Härlig dag

Den här dagen har varit härlig på något sätt.
Har inte gjort något speciellt men dagen har endå gått fort och vi har busat en massa.

Fick besök av svärmor och hennes kar på förmiddagen då han skulle kika på våran panna som vi faktiskt har haft lite problem med, helt plötsligt så börja trycket i expanionskärlet att sjunka, vilket aboslut inte e bra. Så vi har haft dåligt med varmvatten å värme ett tag. Vilket varit mindre roligt och jag som e så fryssen av mig endå, har fått sovit med tröja på :D
Men nu har vi normalt tryck i expanionskärlet igen och det här e första kvällen på ca 1,5 vecka som jag inte fryser på, skönt! Micke har dock inte frysit något alls och vi har endå haft 18/19 grader här inne hela tiden så de har inte varit katastrof kallt, men för mig som e så extremt fryssen av mig och som gärna vill ha 21 - 22 grader inne så vare lite jobbigt. Normalt ska man ju ha 20 grader inne om dagen och på natten ska det vara 18 grader, å vi har legat på ca 18/19 grader på dagen och så 17/18 på natten.. Men 1 eller 2 grader gör mer än vad man egentligen tror att det gör. Men nu är de varmt å skönt =) Vi eldar dessutom i kaminen, inte för värmens skull, utan för att det e mysigt å vi behöver bli av med en massa kartonger sen alla julklapparna :) hehe.

Jag tycker så synd om Aurora nu, har försökt att lägga henne sedan halv 8 men hon vill verkligen inte sova, eller vill var kanske fel ord, hon har säökerligen för ont för att sova. Hon har sååå ont i sina kommande tänder å det märks verkligen. Hon är där å pillar hela tiden, dreglar som aldrig förr, känner med tungan hela dagen, vill knappt varken äta eller dricka. Så nu under kvällen har hon redan hunnit att vakna 5 gånger på 2 timmar. Men nu sista svängen så fick hon faktiskt flytande alvedon samt att jag smörjde lite på tandköttet, så hoppas att hon får sova nu. Just nu har hon 9 tänder och jag har sett att 3 tänder till har börjat kika upp fårn tandköttet, så 12 tänder har hon hittills, nu är det hörntänderna som kommer å jag förstår att dom gör ONT, för dom är inte direkt så små som framtänderna osv varit. Stackars liten får alla på en gång, vilket kanske e lika bra, då är det över sen.. men endå, att hon måste ha så ont, gör ont i mamma hjärtat när min lilla sötnöt har så ont.

Nu ska jag kika lite på tv, nästa gång hon vaknar så går jag å lägger mig så får hon sova med mig i sängen. Då vet jag att hon får sova iaf, å det behöver hon. Tänker inte tvinga henne att sova i sin säng då hon har såhär ont och vill vara nära mamma, klart att hon får det! :)


Natti på er

Kommentarer
Postat av: johanna

Vad jobbigt för henne.

Hoppas att det går bra.

Ida har börjat fått flera hon med och sen hade hon en period då hon inte ville äta, gjorde väl ont eller så, samtidigt var hon ju lite förkyld.

Nu ligger både hon och henke och sover.

Själv har man vart uppe med tuppen på morgonen, handlat färskt bröd och vart ut med vovven. =)

2009-01-07 @ 10:20:41
Postat av: Madelene

Johanna ~ Ja det e nog jobbigt för henne. Men hon sov efter hon fick alvedonen så den dämpade nog smärtan! Uppe med tuppen e man varje morgon, hon vaknar alltid mellan halv 8 - 8.

2009-01-07 @ 11:10:25
URL: http://tanteluttan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Ja tänder kan vara ett elände

2009-01-07 @ 14:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback