej har jobb JUST NU.

Bilen betalade vi kontant, har inget billån eller så. Det lån vi tog va ca 150 tusen, betala av henkes gamla skulder och lån samt köpa möbler mm när vi flyttade ihop.

Men det var för 2 år sedan vi tog lån.

Jag skulle aldrig ens drömma om ett hus om jag ej hade fast inkomst och så.

Sen kanske man köper ett hus, men vi är nöjd med hur vi bor nu.



Det jag menar med bättre hus på min sida är ett hus som ligger en bit ifrån grannarna med gård osv,

Ni har ett vackert och bra hus men vi vill inte bo så nära inpå så att grannarna ser vad man än gör.



Men nu skiter vi i detta.

Vi alla har åsikter och det är fritt land.



Men fattar fortfarande inte vart di fick ifr¨n att jag inte vill jobba? när det är ett jobba man vill ha eller hur, hur ska man annars överleva?

en kan inte jobba.



Men slut om detta.



______



Marie: Nej jag vill inte slippa henne, me vi har så vilda åsikter om allt, ibland blir det som katt och hund fajt.

2009-01-11 @ 10:14:57
Postat av: Anonym

Jag lär faktiskt säga att jag håller med Johanna lite granna. Madde gnäller mycke på andra å tror hon vet å kan allt.. Men visst alla är olika men för vissa kan det ta stopp rätt som det är.

2009-01-17 @ 16:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback